Bukefalos 28 år!

Täcke vid 20 plusgrader ute..

C

cassy

Var ute o åkte idag och åkte förbi en del hästar som hade täcke på sig.Inget insekts/eksemtäcke,utan ett vanligt bomullstäcke.Klarblå himmel,sol och 20 grader.Hur tänker man som hästägare då?:confused:
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Finns nog ingen bättre förklaring än den som redan skrivits. That´s it. Folk gör som dom själva tycker är det bästa. Kommer alltid vara så, dom bestämmer själva. Sålänge det inte är min häst, så skiter jag fullständigt i vad andra gör med sina, sålänge dom inte far illa av det.
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

(Det var lite tråkig inställning,men-men):crazy:
Hur smutsig blir hästen i en torr hage?
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Tycker också att det är fel att ha bomullstäcke på hästar när det är varmt ute! Borde dom inte svettas ihjäl? Stackars hästar! :mad:
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Väldigt dammig... *ser på mina egna*

Kan ju vara så att man inte vill duscha den varje dag heller.
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Fast måste hästen vara kliniskt ren?

Även om det inte går att borsta bort allt är ju hästen ren om man ryktar den väl.
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Ok,flugorna på framhalsen,men inte på juvret och under magen,som verkar vara de värsta ställena.
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Duschar du alltid en dammig häst?
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Sålänge folk inte har regntäcke eller liknande går det väl an. Men jag tycker oxå det är på tiden att folk slutar leka dockor med sina hästar. Det ända täcke jag använder på mina hästar är flecetäcke vid behov. Tänk för 20 år sen, då fanns det knappt hästar med täcke på...
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Bomullstäcken är väl inte så farligt. Finns en känd hästmänniska i mina krokar som har sina hästar på lösdrift. De går med vintertäcke med hals året om, förutom under de allra varmaste sommarmånaderna.
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Vad trött man blir..

Kan ingen lagstifta mot detta plågeri? Det är så j-la viktigt att hästen är ren, förstår de inte att smuts skyddar hästen mot insekter?
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Även om det inte går att borsta bort allt är ju hästen ren om man ryktar den väl.


Mina hästar duschar en gång per år. Men jag har en gång fått lära mig att använda ryktborste och skrapa för att hålla hästen ren.;)

Immer
 
Sv: Täcke vid 20 plusgrader ute..

Så många som tror att hästen är som människan :crazy: .....
Krav på hästkörkort, kanske, för att öht få lov att köpa en häst?

Immer
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
900
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 507
Senast: zarmino
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 310
Senast: iNHALE
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dräktig eller ej?
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp