Bukefalos 28 år!

"Ta" bilder från video

Zaga

Trådstartare
\"Ta\" bilder från video

Jag har en video på datorn (MPEG) och vill ta stillbilder från den (typ som Print Scrn). Går det?
Jag har testat Print Scrn men det fungerar inte. Finns det någon annan lösning...?
 
Re: \"Ta\" bilder från video

Det finns en hel del bra redigeringsprogram som du kan göra det ifrån. Håller inte på med det själv och har därför inte något bra förslag. Hade ett videoredigeringsprogram på mitt förra jobb som var jättebra men minns inte vad det hette.
 
Re: \"Ta\" bilder från video

När jag gjorde den här gifanimationen:
arguing3.gif

använde jag virtualdub och dumpade helt enkelt alla bildrutorna till en mapp som .bmp. Det kanske är en lite klumpig lösning om man bara vill ha en enstaka bild, men jag antar att det finns parametrar i vdub för det också

http://www.virtualdub.org/
 
Re: \"Ta\" bilder från video

Jag har provat köra in det i Premiere (för att klippa lite i det), men det har inte gått att importera eftersom det inte klarade av ljudformatet.
Pappa har nåt annat program som jag ska testa nästa gång han tar hem datorn. Det är det men egentligen ska använda om man vill fixa med det efter (har satt in den i datorn via nån fyrkantig sak man kopplar mellan videon och datorn...)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: SiZo
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
416
Senast: tott
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
396
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp