Bukefalos 28 år!

magruder

Trådstartare
Jag kan ingenting om bilar, har aldrig haft körkort mina +70 år till trots.
I en del bilannonser står det bokstäverna SUV efter bilmärket. Vad står dessa bokstäver för? Gissar att V står för vehicle.
 
Jag kan ingenting om bilar, har aldrig haft körkort mina +70 år till trots.
I en del bilannonser står det bokstäverna SUV efter bilmärket. Vad står dessa bokstäver för? Gissar att V står för vehicle.
Sport Utility Vehicle gav en sökning för jag visste inte heller :)
 
SUV är stadsjeep på svenska.

"Stadsjeep (även kallat suv efter engelska sport utility vehicle eller suburban utility vehicle) är en större personbil som kombinerar framkomligheten hos ett terrängfordon med komforten i en personbil. De är vanligtvis konstruerade med ett fem dörrars kombikarosseri, fem eller sju sittplatser, fyrhjulsdrift samt en stark motor."

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Stadsjeep
 

Liknande trådar

Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Bonita4
·
Fordon Jag är sugen på att byta bil. Krav: - fyrhjulsdrift - elhybrid med minst 4 mils räckvidd - så stort bagage som möjligt - bra...
2
Svar
22
· Visningar
1 535
Senast: AraSlei
·
Fordon För mig är det självklart att använda bälte när jag åker bil och tror det är för de flesta. (Vet inte. Gissar bara.) Om inte annat så...
2
Svar
32
· Visningar
1 942
Senast: Seabaz
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 572
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp