C

Cozmoz

Nu vill jag reda ut det här en gång för alla :D Jag har blivit erbjuden en häst, gratis, som är efter Syndikat (Strohman-Grannus). Jag försöker då leta uppgifter på honom men det går knappt. Eller så letar jag fel. Jag har för längesen frågat här och även frågat medlemma privat här (bara för ngn vecka sen) om hingsten och hans avkommor. Det finns många svårklass avkommor men det finns inga namn på de....

Enl en sida har han schwung i gången och extraordinär hoppförmåga.

Han har totalindex på 120.

Detta finns som jag hittar.
Men jag vill veta mer innan jag säger ja eller nej...Enl min kontakt i Tyskland så skulle det att gå att ta bort godkännande i Tyskland skulle Syndikat vara den första som åkte typ...Han har ridegenskaper på 111 som tydligen är dåligt?

Så vad vet ni? Blup? Namngivna avkommor? Har han själv tävlat?

Han betäckte väl på fribetäckning här?

Kontakten i Tyskland sa att en häst från Syndikat (generellt) kostar 10-35 000 kr oavsett ålder.

Sen har ju hästen en mamma också :D Men hon har inga prestationer. Så frågan är om jag ska ta mig tid att rida till den och sen sälja.
 
Sv: Syndikat

Brun Oldenburgare född 1988 169 cm.
e. Strohmann xx - Grannus - Löwen As - Elimar
Gekört i Oldenburg 1990.
HLP 1991 Medingen
Dressyr 102.04 (22)
Hoppning 99.79 (25)
Totalt 103.40 (23 av 53 hingstar)
Egen vinstsumma 43 euro. Tävlades senast i Tyskland år 2002.
Har en lägre placering i MSV hoppning som bäst.
Vad jag kan se har han mest varit i avel i östra Tyskland spec i Mecklenburg där han blev godkänd 1992. Godkänd i Brandenburg 2006.
Finns ej med på några listor på godkända hingstar med licens 2011.

Avkommeindex 2009
Dressyr 84 (85%)
Hoppning 97 (80%)
15 avkommor har tävlats i Dressyr
25 avkommor har tävlats i hoppning.

Lite uppgifter från 2008
Inga godkända söner
24 stamboksförda döttrar, bara 1 med Premie
41 avkommor med tävlingslicens
Inga avkommor i Svår klass. Den avkomma som fick mest prispengar det året i Tyskland vann 285 euro.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 249
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 886
Senast: tuaphua
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 400
Senast: Askur
·
Avel Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs! Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093)...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Sighttosee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp