Bukefalos 28 år!

Tap in avkommor

Sv: Tap in avkommor

Jag har tagit hand om hans avkommor och JA de är skarpa:)
Tap in var en hingst som gärna skenade runt travovalerna.
Men det är viktigt att från början visa vem som bestämmer, men de är inte svårare än andra hästar.
 
Sv: Tap in avkommor

För kul kollade jag in hästen tråden skapades om och hästen ska faktiskt kvala i veckan.
 
Sv: Tap in avkommor

Jag har haft en tap innare och det var en märr. Hon var väldigt väldigt speciell och hade ett mycket egensinnigt humör. Men det hon hade allra mest var ett fighterhjärta av guld:love: Ett riktigt tigerhjärta. Det är den ända häst jag haft som tagit i för kung och fosterland varenda eviga gång och förmodligen var det väl på sitt humör hon sprang! Hon kunde vara på gränsen till rabiat emellanåt men en riktig tiger i löpen :love: Första säsongen var hon felfri 14 gånger och träffade pallen 13 av de 14 gångerna varav 5 förstapris :love:

Måste erkänna att jag saknar henne:cry: hon var väldigt speciell:cry: Jag gillar tap innare skarpt, många som funkar är riktiga segerstaplare och han är en väldigt prisvärd hingst tycker jag!
mvh jesse

Och nu är hon tebax hemma:bump: det räckte med att ringa och tjata på de nya ägarna varje dag då hon slutade fungera nere i skåne luften... och efter ett sista mindre lyckat startförsök där hon bla orsakade en omstart med att försöka krypa under vingen så fick jag ett telefonsamtal som gjorde mig lyckligare än nånsin: Betalade jag transporten upp och lät dem få första fölet så var hon min igen

Hon är den knepigaste av de knepigaste och är alla veterinärers stora skräck...Det gick inte att köra henne med ett sträckt ryggstycke, det gick inte heller att försöka styra henne som en vanlig häst för då pep hon iväg och halvslog med huvudet mellan benen, det gick inte att ta dopingprov efter ett lopp-det räckte med att vet tittade på henne så reste hon sig i kedjorna, det gick inte heller att leda henne efter ett lopp utan att riskera att samtliga på stallbacken blev översprugna... men springa kunde hon, hon sprang på sitt egensinniga humör och mer startsnabb och explosiv häst får man leta efter:love: Jag hoppas hon nedärver sin talang och löpskalle till sina bebisar...

En till generell grej hos Tap Innare är att de sällan är några riktiga sköntravare...det kan se allt annat än fint ut och de brukar ha en väldigt karaktäristisk stil iaf i lägre farter
 
Sv: Tap in avkommor

Jag har en 1-års hingst efter Tap in han är svartskimmel men han har ett himla humör nu undrar jag om det är flera som har en avkomma efter Tap in och vill görna höra hur dom är i sättet. Gärna bild oxå vore kul!! Jag kan inte lägga in bild på min för jag vet inte hur man gör riktigh men ni kan gå in på denna länk så ser ni ett bildspel på han sen han var lite och fram tills nu.http://www.myspace.com/veronicastrandh

Jag rider en häst efter han nu... Har ridit den några månader.. kollade in bilderna på din häst på dins sida... dom är verkligen lika, speciellt den när han står i stallgången... (han är oxo svartskimmel)..

Maria
 
Sv: Tap in avkommor

Gör ett litet tillägg.. Han gick på trav tills han var 6 år eller nått, det var nått som gick snett på ett lopp tror jag... han startade bara ett fåtal ggr... sen såldes han som ridhäst... nu har han ett bra humör, hur snäll som helst, dock under utbildning i ridningen men han har lätt för sig och är riktigt fin att rida...efter några slappa år nu börjar han komma i kondition igen och har byggt en del muskler, så han börjar bli ganska het i ridningen... Han är mycket känslig, arbetsvillig och har väldigt mycket temperament, som kommer kräva sin ryttare...;)
 
Sv: Tap in avkommor

Hej. Jag har också en Tap in avkomma som dock är född 2003 men hon hade ett himla humör så att säga. men jag fick bort det genom att använda mig av Monty Roberts metoder och lite tålamod och nu är hon en så himla mysig häst. hon vart min dröm häst helt enkelt.

*borttaget av moderator*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tap in avkommor

Jag har två Tap In avkommor, den ena utlånad, den andra leasad.

I2087828W528H396V20100125T073013Z.jpeg

Picco, utlånad som ridponny (för korta ben för travet???). Busig, lite speciell men väldigt snäll. Har dock en del egna idéer, men skarp på det sättet tycker jag inte han är. Skulle dock inte köra utan slaggjord.

I2547143W528H396V20100312T190718Z.jpeg

Little Big Horn leasas, världens snällaste och har så alltid varit enligt ägarna...

Jag gillar Tap Inare, det blir nog mycket vad man göra dem till.
 
Sv: Tap in avkommor

Funderar på att betäcka med Tap In med med drakstammen och skärpan märren har kanske det är att leka med elden.. :crazy:
Som jag fattar det är det många som springer efter honom? Och prislappen var ju väldigt vänlig!
 
Sv: Tap in avkommor

Jag gillar Tap In som hingst, tycker han är en bra hingst till det priset. Humöret hos avkommorna är jag inte rädd för, det reder man ut om man kan hästar. Då är jag desto mer rädd för den ponnygen han kan nedärva.. Det är många av hans avkommor som går under ponnymåttet..

Mina två är ju två exempel på hur olika det kan bli, den ena har en skalle utan dess like, har spungit in över miljonen och ett riktigt bra steg, men någon jätte är det inte, han är kanske 153-154 cm. Det räcker ju i och för sig om de har steget och skallen... Den andra föddes nog som hoppponny eller nåt i en travares kropp, han är 147 cm. Har ponnyben som aldrig skulle bära honom snabbare än de 1.33 som han gått i premie... Men som ridponny fungerar han bra :cool:
 
Sv: Tap in avkommor

Här har vi oxå en hoppponny, Humlan hoppar på allt ;)
Annars är hon oxå ponnymått, men har en action som är grym och trots ponnybenen kan hon flytta på sig :love:

Han verkar lämna ganska hållbara hästar?

Jag tycker inte heller humöret är ohanterbart, problemet är kanske mer att få dem att fokusera på rätt sak och tycker att Tap Innare borde vara tuffare i lopp med det humöret många har, än vad de verkar vara?.

Har stött på en bunt efter Tap In och de har varit ganska olika, både större och mindre, arga och super snälla, tuffa oh fega, glada och sura.

Humlans främsta nackdel är väl att hon är ett förbannat envist sto :angel:
 
Sv: Tap in avkommor

Jag håller helt med du... Tycker nog att hans avkommor klarat sig väldigt bra, med tanke på det stomaterial han troligen fått på grund av pris och färg.

Har nog träffat hans största avkomma förresten, vad den nu hette, den var 174 i mankhöjd... Måste vara den största va:D???
 
Sv: Tap in avkommor

Jag har köpt mig en kille efter Tap In och han är verkligen guda snäll! Har honom som ridhäst och är riktigt ambitiös men envis som en jäkla åsna!

Slänger upp en bild, ja ni ser väl vilken av hästarna som är han ;>
85358_1254762747.jpg
 
Sv: Tap in avkommor

Hejhej! Jag såg inlägget ang Miss Decibel och jag vet att de har gått några år sen det skrevs men måste bara berätta att de är alldeles fint med henne och att hon står på min gård som en riktig skogsmulle häst och lever livet med sin bästa kompis :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 286
Senast: AnneB
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 984
Senast: Yrsel
·
  • Artikel
Dagbok Det sorgliga med att vi människor är individer är att vi alltid är delvis ensamma. Om man inte tänker på det så bryr man sig nog inte...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: Lobelia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp