Svenske superstjärnan söker ny häst

Sportsligt blev 2016 ett av stjärnryttaren Rolf-Göran Bengtssons mest framgångsrika år.…Likaså ett av de mest inkomstbringande – enbart under Global champions tour hoppade han in närmare åtta miljoner kronor.…Under 2017 väntar nya utmaningar. - Jag söker en EM-häst, avslöjar han för GP. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.gp.se/sport/svenske-superstjärnan-söker-ny-häst-1.4064314
 
Hakan i heltäckningsmattan, en av de längsta artiklar jag läst om ridsport i en dagstidning.
Hoppas Roffe hittar det han vill ha, det skulle han vara värd.
 
Sportsligt blev 2016 ett av stjärnryttaren Rolf-Göran Bengtssons mest framgångsrika år.…Likaså ett av de mest inkomstbringande – enbart under Global champions tour hoppade han in närmare åtta miljoner kronor.…Under 2017 väntar nya utmaningar. - Jag söker en EM-häst, avslöjar han för GP. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.gp.se/sport/svenske-superstjärnan-söker-ny-häst-1.4064314

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dessa journalister. "...smått ofattbara 4,5 miljoner kronor för framtida investeringar..." för en hel turnering inklusive GP-vinst.:meh: Vad tror ni det har kostat att driva detta ekipage och fraktat hästen runt världen? Hur mycket är är kvar för "framtida investeringar" tror ni journalister det finns??? Jag vill bara jämföra med fotboll- eller golfspelare - för 4,5 miljoner hade Zlatan inte ens svarat i telefon.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nio svenska ryttare är klara för start under Longines Global Champions Tour på Stockholms Stadion 16-18 juni. Världsettan Henrik von...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Årets lag i Global Champions Tour har presenterats. Bland de många välkända ryttarna finns tre svenska namn: Rolf-Göran Bengtsson...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det här året är inte Rolf-Göran Bengtsson med i den omdiskuterade lagtävlingen som går jämsidens med Global Champions Tour. Däremot är...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter åratal som bästa svensk på världsrankningen har Rolf-Göran Bengtsson nu landat på andraplatsen. Ny bästa blågula ryttare är Peder...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp