Tagel, hovar o listan jag gjorde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stubbat Gråbos man. Det blev snyggt. Han passar i det. Man borde väl göra typ en kudde av taglet. Eller en borste. Här i Japan är det vanligt med tandborstar av hästtagel, men inget jag gör förstås.

Och så var det listan. Två punkter halvfärdiga/bättre än innan. Den tredje lyckas jag bara inte minnas, och internetanslutningen är för långsam för att kunna kolla upp det. Antingen att nån tipsar mig :) eller att jag väntar till nästa månad när gigabitesen fylls på. Staketet till hönsen minns jag iallafall och det är nog den som var viktigast.

Hästarna får grenar från umeträd, en slags plommon att gnaga på. Det blir väldigt snyggt när de skalat av barken.
Hovarna är också mycket fräschare på undersidan, leran trillar av lättare. Gråbo ligger före Pärlan här, och en sak som är lite underlig med Pärlans vänstra bak är att när man ser formen på hoven uppifrån tror man att det är höger bak. Den flyter liksom ut på insidan, och antar att det är vanligt att hovar flyter ut så på utsidan snarare? Hursomhelst tror jag det är hennes värsta hov. Tycker även att alla hovväggar ser friskare ut upptill där det växt ut sen de kom. Hoppas jag har rätt i det. Undrar hur lång tid det kommer ta tills alla hovarna är bra.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp