Bukefalos 28 år!

SY-tråden, (maskin?)broderier

Bra jobbat!! Det är ju inte lika bra som båge såklart men n möjlighet att hålla ihop det något sånär. Nu har du kommit på att man vid täta stygn ska lätta på övertrådsspänningen för att inte tyget ska dra ihop sig!

Aha! Är det det jag har kommit på!? :D
(tack för tipset)

Jag tyckte också granarna blev rätt bra, jag tror resten hade kunnat bli lite bättre med mer jobb också (och andra färger), men helt rätt hade det knappast blivit. :p
Men jag vill som sagt prova igen framöver, jag gillar den här sortens projekt. :)
 
Hm... Dagens försök blev inte riktigt som jag tänkt mig, minst sagt. Ville göra något eget den här gången, istället för att härma andras design. Idén kändes kul i min skalle, blev aptråkigt. :meh:

53EiGuf.jpg


Vet inte om det vare sig går att läsa, eller om det ens är skrivet rätt... Få se om någon kan tolka det! :idea:
(@Myrten kanske har bäst chans? :p)

Kan du vara snäll och använda den vikingatida runraden (futharken) nästa gång och inte den urnordiska/urgermanska så kan jag nog läsa utan att googla - pucko!:p

Såhär ska det se ut!

280px-Yngre_futharken.svg.png
 
Hittade ett klipp på tuben som marknadsförde en broderi-ring som var såååå bra så att det typ kunde klassas som spa-behandling att brodera, eller nåt...:cautious:
Anti-stress, allmänt avslappnande, ger dig bra hållning, funkar till alla maskiner.:cautious::cautious:
Kom hit och visa det på min, säger jag bara:laugh:
 
Hittade ett klipp på tuben som marknadsförde en broderi-ring som var såååå bra så att det typ kunde klassas som spa-behandling att brodera, eller nåt...:cautious:
Anti-stress, allmänt avslappnande, ger dig bra hållning, funkar till alla maskiner.:cautious::cautious:
Kom hit och visa det på min, säger jag bara:laugh:

Gissar att den kan bli din för fyndpriset tretusen kronor också? :laugh:
 
Inte det lättaste utrymmet att ta en bild av då det går i vinkel, men nu har jag golvet fritt och kan börja röja av bordsytorna. :D

20150222_183452.jpg

Starkt jobbat! (Själv syr jag mitt i röran istället - syr jag är jag ju för upptagen för att städa, eller hur?! :angel:)

Det var en rejäl skärmatta du har! Är det en stor eller har du satt ihop flera mindre?
 
Det är en stor. 120*90. Har en 60*90 också och två 60*45. Men de minsta använder jag nästan aldrig efter att jag köpte den stora. Att jag har två små beror på att vi använde den första som underlägg när vi skar tapeter när vi tapetserade om i fyra rum. Tyckte jag var värd en ny efter det. :o:D
 
Det är en stor. 120*90. Har en 60*90 också och två 60*45. Men de minsta använder jag nästan aldrig efter att jag köpte den stora. Att jag har två små beror på att vi använde den första som underlägg när vi skar tapeter när vi tapetserade om i fyra rum. Tyckte jag var värd en ny efter det. :o:D

Aha... Jag har en 60*45, jag. Var himla nöjd med att den var så stor. :rofl:
Tänkte om du gjort nåt smart och satt ihop fyra såna (fåsenu... jamen ögonmåttet bedrog mig - för en gångs skull - inte i alla fall! :p), det lät ju som nåt att försöka bygga mot i framtiden. En bjässe lär jag nog däremot aldrig få råd med! :laugh:
 
Man upptäcker efter ett tag att den aldrig kan vara tillräckligt stor. :D

Jag var förvånad över att den inte var dyrare än den var. När jag byggde mitt klippbord tänkte jag först lägga ihop de tre andra, men det blev inköp istället.
 
Man upptäcker efter ett tag att den aldrig kan vara tillräckligt stor. :D

Jag var förvånad över att den inte var dyrare än den var. När jag byggde mitt klippbord tänkte jag först lägga ihop de tre andra, men det blev inköp istället.

Får man fråga var du köpte den?
(Inga länkar! Då blir moderatorskaran putt! :D)
 
Symaskinsexperten. :D

Åååååkej, den var ju lite billigare än jag trodde - var visst rea - men jag håller mig nog till den jag har så länge. :D

(Och drömmer om att köpa fler såna småttingar (:cautious:) i framtiden och bygga ihop till en störrre istället. :p)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp