Bukefalos 28 år!

Syskonvagn på tåg

Elisha

Trådstartare
Jag ska ikväll åka MTR med syskonvagn av normal strl 83 x 76 x 34 cm (L x B x H) och har kontaktat MTR utan att få svar på min fråga, så jag testar här!
Jag får ta med mig bagage av rimlig storlek eller vad dom nu skriver, de måtten är iaf 80 * 50 * 35. Avser det bagage eller får jag helt enkelt inte ta med min vagn? Vilket känns konstigt? Det står inga mått vad gäller just vagn utan bagage generellt. I mån av plats finns ju större bagageutrymme i en annan vagn men det är just av mån av plats och jag kan nekas vilket jag inte kan chansa på.

Någon som faktiskt åkt MTR med syskonvagn och vet om de fysiskt får plats?
 
Barnvagn går inte under vanligt bagage utan ska förbokas. Vid biljettbokningen bockar du i rutan ”barnvagn”. Då vet MTR att du tar med barnvagn och plats är garanterad, dock inte säkert att du kan förvara barnvagnen i den vagn du sitter.
 
Ja, jag vet. Frågan är alltså om en dubbelvagn går in. Med tanke på att dom enbart hänvisar till ovan angivna måtten, vad gäller bagage. Dom säger inte något till mig om just vagn får ha andra mått. Jag minns inte hur bagagedelarna ser ut så har ingen aning om var barnvagnar förvaras ens..
 
Ja syskonvagn går. Barnvagnar får ha andra mått än vanligt bagage. Fråga personalen så kan de säkert visa var du bäst förvarar din vagn.
 
Jag har bara åkt mtr med vanlig vagn men det var en person med syskonvagn på samma tåg så de går på. Har du tur kan du ställa vagnen vid handikapplatserna. Annars är de supernoga på mtr med hur vagnarna ska förvaras under resan. Helst ihopfällda på bagagehylla och då får inte en mm sticka ut utanför bagagehyllan. Sist jag åkte stod jag med två andra föräldrar och stuvade om och packade om för att våra tre vagnar skulle få plats, konduktören var inte till hjälp alls utan sa att det var vårt problem, trots att jag sedan märkte att det fanns ledig plats för vagn i andra vagnar på tåget. Så jag rekommenderar att försöka att vara snabb in på tåget så du kan ställa vagnen och slippa bygga Tetris eller tydligt fråga konduktören om det finns plats för vagnen nån annanstans. :)
 
Åkte igår. Fick plats vid handikapp, tur att jag bokade i den vagnen handikapp fanns (och att det var ledigt där!). Annars hade jag fått släpa en ihopfälld syskonvagn (då den är för bred för att gå med i gången) med två trötta 2 och 3 åringar genom halva tåget.. :crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 174
Senast: lundsbo
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 967
Senast: Artline
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 673
Senast: gul_zebra
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 807
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp