Sydnerkeritten

Sv: Sydnerkeritten

Jag har ridit sydnärke några gånger och det har alltid varit en väldigt lättriden bana med huvudsakligen grusbilvägar man kan rulla på i galopp. Ingen större kupering, några mindre backar bara :)

Har banan ändrats de senaste åren så bortse från detta ;)
 
Sv: Sydnerkeritten

När du red gick väl Sydnärke på Markebäck utanför Askersund?
Sista åren har den ridits i Pålsboda, och det jag sett av banan är att den är lättriden, med nån enstaka tuff backe på en av slingorna.
 
Sv: Sydnerkeritten

Hakar på den här tråden..jag planerar starta min första CR40 med unghästen på Sydnärke och vill gärna ha ridsällskap om det finns någon mer som har tänkt ta sig runt i lugnt tempo?
 
Sv: Sydnerkeritten

Hakar på den här tråden..jag planerar starta min första CR40 med unghästen på Sydnärke och vill gärna ha ridsällskap om det finns någon mer som har tänkt ta sig runt i lugnt tempo?

Jag ska ut på den och det blir min första CR så jag kommer ta det lugnt. !!
 
Sv: Sydnerkeritten

Va bra! Kan du tänka dig att ha sällskap av en 5-årig arabtjej med mig på ryggen = en inte så särskilt rutinerad distansryttare på snart 50 år? Vi ligger lite efter i vår planering och kommer alltså att försöka ta det väldigt lugnt. Det går lättare och blir säkert roligare om vi har sällskap av någon/några med samma plan.
 
Sv: Sydnerkeritten

Hej det är delvis ny bana i år. Bara platt grus väg med några små backar. Väldigt enkel och lätt sprungen bana. Kartorna borde finnas i mitten på nästa vecka på föreningens hemsida. Vi gör även så som vi hade förra året att man kan använda sin transport i viloområdet.

Varmt Välkomna hit.
 
Sv: Sydnerkeritten

Va bra! Kan du tänka dig att ha sällskap av en 5-årig arabtjej med mig på ryggen = en inte så särskilt rutinerad distansryttare på snart 50 år? Vi ligger lite efter i vår planering och kommer alltså att försöka ta det väldigt lugnt. Det går lättare och blir säkert roligare om vi har sällskap av någon/några med samma plan.

Det ska jag absolut kunna tänka mig! Min är ett äldre varmblodssto och kanske inte så mycket förtjust i andra hästar men gör inget även om man rider bredvid. Så absolut =)
 
Sv: Sydnerkeritten

Det ska jag absolut kunna tänka mig! Min är ett äldre varmblodssto och kanske inte så mycket förtjust i andra hästar men gör inget även om man rider bredvid. Så absolut =)

Låter bra! Vi kan väl höras av när det närmar sig. Kanske PM:a mobilnummer?
 
Sv: Sydnerkeritten

...och jag väntar på kartan och ryttarmedelandet:) min medhjälpare kommer idag och det hade vart så kul om vi kunnat kolla kartan.
PS jag rider också sakta , vid 50 är man inte lika mjuk om man ramlar av;)
 
Sv: Sydnerkeritten

...och jag väntar på kartan och ryttarmedelandet:) min medhjälpare kommer idag och det hade vart så kul om vi kunnat kolla kartan.
PS jag rider också sakta , vid 50 är man inte lika mjuk om man ramlar av;)

Hej armaani! Då kanske du oxå vill hänga på "långsamma gänget"?:laugh:
 
Sv: Sydnerkeritten

Stort tack till arr. klubb, alla trevliga funktionärer och supertrevliga veterinärer! Personligen tycker jag det är helt perfekt med groomning från transporten (jadå, jag vet att det finnssäkerhetssynpunkter osv) och super med massor gräs för kusarna att äta och jättebra skyltat som vanligt:-)
 
Sv: Sydnerkeritten

Stort tack till arr. klubb, alla trevliga funktionärer och supertrevliga veterinärer! Personligen tycker jag det är helt perfekt med groomning från transporten (jadå, jag vet att det finnssäkerhetssynpunkter osv) och super med massor gräs för kusarna att äta och jättebra skyltat som vanligt:-)

Bara att hålla med!
 
Sv: Sydnerkeritten

Några som har flera bilder?,(har sett de på nerikes hemsida)

Maken hade tyvärr inget att fota med;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 216
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
982
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: liiinnea
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp