Svårt att få kanin att bli rumsren??

Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

KL.

Ni som har kanin inne i lägenhet upplever ni att det luktar...eh kanin? Jag hoppas att det kommer flytta in en liten här hos mig någon gång i framtiden, men jag har inte haft kanin förut så jag har noll koll. Angående lukten så minns jag bara att när jag hälsade på en kompis som hade marsvin för för flera år sedan så luktade det ganska mycket. Hela lägeheten luktade från grisarnas :love: bur, men jag vet inte hur mycket som var djuren i sig och vad som var underlaget/avföring/?.
 
Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

Hö kan lukta en del, men jag tycker verkligen att det luktar gott så mig har det aldrig stört. Inte luktar kaniner speciellt mycket heller, så länge man håller deras bur ren och gärna har en separat lättrengjord toalåda. :)
 
Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

Ok, tycker iofs att hö luktar gott men har själv bara stött på det i stallet och där är det svårt att avgöra hur mycket det egentligen luktar.

Hur stor bör deras toahörna vara? Räknat med 1 kanin.
 
Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

Beror ju på hur stor kanin du tänkt dig. ;) Men om man räknar med vanlig dvärgkanin typ lejonhuvad eller dvärgvädur så funkar typ liten kattlåda eller diskbalja fint, 25x40 cm kanske? Speciella hörntoaletter tycker jag personligen är sådär, de är praktiska men kanske lite väl små och blir fulla rätt fort, dessutom är framkanten ofta alldeles för låg så ströet åker ut. (Att min kanin dessutom väljer att sova i sin hör kanske inte hit - men han gör det inte i rektangulär låda... :D)
 
Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

Nae, inte i lägenheten iaf. Öppnar man däremot garderoben jag förvarar min höbal i så slår det till :p
 
Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

Där ser man fördelen med att kunna ta med en näve hö hem från stallet, när det behövs... :D (Helt OT, men hur i hela världen lyckas man ha en garderob över till höförvaring, bara sådär??)
 
Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

Man dumpar andra prylar i förrådet istället ;)
(En annan garderob används till en spånbal... :angel: )
 
Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

Jag känner inte heller nån lukt av kaninerna i min lägenhet, och då har jag två stoora niner. Dom är dock duktiga och gör alla sina behov i kattlådorna, så bara man städar ur dem ordentligt varje dag tycker jag inte det luktar. Jättemysigt med innekaniner! :D

32655132.jpg
 
Sv: Svårt att få kanin att bli rumsren??

Nämen gud, vilken mysboll :love:

KL
Mina kaniner gick det jättelätt med, så länge man håller rent (inget hö på golvet t.ex, då kan honan få för sig att skita där ist) lär dom sig det i princip själva, iallafall mina. Man får visa dem lite i början och göra det svårt för dem att kissa på andra ställen, putta bort dem och sätta ner dem i lådan. :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 181
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 587
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 998
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp