Ta in häst fran Norge

Solhäst

Trådstartare
Hej, jag funderar på att ta in en häst ifrån Norge men funderar på tull och moms. Har inga erfarenheter utav detta så tänkte om någon visste. Bkir det någon tull och moms och i sådana fall hur många rpcent utav priset?
 
Hej, jag funderar på att ta in en häst ifrån Norge men funderar på tull och moms. Har inga erfarenheter utav detta så tänkte om någon visste. Bkir det någon tull och moms och i sådana fall hur många rpcent utav priset?
Moms är väl 25%. Har inte tagit in häst men sålt häst till Norge och då var det en "köttavgift" 5000 och 25% moms.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har funderingar på att importera en häst från Norge till Sverige. Men hur fungerar tullen? Som jag fattat det skall man betala moms...
Svar
4
· Visningar
608
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 087
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Fideli
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp