Bukefalos 28 år!

Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

Sv: Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

Det var ju på tiden! Har inte orkat kolla så noga, gäller det både hoppning och dressyr?

Själv väntar jag på ft-TR. Men det lär väl komma i juni eller så :grin: ;)
 
Sv: Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

TR III Mom 371 Hästens utrustning

"2. För alla hästar t.o.m. 7 års ålder gäller följande för bakbensskydd;
* Varje skydd få väga max 200 gram
* Skyddet måste täcka kotan
* Högsta höjd på skyddet på insidan är 15 cm
* Lägsta höjd på skyddet på utsidan är 5 cm
* Insidan av skyddet måste vara mjukt
* Endast en rem, oelastisk dvs. ej töjbar, för knäppning är tillåten och ska knäppas på utsidan"

Sista punkten fattar jag inte. Skyddet går ju runt senan och senan expanderar vid arbete, så i min värld måste det finnas någon form av elasticitet även om man inte spänner åt. Är jag ute och cyklar? :confused:

En punkt till:
Mom 372 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning
"Nosgrimmor
Nosgrimmor måste vara flata och av läder."

Det står ju varken att man måste ha nosgrimma eller att man får rida utan, så i princip borde man få rida utan nosgrimma i hoppningen?
 
Sv: Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

Jag blir nyfiken på vad som räknas som flata. Räknas t.ex. denna som flat:
26367079.jpg


Dessutom tycker jag att det blir väldigt krångligt med bakbensskydd på unghästarna. De reglerna har väl funnits på t.ex. Falsterbo och liknande årgångstävlingar men ändå. För övrigt, det hade väl isf räckt att ha regeln för 4-6-åringar. Ska nu 7-åringarna, som får starta avdelning A utan kvalificeringsrundor, också behöva ha specialskydd?!
Jaja, det blir till att köpa nya benskydd till 4-åringen då. Antagligen nya runtom eftersom jag inte gillar omatchade skydd :mad:
Och nej, det får inte alls vara elastiskt så det är inte många skydd som är godkända. Veredus har någon Young Jump-serie tror jag dock.
 
Sv: Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

Det innebär att jag inte kan ha mina läderbakbensskydd på 5 åringen med 2 remmar då :grin: Suck....
 
Sv: Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

Det innebär att jag inte kan ha mina läderbakbensskydd på 5 åringen med 2 remmar då :grin: Suck....

Vad kommer egentligen den reglen från med en rem? Räcker det inte med vikt, höjder och elsticiteten reglerad?



Fö är Veredus YJ helt underbara :bow:
 
Sv: Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

Men det förstår du väl att Pärlan liiiiiiiider av bakskydd med två remmar :grin: Typ.
 
Sv: Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

Är det tillåtet att hoppa med lindor tro? Någon som läst ingående?!
 
Sv: Tävlingsreglemente för hoppning och dressyr

Läste du igenom ALLT???
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det är en intensiv dag som väntar i Aachen på torsdagen, som innehåller dubbla Nations Cup. Dressyren inleder och hoppningen avslutar -...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Preliminära versioner av TR I, II, III och IX 2023 – Gemensamma, Dressyr, Hoppning och Reining – finns nu publicerade i både mark...
Svar
16
· Visningar
1 677
Senast: Cactus
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 24-30 juli väntar ett gemensamt ponny-EM i franska Le Mans - nu är det klart vilka ekipage som representerar Sverige i hoppning...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svegs ryttarförening hade på lördagen sitt årliga klubbmästerskap i hoppning och dressyr. Det var 24 starter, varav sju i dressyr och 17...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp