Täcke till häst med smal bog

Suskiv

Trådstartare
Vad finns det för täcken som är smala över bogen?

Hästen (smäckert varmblod) drar strl 135 i täcken, men allt är för stort över bogen.

Det som idag sitter hyfsat är Showmaster fullneck winter och Showmaster Fullneck stable. Två täcken som inte längre går att köpa. :(
 
Sv: Täcke till häst med smal bog

H**ks har väl nåt märke som är till för hästar som är smala över bogen har jag för mig. Till min smäckra herre kör jag shires :) amigo kanske funkar?
 
Sv: Täcke till häst med smal bog

HW Rhino och Shires. Typ Event/Hansbo eller vad de nu säljer på City Gross sitter superbra på den lilla araben i stallet.
 
Sv: Täcke till häst med smal bog

HW Rhino och Bucas Freedom brukar fungera på smalbogade pållar.
 
Sv: Täcke till häst med smal bog

Finns många ponnytäcken numera som är suveräna för just den typen av hästar! T ex Bolt Horsepower. Thermo Master-täcken brukar också funka bra. :)
 
Sv: Täcke till häst med smal bog

Jag har haft Börjes billiga Himalaya-täcken, både vinter och regn, till min ponny som knappt har nån bog, de är väldigt bra, otroligt prisvärda täcken. Har haft regntäckena i flera år till alla hästarna och trots bus och bit och dragkamp i hagen är det inte en skråma på dom och dom håller fortfarande tätt. Vintertäckena är det nåt litet hål i i yttertyget bara, men de har också hängt med i flera år. Sen köpte jag ett Haglunds med fast helhals nu i januari som också sitter bra. Hon har också 135 i täcken. :)
 
Sv: Täcke till häst med smal bog

Hon har ett Shires Typhoon och det är stort på henne och likaså är Rambo NM Fleece Horseware för stort, inte jättemycket för stort, men ändå för stort.
 
Senast ändrad:
Sv: Täcke till häst med smal bog

Börjes Himalayatäcke är perfekta för hästar med smalare hals/bog.

Är inne på mitt tredje Himalayatäcke. Häst nr 1 hade sitt i MÅNGA år. Och nu har min nuvarande Pålle 2 st Himalaytäcken i sin garderob :D
 
Sv: Täcke till häst med smal bog

Haha, fler än jag som älskar dom alltså. ;) :D Jag har bara såna täcken, förutom halstäcket jag köpte i år, så synd att det inte finns med hals!
 

Liknande trådar

Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
814
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
643
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 820
Senast: blayenka
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp