Tävlingsskåp!

Salonikel

Trådstartare
Ni som har tävlingsskåp:
vad har ni för skåp,
vart köpte ni det och för hur mkt?
är ni nöjda?
 
vad har ni för skåp,
Jag har en Nordbox, plastskåp

vart köpte ni det och för hur mkt?
Jag köpte det på Svensk ridsport i Kungsbacka. Jag tror det kostade runt 4000 kommer inte riktigt ihåg.

är ni nöjda?
Jag är supernöjd! Det är ett jättebra skåp.
 
Ett begagnat träskåp, troligen ett hemmabygge. Köpte det tillsammans med andra saker så jag vet inte vad jag gav - max 500:- Hade gärna haft ett i plast men 4000:- är ju hutlöst och inget jag kan spendera trots bra lön.

Har använt det på en del tävlingar i fälttävlan då jag haft mycket saker med och på kurser.
 
Har ett plåtskåp som min pappa har gjort till mig. Jättebra gjort och funkar superduper! :) Kostade inte speciellt många kronor. Man måste nog bara vara lite händig... :)
 
En bekant till mig gjorde skåpet efter mina önskemål, så naturligtvis är jag nöjd. :bow:
Att jag sen har målat färg och motiv själv gör den bara extra personlig. Åsså matchar den transporten.... :banana:
Kostnad-gratis, då jag har haft materialet själv!
 
Jag har ett plåtskåp. Ett hemmabygge.
Köpte det för 1200.- ifjol. Använder det vid tävling och som förvaringsutrymme hemma. :)
 
Har et hemmabygge, en gammal flygplanskoffert (i trä) från Försvaret som jag satt hjul på.
Funkar utmärkt! :bow:
 
Går i väntan på att min sambo som är plåtslagare ska få tummarna ur *piiip* och bli klar med mitt som kommer vara i plåt.
Går inte på många kronor för min del, men ett tipa är att höra av sig till en plåtslagerifirma och kolla om dom kan hjälpa dig..fixa hjul och kolla upp måtten och så på de...så be dom ge dig ett pris!!
 
Varför köpa ett dyrt tävlingsskåp när man kan göra det själv av en plastsoptunna. Skär upp framsidan så stor att sadeln kommer in, sätt dit gångjärn och lås som skruvas fast i tunnans framsida. Beställ eller be någon göra en sadelpinne eller använd dig av en sadelhängare som du monterar på en träplatta innan du sätter fast den i skåpets bakvägg. Under locket sätter du fast en skiva ca 15-20 cm ner och du har nu en hylla där du kan lägga ryktsaker, hjälm, träns och allt annat som skall med. Vi har använt oss av den stora soptunnan då vi har en dressyrsadel.Har sett någon annan andvänt sig av den lilla, fungera också bra. Låg kostnad, lätt att köra med bra hjul, den stora tunnan får precis plats i transporten i den tomma delen. :cool:
 
Vilken bra idè med plastsoptunnan!
Men jag kan ju inte ta min familjs direkt :o
Kan man beställa extra eller?
Eller är det någon som har en "ritning" på ett plåtskåp?
Min pappa kanske kunde fixa ett.
4200 kostar dom i plast jag har kollat på, helt sjukt dyrt!
 
Det finns soptunnor att köpa. Hör av dig till de som har hand om sopkörningen i din kommun så kan de tipsa om var du kan få tag på dem. Vet inte riktigt vad de kostar men det blir betydligt billigare än att köpa ett färdigt skåp. Det som är så bra med soptunnan är att det är stora rejäla hjul som gör den lätt att köra även där marken inte är slät, inte så tung som ett plåt- eller träskåp blir, handtaget sitter i perfekt höjd att spänna fast i frambommen och väljer man den stora tunnan så är måtten exata till att passa i den ena delen av transporten.
 
Ni som har tävlingsskåp:

vad har ni för skåp: nordbox? heter de så? plast

vart köpte ni det och för hur mkt? Leif Eriksson Ekerö Star Trailer gubben ;) för cirka 4oookr tror jag väl?

är ni nöjda? jaa supernöjd! :)
 
Har ett i plåt som min pappa gjort till mig.. han är jätte händig och utbildad snickare å plåtsmide svets så det är jätte fint :love:
jag använder en plasttunna till hö och en till täcken när jag e på meeting funkar super :idea: :D
 

Liknande trådar

Utrustning Nu har Micklemtränset funnits i ett antal år och provats av många. Jag har inte testat än, men är nyfiken på hur ni upplever tränset...
2
Svar
22
· Visningar
1 986
Senast: NOC14
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 334
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Jag är på jakt efter mysiga sovplatser åt mina kommande katter.😊 Kan ni rekommendera bra och prisvärda kattigloos/bäddar ni köpt som ni...
Svar
16
· Visningar
1 312
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp