Sy om gammalt täcke till vadå?

eldione

Trådstartare
Jag har två gamla täcken som absolut inte passar min häst, de är för små.
Ett är av tunt bomull och ett är ett tjockare stalltäcke.
Inget av dom är aktuellt att använda på ny häst. Hade egentligen tänkt slänga dom men kom nyss på att jag kanske skulle kunna sy om dom till något. Men vad?
Ländtäcke använder jag inte så mycket, och när jag gör det så har jag redan ett.
Vad finns det för andra saker att sy?
Alla tips är välkomna :bow:
 
Om jag var du skulle jag spara täckena som dom är ifall du eller någon i din närhet skaffar ny häst man vet aldrig. Kan vara bra om hästen blir sjuk, att ha ett extratäcke att lägga under det riktiga, om han måste värmas rejält också. Tex vid kolik brukar det inte räcka med ett täcke, utan man får lägga en extrafilt under.
 
Du kanske kan sy ett måttsytt schabrak/vojlock om det är ett lite tjockare täcke som är formsytt efter ryggen...
Lägg på täcket med sadeln över och rita ut vart sadeln går någonstans... Sy på kantband och remmar att fästa det i sadeln...
Har inte testat själv, men det borde ju funka...
 
Anledningen att jag inte vill använda de på en annan häst är att de är stora i bogen. Hade till min förra häst, då passade det vanliga stalltäcket jättebra förutom att det hängde i bogen. Typ nedanför bringan :crazy:
 
Sy om dem till ländtäcken kanske!? :)

Annars får du hemskt gärna sy om dem till små tjusiga täcken passande min minishetland... :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 900
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp