Svenskt Fälttävlansprogram för debutantklass -97

Freazer

Trådstartare
Min brorsdotter vill tävla dressyr med en av mina hästar och vi hittade en dressyrtävling där detta programmet kommer att gå. Stämmer det är lättridning är tillåtet i detta programmet? Enligt stallbacken finns det både i kort banan och lång bana. Tacksam för hjälp :-)
 
Ingen aning - kan inte fälttävlansprogrammen. Men om det är dressyr hon vill tävla - varför då starta ett fälttävlansprogram? :)
 
Vilken märklig tävling ni har hittat. Det programmet ser man knappt ute på fälttävlan längre (tack och lov :p)
Det brukar vara så att ponny går på kort bana och häst på lång, men det är nog upp till arrangören att välja.
 
Ingen aning - kan inte fälttävlansprogrammen. Men om det är dressyr hon vill tävla - varför då starta ett fälttävlansprogram? :)

Det står LC:1 först som klass men under står det ft-programmet och i proppen att det är ft programmet som kommer att gå+clear round vid 58%. Undrade hur dom fick den godkänd då det är en lokal tävling och inte klubbtävling.
Hon vill starta den klassen pga det är en clear round/godkänd gröna vid 58%. Har lärt mig för längesedan att 63% är godkänt men vill hon starta den så får hon göra det :-)
 
Vilken märklig tävling ni har hittat. Det programmet ser man knappt ute på fälttävlan längre (tack och lov :p)
Det brukar vara så att ponny går på kort bana och häst på lång, men det är nog upp till arrangören att välja.

Ja, den känns lite märkligt för det står LC:1 som klass och undertill ft programmet samt i proppen står det att det är ft programmet som kommer att gå. Det är dessutom ngn form av CR och godkänt resultat vid 58%. :confused:

Har kollat upp ridhuset det ska gå i och det är nog kort bana men stämmer det att lättridning är godkänt?
 
Fälttävlans debutantprogram får ridas med lättridning i traven och det gäller även det senaste programmet som är från 2011,
 
Enligt dressyrens TR får inte de gamla programmen användas på tävling. Så kolla med arrangören så att det verkligen är versionen från 1997 som gäller. Isf bryter de mot regelverket.
 
Enligt dressyrens TR får inte de gamla programmen användas på tävling. Så kolla med arrangören så att det verkligen är versionen från 1997 som gäller. Isf bryter de mot regelverket.

Nu vet jag inte om det är så, men som det verkar är det ju någon form av P&R, och då behöver väl inte TR nödvändigtvis gälla? Eller misstar jag mig nu?
 
Nu vet jag inte om det är så, men som det verkar är det ju någon form av P&R, och då behöver väl inte TR nödvändigtvis gälla? Eller misstar jag mig nu?

Hon skriver att det är en lokal tävling
"Undrade hur dom fick den godkänd då det är en lokal tävling och inte klubbtävling."
 
Enligt dressyrens TR får inte de gamla programmen användas på tävling. Så kolla med arrangören så att det verkligen är versionen från 1997 som gäller. Isf bryter de mot regelverket.

Fast i fälttävlan så har vi inte det så utan där får man använda gamla program och eftersom det är ett godkänt dressyrprogram så är det väl på det viset det har gått igenom. Annars hade väl inte proppen blivit godkänd kan man tycka?

Nyfiken på vilken klubb det gäller @Freazer ?
 
Enligt dressyrens TR får inte de gamla programmen användas på tävling. Så kolla med arrangören så att det verkligen är versionen från 1997 som gäller. Isf bryter de mot regelverket.
På förbundets sida för dressyrprogram för fälttävlan har de tre debutantprogram listade, så det kan vara så att det är upp till arrangören att välja program kanske?

Men ska det vara en dressyrtävling som är lokal tror jag att man får hålla sig till dressyrtävlingsprogram...
 
Enligt dressyrens TR får inte de gamla programmen användas på tävling. Så kolla med arrangören så att det verkligen är versionen från 1997 som gäller. Isf bryter de mot regelverket.

Har kollat med dem och de skriver uttryckligen att det är detta programmet i proppen också. Ponnytävling ena dagen och storhäst andra dvs två klasser.
 
@fio Ja alltså ft-TR har jag noll koll på :p. Håller med om att det är ett kreativt sätt för arrangören att fånga upp ryttare som vill rida lätt och dessutom lägga cr-gränsen på 58% borde göra att fler vågar så på en start:up:!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 693
Senast: Juli0a
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 327
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp