Evenemang med enbart mobilbiljetter opraktiskt och kundovänligt

Islandshästryttare

Trådstartare
Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite senare den dagen och min kompis med dotter går direkt på morgonen . Men eftersom de bara har mobilbiljetter så går de inte att dela upp utan det är en QR-kod för alla och biljetterna går inte att dela upp eller få elektroniskt, har kollat med GHS organisation.Enda sättet att lösa det på är att min kompis får dem utskrivna i biljettkassan samma dag som tävlingarna och så får hon springa ut från arenan för att möta upp mig och ge mig biljetten. Det känns ju lite trist att hon ska missa en del av tävlingen/klassen för det och brukar ju vara svårt att veta exakt när en klass tar slut och isåfall får jag stå ute och vänta på henne.

Tycker detta är kundovänligt att det är enda alternativet som finns med dessa QR-koder och undrar lite vad serviceavgiften är till för. Tänker att det måste väl vara vanligt att man bokar ihop och ibland dyker upp på lite olika tider på såna här heldagsevenmang av olika skäl. Eftersom jag går med kryckor och har en skada så tror jag det blir lite för mastigt att vara där från klockan 9 på lördagen för kroppen då jag också ska till GHS på fredag kväll.

Tycker ni det är bra att enbart QR-kod finns och inga andra möjligheter finns till att få biljetterna finns till såna här evenemang? Kanske är det bara jag som är gammalmodig och inte tycker detta är bra jag vet inte men jag tycker ändå det är dålig service. Eller så är jag bara extra grinig för jag varit sjuk länge nu och blivit en grinig kärring på köpet ;). Misstänker att de sparar pengar på att inte generera några pdf-filer som det varit tidigare år. Men en qr-kod för varje biljett hade iallafall känts rimligt att kunna få. Men hade jag vetat det innan så hade vi bokat separata biljetter bredvid varandra just ifall att man kommer vid olika tider vilket ju kan inträffa.
 
Jättekonstigt. Vi har alltid köpt biljetter ihop ett helt gäng och fått varsin QR-kod. Är det där nåt nytt för i år?
 
Jättekonstigt. Vi har alltid köpt biljetter ihop ett helt gäng och fått varsin QR-kod. Är det där nåt nytt för i år?

Troligtvis jag vet inte alltid visat min pdf tidigare alltså haft länken till den. Men nu verkar det vara en QR-kod för alla biljetterna som min kompis fått, hon har bara fått en. När jag frågade så var deras enda hänvisning till lösning att få dem utskrivna.
 
Vilket oerhört märkligt system! Jag köper ofta biljetter till olika saker åt mig och mina kompisar, men då får vi dem mailade så de kan laddas upp separat, nåt sånt här har jag aldrig stött på. Det här låter som att någon haft otur med konsekvenstänket som ordnat detta system.
 
Men vilken skillnad skulle det göra?

Vid utskrift får hon tre separata biljetter i handen och kan ge mig en när jag kommer om hon möter upp mig där jag går in hon på insidan och en på utsidan. Och har då använt bara två vid inpassering. Gissar att man får biljetter som skrivs ut direkt alltså som en gammaldags pappersbiljett. Så QR-koden används alltså inte överhuvudtaget.
 
Men, vad konstigt! När jag var på Depeche Mode i Maj vill jag minnas att jag fick tre separata QR-koder för mig och kompisarnas biljetter. Framme i kassan scannade jag bara in dem först och gick in på sista biljetten. Systemet som du beskriver låter ju jäkligt opraktiskt. :eek:
 
Vid utskrift får hon tre separata biljetter i handen och kan ge mig en när jag kommer om hon möter upp mig där jag går in hon på insidan och en på utsidan. Och har då använt bara två vid inpassering. Gissar att man får biljetter som skrivs ut direkt alltså som en gammaldags pappersbiljett. Så QR-koden används alltså inte överhuvudtaget.
Ok så inte som att du skriver ut dem hemma alltså, då fattar jag (eller inte alls, men just den biten).
 
Men, vad konstigt! När jag var på Depeche Mode i Maj vill jag minnas att jag fick tre separata QR-koder för mig och kompisarnas biljetter. Framme i kassan scannade jag bara in dem först och gick in på sista biljetten. Systemet som du beskriver låter ju jäkligt opraktiskt. :eek:


Hmm kanske får be min kompis kolla så att det inte blivit fel och systemet bara generat en biljett.,men tycker då organisationen borde reagerat när jag ställde frågan om det gick att separerad och inte svarat att alla tre biljetter blir skannade på samma kod isåfall.
 
Nu har jag kollat med den som köper biljetter åt oss till GHS och har gjort i alla år.

Den som köper biljetterna får en QR-kod men i Ticketmaster-appen kan man skicka iväg biljetterna till den som ska ha dem (som då får en egen kod såklart).

Så du har nog fått dålig hjälp av kundtjänst låter det som.
 
Nu har jag kollat med den som köper biljetter åt oss till GHS och har gjort i alla år.

Den som köper biljetterna får en QR-kod men i Ticketmaster-appen kan man skicka iväg biljetterna till den som ska ha dem (som då får en egen kod såklart).

Så du har nog fått dålig hjälp av kundtjänst låter det som.


Okej tack då känns det ju som att de har noll koll på båda ställena eller att det blivit något fel,får nog be min kompis kolla så att vi verkligen fått alla biljetter.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 702
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 724
Senast: linnsan
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 402
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp