Bukefalos 28 år!

Quitespirit

Trådstartare
Hej!

Var på Börjes igår och provsatt en tattersal sadel, den med slät kåpa, och den kändes riktigt skön och fint greppvänligt läder. Jag blev verkligen positivt överraskad, då jag är väldigt kräsen.
Någon som har provat denna eller ha den? vad tycker ni?
Vad passar den för rygg? har ni bilder till häst så dela gärna med er :)
 
Vad är det för stoppning och bom i den?

Med tanke på bilderna på den slaktade Kingston-sadeln från Börjes som florerade här på buke för nåt år sedan, så skulle jag vara jäkligt skeptisk till deras egna märken.
 
Nej det är inte deras egna märke :) såhär står det om den:

TATTERSAL - proffesionella och handgjorda sadlar från Argentina.
Tillverkade med innovativ teknik och högsta kvalité, vilket motsvarar det europeiska behovet.

Tattersal Close Contact
i fransk nätt modell. Handgjord i oljat och mjukt läder.Integrerade paneler. Extremt mjukt och greppvänligt säte samt knästöd för bästa grepp. Smal midja för bästa komfort. Knästöd och vadstöd.
Polyuretan stoppning.5-års bomgaranti.

17-17½ syntetbom
15-16 träbom
 
ser mycket mer välgjord ut, lädret såg väldigt fint ut inte alls samma som tex kingston som nog är den vidrigaste sadeln jag någonsin suttit i :O
 
Jag har tyvärr inga egna erfarenheter att dela med mig av men dom jag har hört uttala sig om Tattersal-sadlarna tidigare, har blivit positivt överraskade och är väldigt nöja med sina sadlar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: Mogge
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 497
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 390
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 352
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp