Sweden International Horse Show 2015

Masqueradee

Trådstartare
Tänkte att det kunde vara roligt med en liten "snackis"-tråd inför dagarnas SIHS-15!
Vad ser ni mest fram emot? Vilka är på plats? Vad får man inte missa? ;)

Jag har tyvärr inte ekonomin att åka upp i helgen men kommer att försöka följa sändningarna på SVTPlay så gott det går. Det här är den tablån jag vet om:

Torsdag 26
20.00-21.00 Inomhus fälttävlan SVT24 + SVT Play

Fredag 27
19.05-20.30 Internationell hoppning SVT Play

Lördag 28
09.50-13.50 Världscupen dressyr Grand Prix SVT Play
15.30-17.00 Matiné SVT Play
19.05-20.30 Prins Carl Philips Pris och internationell hoppning SVT Play

Söndag 29
10.45-11.45 Sweden GP hoppning SVT Play
13.00-14.00 Sweden GP hoppning SVT1 (repris från fm)
13.15-16.10 Världscupen dressyr GPKür SVT Play + SVT1 14.00-16.10
18.10-19.15 Sweden Masters Hoppning SVT Play
19.45-20.30 Stjärnhoppningen Barnkanalen
20.30-21.10 Världscupen körning SVT Play

Det jag mest ser fram emot är att se fälttävlan i morgon och küren på söndag!
 
Jag ska dit idag och på söndag :-) så det är det jag mest ser fram emot. Fälttävlan inomhus var ett roligt inslag!
 
Jag har varit på plats sedan i måndags och sett arenan växa fram. Kommer inte hinna se speciellt mycket live men har tät kontakt med alla tävlingsryttareryttare och årets mission är att få ta en selfie med Parzival :love:.
 
Har jobbat sen i söndags och är där varje dag resten av tiden, men planen är att kolla ikväll och imorgon kväll (innan jag jobbar natten), sen hinner jag nog inte med så mycket mer.

Tror sammandraget som brukar gå i jul/nyår skulle sändas någon kväll innan julafton iår, de lät väldigt nöjda med sändingstiden!
 
Jag jobbar oxå stallarna och ska se lite av varje under helgen, gå på mässan, och på lördag blir det nattpasset för min del. Om man är sugen på att se ur vi har det där nere så har vi upprättat ett instagramkonto :)
 
Jag jobbar oxå stallarna och ska se lite av varje under helgen, gå på mässan, och på lördag blir det nattpasset för min del. Om man är sugen på att se ur vi har det där nere så har vi upprättat ett instagramkonto :)

Vet inte om det är ok att skriva i tråden, men skicka gärna ett PM med namnet på kontot :)
 
Alltså, Ingrid Klimke :love: Sån fantastisk ryttare hon är. Jag har aldrig känt att jag borde varit på plats i Stockholm (jag föredrar GBG horse show ;) ) men när jag såg att hon skulle komma blev jag lite bitter.
 
Vilken läskig vurpa för Jesse Campbell nyss :nailbiting:
Jag satt med hjärtat i halsen på vartenda ekipage som hoppade banken och bara väntade på att det var någon som skulle gå omkull! Jag kan verkligen ingenting om fälttävlan, men var banken smal eller "normal" i längd?
 
Vilken läskig vurpa för Jesse Campbell nyss :nailbiting:

Jag satt med hjärtat i halsen på vartenda ekipage som hoppade banken och bara väntade på att det var någon som skulle gå omkull! Jag kan verkligen ingenting om fälttävlan, men var banken smal eller "normal" i längd?
Eller hur! Jag satt också med hjärtat i halsen. Döäckligt med den hastigheten på så lite plats. Det såg ut som att hästen haltade lite, skulle vilja veta hur det gick med den.
 
Eller hur! Jag satt också med hjärtat i halsen. Döäckligt med den hastigheten på så lite plats. Det såg ut som att hästen haltade lite, skulle vilja veta hur det gick med den.

Jag älskade denna tävling!! :D så himla kul! Riskbedömningen lämnar jag till ryttarna. Men vurpan var läskig! Efteråt sa de att hästen var ok efter att blivit genomkollad.
Undrar hur vi klarat oss utan detta inslag i alla år. :D
 
Ingrid, jösses vilka sjuka svängar och välriden häst!
Sjukt kul att se allihop, vilket röj!
Hade biljetter till idag men fick inte ihop det så jag kunde åka:( surt!!
 
Jag älskade denna tävling!! :D så himla kul! Riskbedömningen lämnar jag till ryttarna. Men vurpan var läskig! Efteråt sa de att hästen var ok efter att blivit genomkollad.
Undrar hur vi klarat oss utan detta inslag i alla år. :D
Håller med dig egentligen. Kändes som att titta på en skräckfilm (blandad förtjusning med andra ord). :nailbiting:
 
Tittar på fälttävlan nu, den svarta hästen (Klimkes?) herregud vad fin! :love:
Vurpan var jätteläskig verkligen, skönt att det gick bra ändå.
 
Idag såg jag på Lövsta future challenge som live-streamade från deras hemsida. Är det någon annan som har tips på vart man kan se sändningar förutom SVTPlay (som är gratis)? :)
 

Liknande trådar

Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 662
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp