Bukefalos 28 år!

Tävlingsnervös

steril

Trådstartare
Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig :nailbiting:. All ork är borta. Blir så ledsen över detta :cry: då man vet att det går bra på träningar o hemmaplan. Någon som har bra tips på hur man hanterar detta?
 
Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig :nailbiting:. All ork är borta. Blir så ledsen över detta :cry: då man vet att det går bra på träningar o hemmaplan. Någon som har bra tips på hur man hanterar detta?

Ett bra sätt att försöka hantera sin nervositet tycker jag är att sätta upp rimliga mål. Ett rimligt mål är inte att allt ska vara perfekt. Första gången jag tävlade efter 30 års uppehåll hade jag som mål att rida noggranna vägar och bra hörnpasseringar. Och det lyckades jag med för den punkten fick högsta betyget (7). Det stärkte mig att domaren såg vad jag konsentrerade mig mest på. Nästa gång la jag till en liten sak till o s v.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: Kilauea
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag HAR verkligen försökt så jävla mycket. Jag vet att vissa inte tror det och att det verkar som jag inte har försökt men jag lovar att...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil
  • Patellaluxation på renrasig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp