SWB Elitfölauktion -17

Det kändes nästan som att det var bäst att gå ut sist av varje sort? Att de som verkligen ville ha ett föl köpte lite dyrare då? Eller tänker jag fel?
 
Ja på en auktion väljer man ju bort möjligheten att påverka priset på sitt föl, utom då möjligheten att ropa hem upp till 40 tkr utan avgift. Men man väljer i stället möjligheten att sälja till Tullstorp, Lövsta, Segersta Equestrian/Mads H, Jeanna H, team Svanberg, Verbena, TNilshagen, svårklassryttare i Finland, USA mfl mfl som köpte de selekterade fölen i år. Dessa kunder köper för att de vet att fölen är selekterade och det finns många att välja på samlade. Inte så lätt att få den kundkategorien att komma hem till enskild uppfödare. De uppfödare jag träffade var så nöjda och arrangemanget var bättre än nånsin, hoppas det fortsätter att utvecklas!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 880
Senast: Nox
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 257
Senast: Habina
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 106
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 481
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp