Bukefalos 28 år!

Tap in avkommor

Sv: Tap in avkommor

Kan berätta lite mer om de på jobbet ! :D

C som är 2 år är brunskimmel, hon är jätte rar på alla sätt och cool.

T har ett j*kla humör och är helt brunt har ngn vit strumpa? Jag tycker hans huvud liknar en arabs :o

O mörkbrun som springer snett :p väldigt trevlig, men var tuff som hingst, numera en väldigt lugn häst

D ungefär samma som ovan, väldigt lekfull, stirrar sällan upp sig

S är hur go som helst! Helt makalöst lugn!

Ta är jätte kelen i boxen men hon har väldigt mycket ytliga nerver, trots hennes ringa ålder görs det nu inget med henne då hon flippar för allt.
 
Sv: Tap in avkommor

Jasså? haha. Det verkar som varannan avkomma efter Tap in blir lite tokig, skyll på det så känns det kanske bättre? :angel:
 
Sv: Tap in avkommor

Jasså? haha. Det verkar som varannan avkomma efter Tap in blir lite tokig, skyll på det så känns det kanske bättre? :angel:

Nåja, efter 7 år av sveda, värk, rycka-tussar-ur-håret och glädjefnatt, skulle jag inte byta bort henne mot något!
Hon är störtskön, egen och full av humor, så jag behöver inte känna mig bättre eller skylla på nåot! Är såå nöjd och förälskad i min lilla satmara :love:
 
Sv: Tap in avkommor

Nää...inte alls sämre idéer.. :D :D
Kallas för "underhållningsvärde"...:devil: ;)

Är lillan på G snart för start??
Dräggel..:d
Snacka om utstrålning när hon beträder banan :d :d

AM

Haha, ja det kan man ju säga... du ska se nya filmen på henne... LÖSHOPPNING ;)

Lillan? Jösses, vilken av dem menar du? :o
Myggan gick jobb igår o var ok.
Humlan 0 poäng... otur du vet ;)
 
Sv: Tap in avkommor

-KL-



den första hästen på den sidan, Aces Happiness, är vårat tap in-sto :D hon var som ung väldigt.. ja.. en typiskt tap in:are. sur, skarp och jäkligt bestämd dam. i loppen var hon väl inte den lättaste att köra, explosiv. nuförtiden är hon en snäll och duktig mamma, dock har hon fortfarande sin egna vilja och hon finner sig verkligen inte i vad som helst. vill hon inte så vill hon inte, och även nu visar hon sitt rätta jag ;)

jag har ridit henne en gång, men då stog hon på bakbenen ganska mkt.. :p


jag kan tillägga också att hon har ett par bröder - som enligt pipergarden här på buke? skulle varit förjävliga som hingstar :p
 
Sv: Tap in avkommor

Har en tjej efter Tap In.
Miss Decibel
När jag köpte henne så va det några saker som jag skulle tänka på,
*de hade försökt rida henne då hade hon stgrat tills hon nästan gått över...
*behövde en petflaska(?) i boxen för att avreagera sig på.. :angel:
*tjurig när man satte på selen mm
*gick ej att få in från hagen

Fråga mig inte varför jag köpte henne (exteriören) men med mig är hon en helt annan häst. Tror ej hon trivdes med stressen i det stallet.
Hoppade upp andra veckan jag hade henne och hon reagerade nästan inte. Har aldrig satt upp nån jäkla petflaska i boxen mm

Nu när jag haft kontakt med ägaren på mail har hon berättat att Deci var till salu 1 år innan jag köpte henne o att de funderade på o ta bort henne :(

Bild från när jag va o titta på henne:
6121979.jpg


Bild från nån vecka sen:
9043947.jpg


Red ut idag med endast Sidepull (första gången) och hon va jättefin hela ridturen! :love:

//Mimmi
 
Sv: Tap in avkommor

Visst hade du Self Confident som morfar på den också?

Jag tror att det är helt normalt att du fått en skarp unge i så fall. :crazy:


Jo det stämmer och det visst jag om redan från början egentligen att du kunde bli så.. men han ska snart på hingstbete och jag tömkör han nu för hade tänkt att han ska sättas i vagn innan han åker, det går faktiskt ganska bra tycker jag. Hingstig är han oxå nu och antagligen blir han nog kastrerad efter betet i höst om han inte har skärpt till sig:confused:
 
Sv: Tap in avkommor

Det är nog en bra idé, det är ju sällan man har "nytta" av dem som hingstar ändå... :D

Jag skär mina för att slippa krångla med hingsthagar och så kan man ha hela högen tillsammans. :idea:
 
Sv: Tap in avkommor

Min 6-åring är efter Tap In, men har ett otrlogit psyke! Kan inte hitta en mera underbar häst. Jag hoppas att det fixar sig med din hingst! /Maria
 
Sv: Tap in avkommor

Den var ute på Hästnet för nåt halvår sen och står nu som utleasad på Travsport.
 
Sv: Tap in avkommor

Hej,
Festligt, jag var spekulant på Miss Decibel, men fegade ur när de berättade hur strulig hon var. Har nu en anna Tap Indotter. Hon började med att stegra sig på stallplan när jag satte upp och bockade sedan av mig i en kurva. Jag köpte henne ändå.. Har inte ångrat mig en sekund:-)
 
Sv: Tap in avkommor

Deci är såld 2 ggr sedan det inlägget.

Fragile fick ordning på henne, men fick sälja pga ändrade förhållanden. Sen var hon ute på annons igen i våras...
 
Sv: Tap in avkommor

Klantigt av mig att inte se hur gammalt inlägget var:-( Så blir det när man inte är inne så ofta. Hoppas Miss Decibel har det bra?
 
Sv: Tap in avkommor

Jag har träffat en Tap In-are, och det är Argoflex One :) Han är hur snäll som helst att hantera, jättetrevlig och fin häst, men liten, ponnymått typ :p Jag vet inte hur han är att köra eller rida, men han verkar pigg och väldigt framåt iaf .. så mycket kan jag säga :) Han ser verkligen superläcker ut
 
Sv: Tap in avkommor

hej.. såg att fler här inne hade Tap In avkommor.... Undrar nu om ni kanske har lust att berätta lite om era hästar då jag själv köpt en Tap In avkomma nyligen och har hört att hennes far skall vara väldigt speciell och likaså hennes syskon om man säger så och jag kan lugnt säga att min häst har en sjukt egen vilja hehe
 
Sv: Tap in avkommor

Ja de är dom allt man får vara stenhård och jätte mjuk samtidigt:o
Fråga Humlan:angel: hennes har ju ett litet eget humör:p
 
Sv: Tap in avkommor

Jag har en 1-års hingst efter Tap in han är svartskimmel men han har ett himla humör nu undrar jag om det är flera som har en avkomma efter Tap in och vill görna höra hur dom är i sättet. Gärna bild oxå vore kul!! Jag kan inte lägga in bild på min för jag vet inte hur man gör riktigh men ni kan gå in på denna länk så ser ni ett bildspel på han sen han var lite och fram tills nu.http://www.myspace.com/veronicastrandh

Många av dom är ganska vassa ja.
 
Sv: Tap in avkommor

Jag har en 3 årig hingst efter Tap In och undan Wacker drive d.
Väldigt snäll och trevlig :love: Väldigt lättkörd och alltid pigg och glad och har haft väldigt lätt för sig hela tiden.
Dock kan man inte ha täcke på i boxen för då strimlar han dom !!!!!
I hagen går det ganska bra med täcken på, men då tar han allt annat han kommer åt som tofflorna på framhovarna, grimskaftet om det ligger för nära hagen, och han ÄLSKAR sin boll.
Ska kvala på måndag.
22555953.jpg


26276037.jpg
 
Sv: Tap in avkommor

Jag har ett Tap in sto på 4 år som endast ska gå som ridhäst. Mycket speciellt humör men vilket jäkla swung i gångarterna. Hon kommer i princip att
kunna gå hur långt som helst i dressyren och med så mkt jävlaranamma som hon har så finns det inga för hur fin hon kommer att bli i framtiden.

//Cissi
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 286
Senast: AnneB
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 984
Senast: Yrsel
·
  • Artikel
Dagbok Det sorgliga med att vi människor är individer är att vi alltid är delvis ensamma. Om man inte tänker på det så bryr man sig nog inte...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: Lobelia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp