Bukefalos 28 år!

Tävlingsnervös

steril

Trådstartare
Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig :nailbiting:. All ork är borta. Blir så ledsen över detta :cry: då man vet att det går bra på träningar o hemmaplan. Någon som har bra tips på hur man hanterar detta?
 
Har ett problem med att så fort startsignalen går så spänner jag mig fruktansvärt. Jag får prestationsångest o det knyter sig :nailbiting:. All ork är borta. Blir så ledsen över detta :cry: då man vet att det går bra på träningar o hemmaplan. Någon som har bra tips på hur man hanterar detta?

Ett bra sätt att försöka hantera sin nervositet tycker jag är att sätta upp rimliga mål. Ett rimligt mål är inte att allt ska vara perfekt. Första gången jag tävlade efter 30 års uppehåll hade jag som mål att rida noggranna vägar och bra hörnpasseringar. Och det lyckades jag med för den punkten fick högsta betyget (7). Det stärkte mig att domaren såg vad jag konsentrerade mig mest på. Nästa gång la jag till en liten sak till o s v.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: Human
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 374
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 549
Senast: Askur2017
·
Hästmänniskan Hur hanterar ni er irritation kopplat till hästen? Har haft min häst sedan februari i år och hon är så fruktansvärt pillig med mulen...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp