Bukefalos 28 år!

Inget täcke på ...
herregud :eek: trots att mitt halvblod knappt har vinterpäls o är halvklippt (hals mage ljumskar) så får han gå utan täcker vid -10 grader.. o inte tusan fryser han för dä..
 
Vilken superhäst! Du skulle se Nellan när jag ryktar henne i stallet och det är några minusgrader! Då fryser hon så att hon skakar! *Fnissa* :D
 
Nja än så länge är det kyliga mornar här hos mig...så min häst går med vintertäcke + innetäcket fortfarande...men hoppas på varmare dagar snarast...bara tjälen går ur marken :) Men när det blir varmare kan jag låta ha ett tunnare täcke över inner täcket på henne ute, men regntätt såklart, men det blir när det kryper upp mot minst +5 grader Bäst att inte ha för lite täcken för snabbt..vill ju inte ha en frusen häst :cry:
 
min har tjockt innetäcke och bucas smartex rain på de.
 
Vi brukar ha ett par plusgrader här nu, ibland ett par minus. Jag har ett allroundtäcke på pållan från Klippan!
 
Här varierar det friskt mellan -10 och +8 grader! :D

Min ponny som är helklippt har:
< 5 minus: Varmfodrat vintertäcke + varmfodrat regntäcke ovanpå med hals.

> 5 minus: Varmfodrat vintertäcke (ev. med ett fleecetäcke under om det är busväder)
 

Liknande trådar

Utrustning Vad motsvarar ett regntäcke i fleece i gram. Tänker mig ett regntäcke för tidig höst sen vår så bör inte vara för varmt. Tycker inte det...
2
Svar
24
· Visningar
1 743
Utrustning Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken. Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Corax
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 418
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp