Tärnsjösele med trasigt QH-fäste

lytesout95

Trådstartare
Har någon en idé om var man kan få tag på ett nytt fäste till selen, har fått gängpaj på bulten på baksidan av spännet.
Har ringt Tärnsjö som tyvärr inte hade några reservdelar.
 
Går det inte byta till ett vanligt QH-fäste från tex Finn-Tack? Det bör väl gå remmar från tömögglorna ner till bukgjorden som kan trä in fästet på? Eller har du en sele där remmarna till bukgjorden börjar där däckeln slutar?

Har tyvärr inget tips på vart du kan hitta reservdelar till just din sele med bult. Om det inte går att lösa med vanligt QH-fäste som det är kanske du behöver lämna in den?
 
Tärnsjös QH-sele är ju inte gjord som de andra QH selarna, utan QHfästet skruvas in i däckeln! Du kanske kan få någon att svetsa dit en ny bult!
Vet att det för något år sedan söktes efter sådant fäste på fb, men den personen fick inte tag på något!
 
Jag hoppas att jag har en lösning på problemet, som @Natasja tipsar om har jag lämnat in fästet för omsvetsning med en ny bult. Han sa att han gjort det tidigare med bra resultat. Hoppas det är klart på måndag :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
509
Senast: cili
·
Utrustning Hjälp mig buke! Förra sommaren råkade jag köra på en stor sten och förstöra fälgen (heter det så) på ena hjulet på min transport...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp