Bukefalos 28 år!

Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

:rofl: ursäkta att jag skrattar lite....men efter att ha läst den här tråden är jag himla glad att jag rider och tävlar western. :p
Där är det mycket friare med klädseln så länge man följer vissa grundregler. Själv handlar jag mycket tävlingskläder på second hand, passar min plånbok alldeles ypperligt plus att man kan ha en hyfsat stor garderob att välja i.. :banana:

/Carina :eek:
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Samma här...jag tävlar distans och där är det osså fritt. Huvudsaken det är skönt att ha på sig. :love:
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Jag har D-kupa och har inga som helst problem att få på mig min säkerhetsväst.
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

*kl*
Hur ser det ut idag med kavajer? Jag skulle vilja ha dressyrig kavaj i stor storlek. Har strl XL och 44 i vanliga kläder, men många ridmärken är alldeles för små i stl XL. Ska börja tävla regional så då behöver jag kavaj. Visst behövs det inte i lokal? Har bara tävlat klubb och då i vanlig tröja.
Vad behöver jag mer i klädväg på regional? Får man ha ponnysporrar i storhästdressyr? Jag trivs med mina korta.

Gamla svaren säger att Börjes kavaj var rymlig, jag kan mycket väl tänka mig en sån som första kavaj. Hur är de nu för tiden? Eller tex Hööks?
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Ska du tävla dressyr behövs kavaj redan från Lokal...

Kan inget om storlerkarna, men har löst det så att jag köper begagnat på tradera/blocket/fb mm... Då får man en som redan är smått "utspänd" ;) Dvs inte lika stram som en ny kavaj är... Nu är ju jag totalt mode omedveten så om jag rider i en dressyr eller hopp eller "whatever" kavaj är totalt orelevant för mej... Den är godkänd att tävla i vilket är prio 1 =)
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Jo det är ju en idé med begagnat. Ska kolla lite. Börjes kavaj såg stor ut men inte så snygg.. Fanns en bättre på hööks men misstänker att den kan vara tjat. Sedan hittade jag kavaj på fuller fillis men de är nog För stora. Jag ligger mellan vanliga storlekar och Stora storlekar :-P någon som hittat kavaj till större kropp? Eller vet hur hööks kavaj är?
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Dom nya kavajerna är ubersmå i storlekarna.. dom gamla kavajerna alltså 10 år och äldre är mkt större. Oxå kanske för att dom inte är i ett stretchigt material som dom nya är.
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

men skit :( var ska man hitta kavaj stl xl för okej pris? :P alltså som ÄR en stl XL och inte bara heter det och är som en M i passform ;)
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Har liknande problem själv..
Hyfsat breda axlar och en redig byst.... Men smal midja och normal höft... Och min älskade gamla JOFFA kavaj har gjort sitt.... :cry:
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

jaa liksom inte såå roligt att det glipar och ser ut som att knapparna ska sprängas lös över brösten haha ;P Så blir de när jag ska vanliga kavajer också, så jag har dom helt öppna. Synd man inte får rida så ;)
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Kavajerna har jag dålig koll på men kan ju svara om sporrarna.

Du får ha dina ponny sporrar, jag tävlade ett tag på en väldigt känslig häst som jag frågade ridsportsförbundet och dom sa att sålänge du har U formen runt foten behöver det inte finnas någon "pigg" på sporren.
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Jacson kavajerna är rymliga. Jag är inte smal, och tävlade dessutom som gravid och jag kunde ha en Jacson kavaj då. Okey, snyggare kavajer finns det ju. Men ändå.
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Jag är modell rund med stora tuttar och har en pikeur kavaj och även en från hööks.
Föredrar dock Pikeur kavajen.
Tror det är en pikeur epsom som jag har och den kostar typ 1400kr ny vilket jag tycker är ett ok pris, iaf om man jämför med KL och Animo mfl som är hiskeligt dyra.
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

KL

Jag lade in några länkar till sidor där man kan måttbeställa snygga kavajer till hyfsade priser, men som vanligt så tog ju moderatorn bort det inlägget, det vore ju dumt att ni skulle få några bra tips som inte är Hööks, Gekås eller Börjes... Googla lite på "competition jacket custom", så finns det flera engelska butiker som syr upp kavajer enligt ens egna mått och önskemål på utseende.
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

har du kavajerna som finns på hööks nu? Det saknades en dm minst för mig att få igen dom och de var korta.
Provade en pikeur kavaj stl 44, den enda som fanns. Dragkedja, stretch och knappar. Gick att få åt och var skön men ganska kort och ändå lite väl slimmad. Synd jag inte kollade vad den hette! Då hade jag ju kunnat jämföra om andra modeller var större och längre...

Jag har för övrigt köpt en kavaj begagnad osedd stl 46 equipage. Inte stretch och inte särskilt snygg men den kan ju fungera hoppas jag tills jag hittar något som passar på riktigt och jag VILL ha.
 
Sv: Tävling inget för storbröstade/tjocka?

Jag har den som heter competition från hööks, dock är jag väldigt besviken på kvalitén på den.
Blev nopprig första gången jag använde den :mad:

Jag upplevde att Pikeurs kavajer satt väldigt olika beroende på vilken modell det var.
Någon modell var pytteliten i samma storlek.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp