Taxa för fritids?

Chokladegott

Trådstartare
Är det någon vänlig själ som kan förklara för mig om taxan för fritids är lika varje månad även om man inte nyttjar någon fritids en eller två månad?:confused:
Hon på kommunen är så snäsig så man drar sig för att ringa dit å fråga...
 
Sv: Taxa för fritids?

Taxan är samma så länge du disponerar platsen. Brukar jämföras med om man hyr en lägenhet så får man ju betala även om man inte bor där under en tid. Ingen annan kan ju utnyttja platsen under den tid ni inte använder den.
 
Sv: Taxa för fritids?

Okej:(
Så då måste man säga upp platsen för att slippa betala?
Trodde jag gjorde det iom att jag tog bort all tid... Men jag fattar fortfarande inte om man ska betala för ngt man inte använder, men det är ju jag det:grin:
 
Sv: Taxa för fritids?

Okej:(
Så då måste man säga upp platsen för att slippa betala?
Trodde jag gjorde det iom att jag tog bort all tid... Men jag fattar fortfarande inte om man ska betala för ngt man inte använder, men det är ju jag det:grin:

Det finns säkert någon blankett på kommunens hemsida eller så kan personalen ta fram det eller så går det att göra elektroniskt, olika i olika kommuner. Vilka regler som gäller för timmar, uppsägning av plats, betalning m.m. finns säkert också på kommunens hemsida.

Det är väl inte så konstigt att du får betala eftersom du inte sagt upp platsen, de kan ju inte ta in något nytt barn på ditt barns plats när den inte är uppsagd.

Lite som du skulle hyra en boxplats men ingen häst att ha där, ingen annan kan hyra boxplatsen och därför får du betala för den.
 
Sv: Taxa för fritids?

Tack för era svar!
Jag förstår att jag måste betala något när platsen inte är uppsagd.
Det jag inte förstod var att det inte blev ngn skillnad på antalet timmar.
End of story
 
Sv: Taxa för fritids?

Ja! De kunde ju haft en kallhyra.... Syrran har uppehållstjänst med 10v sommarlov... Då betalar hon full taxa ändå. Sura pengar....
Men visst- det är ju bra o veta att det finns plats...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 536
Senast: fejko
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 203
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 314
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp