Bukefalos 28 år!

Tänder på g

cowgirl81

Trådstartare
Hur ska jag göra för att mildra för lilleman. Han har jätteont i munnen. Har provat med kall napp/bitring med funkar inte och jag vågar ej ge han ens en kvarts alvedon. Nån med bra tips. Nu har han dock somnat av utmattning.
 
Sv: Tänder på g

Har du flytande alvedon? Man kan ta en klick och gnugga på tandköttet, sa de till mig på Apoteket.
 
Sv: Tänder på g

Vår minste hade också problem med tänderna och har fortfarande när tänderna ska bryta ut. Han var jätte ledsen, men vi borstade tänderna på honom och såg första gången att han blev så avslappnad och ville bli borstad på länge. Han tycker det är supersköt när vi borstar gommen mjukt. Finns tanborstar med dels en gummidel med ploppar och med en mjuk borste. Vi använde båda.
 
Sv: Tänder på g

Givetvis ska du ge honom alvedon, det gör jätteont när tänderna kommer så varför vågar du inte ge honom smärtstillande?

Halvmjuka saker brukar vara bäst att bita på, fingrar är allra bäst men det är inte så skönt men försök hitta något liknande.

När min dotter var liten hade jag en gammal docka som var gjord av något gummimaterial som var som dagens gummituggben till hundar, den älskade hon att bita och gnaga på.

Det är inte alltid kallt är bäst, man får prova sig fram.
Sonen föredrog kallt, gärna bitring från frysen medans dottern helst ville ha kroppstempererade saker.
 
Sv: Tänder på g

Jo men vi har ju bara den starka hemma. den på 500. Vågar inte ge han av den även om det är en kvarts bit. Men ska köpa flytande idag. Ja han gillar och tugga på mina fingrar och hellre det än att han ska ha ondare. :)
 
Sv: Tänder på g

Jag hade inte heller gett av den vanliga till en bebis. Tips är ha både den flytande och suppar hemma, ibland om de är sjuka har de ingen lust att ta den flytande. Dessutom tycker jag den är alldeles för lös, den är som vatten. Den irländska är mer trögflytande så den är svårare att spotta ut och lättare att gnida in på tandköttet.
 
Sv: Tänder på g

Var får man tag på den irländska varianten :) för den låt ju bra. Och hur funkar de supparna.
 
Sv: Tänder på g

Man stoppar upp suppen i rumpan och så vet man att den inte spottas ut! :D

Tja den irländska kan vara lite svår att hitta i sverige ;), jag vet inte om det finns nåt annat märke än Alvedon som kanske har annan konsistens?
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 705
Senast: Kraxa
·
Gravid - 1år Vår dotter är 7 månader och äter än så länge med god aptit. Hon får lunch varje dag i puréform och äter gärna själv med sked eller att...
Svar
18
· Visningar
1 791
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 847
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp