Synlighet på instagram?

Måste du använda ordet content? Det heter faktiskt Innehåll på svenska.

Vad jag menar med mindre äkta och mindre ärlighet är att man manipulerat sig till mer spridning för sitt material. Och jag har ingen aning om hur man kollar trender. Alltså kan jag inte manipulera.
Skulle nog vilja påstå att det är svårt att manipulera sig till spridning av sina inlägg. Jag har märkt att ju mer aktiv och social jag är ju mer respons får jag, sen har jag dom som alltid verkar få upp mina inlägg och som gillar dom men ska inläggen spridas mer då krävs det mer aktivitet från mig. Instagram är verkligen mycket att man får det man ger.
 
Skulle nog vilja påstå att det är svårt att manipulera sig till spridning av sina inlägg. Jag har märkt att ju mer aktiv och social jag är ju mer respons får jag, sen har jag dom som alltid verkar få upp mina inlägg och som gillar dom men ska inläggen spridas mer då krävs det mer aktivitet från mig. Instagram är verkligen mycket att man får det man ger.

Precis så!
Sen kan man ju köpa följare och kommentarer och massa skit men det är ju alltid uppenbart.
När jag jobbade med Fashionweek var det alltid några som testade detta för att få komma på visningar. Sen gick man in på deras instagram och på första intetsägande posten hade ngn "kommenterat" typ "Love your hair, looks so good!!!" på ett foto på ett par skor typ :rofl:
 
Skulle nog vilja påstå att det är svårt att manipulera sig till spridning av sina inlägg. Jag har märkt att ju mer aktiv och social jag är ju mer respons får jag, sen har jag dom som alltid verkar få upp mina inlägg och som gillar dom men ska inläggen spridas mer då krävs det mer aktivitet från mig. Instagram är verkligen mycket att man får det man ger.
Jag tycker ju att jag är aktiv och social. Jag lägger upp bilder ofta, men kanske inte varje dag. Gillar andras inlägg också. Kommenterar ibland. Tycker tyvärr inte att det hjälper. På vintern har jag dock inte mycket att lägga upp på insta. Bina sitter inne och kurar, det händer inget med odlingen och jag bygger inget.
 
Jag tycker ju att jag är aktiv och social. Jag lägger upp bilder ofta, men kanske inte varje dag. Gillar andras inlägg också. Kommenterar ibland. Tycker tyvärr inte att det hjälper. På vintern har jag dock inte mycket att lägga upp på insta. Bina sitter inne och kurar, det händer inget med odlingen och jag bygger inget.

Du är inte tillräckligt aktiv, helt enkelt. Och bilder prioriteras inte av algoritmen. Vill du ha mer engagemang på ditt konto så får man helt enkelt lägga ut sådant material som lättare får spridning.
 
Du är inte tillräckligt aktiv, helt enkelt. Och bilder prioriteras inte av algoritmen. Vill du ha mer engagemang på ditt konto så får man helt enkelt lägga ut sådant material som lättare får spridning.
Fast det finns ju inte bilder att lägga ut varje dag. Särskilt inte så här års. Senaste bilderna på mitt huvudkonto innehåller bilder på ved. Jättekul och intressant. Eller inte. Och vad sjutton ska jag filma? Jag har ingen aning. Det är liksom aldrig något som händer som jag kan filma. Kan ju inte filma mig själv heller. Gå runt och filma omgivningen? Kanske. Men just nu är ändå allt mörkt och trist. Finns inget att se.

Känns så manipulativt det här.
 
Fast det finns ju inte bilder att lägga ut varje dag. Särskilt inte så här års. Senaste bilderna på mitt huvudkonto innehåller bilder på ved. Jättekul och intressant. Eller inte. Och vad sjutton ska jag filma? Jag har ingen aning. Det är liksom aldrig något som händer som jag kan filma. Kan ju inte filma mig själv heller. Gå runt och filma omgivningen? Kanske. Men just nu är ändå allt mörkt och trist. Finns inget att se.

Känns så manipulativt det här.

Med aktivitet menas inte att du lägger ut egna bilder i flödet, utan att du interagerar med andra (kortfattat).
 
Fast det finns ju inte bilder att lägga ut varje dag. Särskilt inte så här års. Senaste bilderna på mitt huvudkonto innehåller bilder på ved. Jättekul och intressant. Eller inte. Och vad sjutton ska jag filma? Jag har ingen aning. Det är liksom aldrig något som händer som jag kan filma. Kan ju inte filma mig själv heller. Gå runt och filma omgivningen? Kanske. Men just nu är ändå allt mörkt och trist. Finns inget att se.

Känns så manipulativt det här.

Återigen; det är inte manipulativt. Om du inte har något du känner att du skulle kunna göra videor av, så får du väl acceptera läget eller börja använda fantasin och bli lite kreativ.
 
Fast det finns ju inte bilder att lägga ut varje dag. Särskilt inte så här års. Senaste bilderna på mitt huvudkonto innehåller bilder på ved. Jättekul och intressant. Eller inte. Och vad sjutton ska jag filma? Jag har ingen aning. Det är liksom aldrig något som händer som jag kan filma. Kan ju inte filma mig själv heller. Gå runt och filma omgivningen? Kanske. Men just nu är ändå allt mörkt och trist. Finns inget att se.

Känns så manipulativt det här.
Men alltså allt är ju inte instagramvänligt heller. Om du vet med dig att du lägger ut saker som kanske inte är så spännande dokumenterat så är det väl kanske inte så konstigt om det inte blir så poppis?
 
Trodde faktiskt att Instagram i första hand var till för bilder. Hade jag fått klart för mig att det krävdes videos så hade jag nog aldrig börjat med instagram.
 
Återigen; det är inte manipulativt. Om du inte har något du känner att du skulle kunna göra videor av, så får du väl acceptera läget eller börja använda fantasin och bli lite kreativ.

Annars är det ju inget konstigt att som privatperson lägga upp foton man gillar från ens vardag, helt anspråkslöst. Målet behöver ju inte vara att få massa följare eller bli influenser :)
 
Trodde faktiskt att Instagram i första hand var till för bilder. Hade jag fått klart för mig att det krävdes videos så hade jag nog aldrig börjat med instagram.

Det är inget som "krävs" och jo, det är fortfarande till för bilder. Men om du själv inte tycker det är jättekul och intressant med bilder på ved så kan du ju inte begära att någon annan ska tycka det. 🤷‍♀️
 
Men alltså allt är ju inte instagramvänligt heller. Om du vet med dig att du lägger ut saker som kanske inte är så spännande dokumenterat så är det väl kanske inte så konstigt om det inte blir så poppis?
På sommaren finns massor av intressanta saker att lägga upp bilder på. Vintern är tyvärr en död tid med biodling, odling och snickeri.
 
Fast måste du bli populär då?
Jag skulle vilja att det drog gäster till mitt airbnb. Och att trädgården så småningom blir så fin att folk vill komma hit och se den på riktigt. Och att jag då kan sälja honung och ta betalt för ställplats. Och sälja växter. Och så vill jag ha höns och sälja ägg. Så en liten baktanke finns det allt med att Instagramma.

Det är inget som "krävs" och jo, det är fortfarande till för bilder. Men om du själv inte tycker det är jättekul och intressant med bilder på ved så kan du ju inte begära att någon annan ska tycka det. 🤷‍♀️
Det är för att hålla kontot aktivt och visa att något händer här.
 

Liknande trådar

Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
11 152
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 349
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp