Täcken liknande Hööks ponnytäcke i passform?

urkella

Trådstartare
Nu när hööks tagit bort nästan hela sin ponny collectionen så får vi leta efter resterande täcken på annat håll. Vilka täcken finns det som är liknande i formen. Dvs små i halsarna och korta längst sidorna. Nya hästen var inte den lättaste att hitta passande utrustning till O_o Amigo, Bucas, Shires & Eskadrone har vi testat och de funkar inte alls. Blir som klänningar på honom och en till häst hade rymt i halsen typ :banghead:
Här har han sitt Hööks täcke:
IMG_20160721_212000_zpshghg8mqy.jpg

Och här testade han ett bucas täcke:
FB_IMG_1470365921777_zpsxpbcams4.jpg
 
Finns ju Mulle täcke i deras nya kollektion? bara i ponny size (jätte tråkigt :( )
Passar inte de heller?
Ge-Kås täcken?
 
Shires är närmast i passform tycker jag. Min har växt ur sina i 85 nu men håller med om att hööks ponnytäcken är riktigt bra pga att de inte är så djuuupa. Har Amigo och Premier Equine till honom nu och de är som klänningar trots rätt stl. :p
 
@Bufera Mulle täcket är bara regn vilket hööks täcket han redan har också är. Så vi letar antingen ett lite tjockare utetäcke eller ett stalltäcke man kan ha under. Ge-Kås ligger för långt iväg för att kolla :(

@Centaur Shires täckena sitter bra i halsen men är som stora tält runt bakbenen :crazy: Har problemet at han kräver ponnytäcken på djupet men är en storlek för stor i ryggen för de ska passa :banghead:

@sweep Har inte testat finn-tack men när jag kollade på horze kundbilder såg de väldigt djupa ut bak på allas bilder :crazy:
 
Nu när hööks tagit bort nästan hela sin ponny collectionen så får vi leta efter resterande täcken på annat håll. Vilka täcken finns det som är liknande i formen. Dvs små i halsarna och korta längst sidorna. Nya hästen var inte den lättaste att hitta passande utrustning till O_o Amigo, Bucas, Shires & Eskadrone har vi testat och de funkar inte alls. Blir som klänningar på honom och en till häst hade rymt i halsen typ :banghead:
Här har han sitt Hööks täcke:
IMG_20160721_212000_zpshghg8mqy.jpg

Och här testade han ett bucas täcke:

FB_IMG_1470365921777_zpsxpbcams4.jpg
Prova Bucas i en storlek mindre? ser ut som om det är för stor storlek....(ofta kan man gå ner i storlek jämfört med hööks storlekar) eller Amigo i en mindre storlek. amigo har desutom lite olika passformer, de finns ponnyanpassade.
 
@sweep Har inte testat finn-tack men när jag kollade på horze kundbilder såg de väldigt djupa ut bak på allas bilder :crazy:[/QUOTE]

Ja ser det på bilderna.
såhär ser mitt ut (är dock regntäcke)
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/1271983_1384358901865145_1621196043855483707_o.jpg
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/10862534_1384360201865015_6806192404443201744_o.jpg

min har 125 i storlek egentligen men måste gå upp till 135 i finntack.
finns även detta (det finns i 200gram och 400gram) Det är inte så stort tycker jag
Det har inget märke tyvärr.
http://www.frtab.se/regntacke-med-200g-foder-halvhals/1412-0
 
Rhino? (Horseware)
Har jag till min som måste ha tajtare i halsen. Nyaste upplevde jag som kortare på sidorna än mina äldre dessutom.
 
Om du provar ett mindre bucas annars? Om det passar i övrigt?
Det på bilden ser ut att vara minst en storlek för långt.
 
@Ponylove Bucas har jag erfarenhet av brukar va små i storlekarna :confused:. Han ligger mellan 130-135, är de kortare i ryggen så hamnar täcket på manken och skaver. Både hööks och bucas täcket är i 135. Dessvärre slutar både Amigos och bucas ponny täcken på 125 & 120. Möjligen kan Amigos ponny täcke passa för de stämmer aldrig in på de lovade ryggmåtten :angel:
@sweep det ser gränsfall ut. Min pålle har ingen rumpa alls vilket han lär va utan i runt 2 år till enligt de med mer erfarenhet av rasen som jag frågat.
@Magnum Är det inte risk att halvhals skaver på manen som Rhino har :nailbiting: Ska mäta honom från bog till rumpa för se om han kan tänka sig kunna ha HW's ponnytäcken. Bucas täcket sitter inte bra någonstans. Även jätte stort i bogen. Många täcken ser längre ut än vad de är då han har väldigt slutande kors och låg nästan intryckt svans.

Här är ett par andra täcken vi har liggandes hemma. Rygglängden är lagom på dem alla. Bäst är TIBs travtäcke, sedan kommer Hansbro, men det är fortfarande alldeles för stort i bogen och då har jag gjort extra hål så långt det går. De andra talar för sig :wtf: TIB & Rambo är 130 de andra 135
PSX_20160721_205924_zpsfgtp4rz8.jpg

DSC_0131_zpswibreluk.jpg

DSC_0132_zpsoympgirq.jpg

DSC_0136_zpst8qdih3x.jpg
 
Jag har ett 125 amigo ponny 200gr som jag kan mäta rygglängden på om du vill?
Horsewares täcken mäts ju inte med ryggmåtten utan från bog till rumpa typ.
 
Men på små nätta ponnyer typ w.m. har jag erfarenhet av att horsewareåterförsäljare rekommenderar vanligt täcke i liten storlek till, då ponnytäckena är gjorda för "vanliga" dvs lite kraftigare ponnyer. Då borde inte ponnytäckena vara optimala på din lille heller?
Gällande bucas storlek så har min häst en storlek mindre i bucas jämfört med Amigo. De blir för stora i bogen annars.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Jag har en "rygghäst" som lätt blir spänd om han blir kall om ryggen. Att han är extremt varm och helst skulle leva helt utan...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Ace
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 320
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Deras egna täcken alltså, JH collection, Fairfield och vad de nu har. Inte om de säljer andra märken. Hur är de i passform (ponnyer åt...
2
Svar
27
· Visningar
5 785
Senast: Meggan
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 565
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp