Svullen på Ganaschen!

Westernryttaren

Trådstartare
Hej igår efter en hård träning dagen innan är pållen svullen på ganaschen mot lymfkörteln, men det sitter på ganaschen.
Cirka 5cm i bredd o 0,5cm högt.
Trycker jag så säger hon ingenting.
Kan inte känna om det är ytligt eller om det sitter längre in.
Kan det vara efter träningen?
Har det hänt er?
 
är det PÅ ganaschen eller strax bakom, i övergången mot halsen så att säga, för då låter det mer som om den försökt få i sig vårens första rötter och grässtrån, då blir dom tjocka där pga den ökade produktionen av saliv när de försöker svälja något som egentligen inte finns. blev krångligt men förstår du?
 
OK, nä det är på Ganaschen både sidorna.
Men man vet aldrig det kanske är lymfkörtlen endå.
Får kolla om det har gått ner ikväll.
 
Jag såg samma fenomen på mitt halvblod häromdagen. Mitt på ganaschen hade han en svullnad. Nu har den gått ner, utan åtgärd. Han verkade inte det minsta påverkad av det. Skumt! Någon som känner till vad det kan vara?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 188
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 419
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp