Bukefalos 28 år!

Telefonkultur på jobbmöten?

På mitt jobb råder mobilförbud vilket är otroligt smidigt vid möten av olika slag. De enda som bär mobiltelefon är cheferna (för tillfället sex stycken, om jag minns rätt). De använder dock inte telefonen annat än om det är något oerhört viktigt, typ en intagen som avvikit från en permission eller dylikt.
 
Väntar man viktiga samtal har man ljudlöst och smiter ifrån diskret utan att störa mötet. Meddelar detta innan.

Annars låter man bli den. Kan ju ligga i fickan, men ska vara ljudlöst. Smsar eller ringer gör man i paus. Man tar inte upp mobilen och pysslar med den under ett möte!

Precis som gäller resten av arbetsdagen (endast mobil på raster, undantag när man då väntar viktiga meddelanden/samtal och då smiter man undan till personalutrymme)
 

Liknande trådar

Tjatter Finns det någon bra, digital kalender att använda sig av för att planera ihop saker med andra? Jag och partnern skulle behöva något för...
Svar
9
· Visningar
589
Senast: Luzzan
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 672
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 562
Senast: Kirre
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp