Bukefalos 28 år!

L

lilla e

Är det någon som har provat Taktur från stall akur? Funderar på att köpa en. Vad tycker ni om den, för och nackdelar? vad för häst passar den till för häst?
 
Sv: Taktur

Har ridit i en sån några gånger. tycker den käns klumpig och stor. Men det är bara min uppfattning....
 
Sv: Taktur

Har bara ridit i en Loftur och den var väldigt skön.
 
Sv: Taktur

Har aldrig testat taktur, tycker den är för stor. Har dock även jag en Loftur som jag är supernöjd med, skulle dock inte vilja byta koppjärn ... (har svart i dag, typ medium).
 
Sv: Taktur

Jag älskar deras sadlar!!!
Ska sälja min tyvärr, min häst har vuxit ur den!
Man sitter korrekt, nära kontakt med hästen! Bra läder och bra service!

Passar den hästen, köp!
 
Sv: Taktur

jag har haft en på min ena häst, har dock bytt in den nu, och skaffat en loftur istället. Men taktur sadeln är väldigt skön att rida i, även om jag nu gillar loftur och lettir-sadlarna bättre. Taktur sadeln är ju även bra eftersom du kan ändra bomvidd.
 
Sv: Taktur

Hede en dålig austundsadel på häste innan och han och jag avskydde den, sedan prövade jag en Loftur och vips så gick allt som en dans....:rofl:

Lofur var dyr men värd det...Sitter superbra på hästen och bra till mig..
 
Sv: Taktur

Kapar den tråd ;)

Skulle vilja höra lite om deras Lettir sadel , är nämligen ev. inne på en till pållen.
 
Sv: Taktur

Kapar den tråd ;)

Skulle vilja höra lite om deras Lettir sadel , är nämligen ev. inne på en till pållen.

lettir sadeln är hur skön som helst att rida i. du vill nog inte ha någon annan sadel när du har provat den. grymt bra stöd får man, och man kommer åt hästen riktigt bra, tycker jag. jag har den nyaste lettir på en av mina hästar. Den ligger väldigt bra också, och är väldigt lätt, med tanke på att det är en enkel kåpa , och inte dubbla. vilket också betyder bättre kontakt med hästen. :) jag rekommenderar den starkt! :)
 
Sv: Taktur

lettir sadeln är hur skön som helst att rida i. du vill nog inte ha någon annan sadel när du har provat den. grymt bra stöd får man, och man kommer åt hästen riktigt bra, tycker jag. jag har den nyaste lettir på en av mina hästar. Den ligger väldigt bra också, och är väldigt lätt, med tanke på att det är en enkel kåpa , och inte dubbla. vilket också betyder bättre kontakt med hästen. :) jag rekommenderar den starkt! :)

Vad har du för stl på sadlen och vilken färg ?
 
Sv: Taktur

Är det tillägg på sadlen om man väljer en annan/tilläggsfärg (undersidan) ? Vad har du för vidd på din sadel ? Skulle du inte kunna visa sadlen på din häst ? (om du inte vill visa här skicka ett pm)

Önskar att jag kunde beställa sadlen snart.
 
Senast ändrad:
Sv: Taktur

det tror jag väl inte att det är. jo jag kan visa den på min häst, bara jag får hem hästen. ;) han är och går i unghästflock. kommer hem på torsdag. så då kan jag fixa bild. :)
 
Sv: Taktur

Det såg ut som min typ sadel. Letar som besatt nu.. Vicken sorts rygg sitter Lofturen bra på? Och får man fråge hur mycket den koster...?:angel:
 

Liknande trådar

Anläggning Tänkte köpa brandlarm till stall och loge. Vad har ni? För- och nackdelar? Någon som kan rekommendera ett system som kan kopplas till...
Svar
19
· Visningar
800
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
677
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
866
Senast: KesoNeso
·
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
564
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp