Bukefalos 28 år!

Terminskostnad på ridskolor

Sv: Terminskostnad på ridskolor

Jag betalar 2.600kr/termin på islandshäst.
Då är vi i ridhus och max 5 personer.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Det skiljer verkligen jättemycket på var man bor, i stockholm är 250:- "normalpris", helt sjukt dyrt egentligen om man jämför med andra ridskolor ute i landet.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Där jag rider tar de ca 115 kr/gång för 60 min ridning. Man rider ca 20
ggr/termin, så det blir dryga 2000 kr per termin + medlemsavgift på 500 kr.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Shit, jag tycker det är dyrt där jag rider men vissa betalar ju extrema summor!

Såhär ser det iaf ut där jag rider, och det ligger strax utanför centrum i Lund.

Junior Ponny, 100kr per gånge
Junior häst, 130 kr per gång
Senior häst, 160kr per gång

Sen finns det special grupper som kostar ca 30kr extra per gång och studenter och de som rider ofta får det billigare.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Rider i Borås 2 ggr i veckan. Den ena lektionen är 50 min och kostar 153:-/gång. Då är vi 10 pers och rider både dressyr och hoppning. Den andra lektionen är 60 min hoppning/markarbete. Kostar 250:- och då är vi är 6 pers.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Jag betalar ca 2000 kr i terminen, då är det en gång i veckan och 50 min.
Jag tränar dessutom privat, vilket går på ca 200-400 kr per månad.
billigt billigt!

jag bor i medelpad, sundsvall.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Ridavgift utan bingolotter
tiden Junior: Senior:
30 min 1120 kr -
45 min 1525 kr 1845 kr
60 min 1945 kr 2435 kr

Ridavgift med 2 bingolotter/v
tiden Junior: Senior:
30 min 940 kr -
45 min 1280 kr 1545 kr
60 min 1630 kr 2040 kr

Sen läggs det till 150 för junior och 250 för senior i medlemsavgift.

Mina ridlektioner går alltså på 1780 kr per termin.

Bor i medelpad/sundsvall.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

jag rider på en ridskola ungefär 7 mil utanförr österund. Där betalar man 800 för 10 gånger,
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

terminskostnaden har jag ingen koll på. men jag tror det ligger på 130kr för 45 minuter. betalar två gånger per termin och jag har inte koll på hur mkt det blev per betalning, runt 2500-3000.-/termin kanske?

bra ridlärare, hästar i olika utbildningsklasser så man får känna på olika hästar. fräscht stall och ridhus. ligger i södra dalarna.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

KL

en vanlig seniorgrupp med 45 min ridning kostar 182 kr (3822 kr för vårterminen)
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Just den ridskolan jag skrev om har ett särskilt system, där man hyr ut stallplatser till ponnier, vilka får stå där mot att de går i ridskoleverksamheten 2 eller 3 dagar per vecka (olika "abonnemang"). Jag är inte 100% insatt, men då betalar man en viss stallhyra plus anläggningsavgift (tre ridhus, två stora ute"hopp"banor, en utedressyrbana 60*20, galoppspår och fälttävlanshinder). Foder och strö ingår, dock får man betala extra för spån. Dessutom ingår det en dressyrlektion i veckan för ponnyn och dess ryttare/ägare. Så "min" ridskola får det väl att gå runt genom mycket idellt arbete av inhyrningarna och deras familj (som ansvarar för vardagskvällsfodring samt allt på helgerna), samt att man besparas inköp av ponnier och många löpande kostnader, mycket av fodret är egenproducerat, halmen hjälps man åt att bärga o.s.v.
Personalen, förutom den som jobbar vardagarna, är endast anställd för några timmar max tre dagar i veckan, så där slipper man säkert också lite billigare än vanligt undan.

Aha! Ideellt arbete! På min ridskola finns det inget ideellt arbete alls, alla som jobbar har betalt.

Hur får ni folk att göra så mycket gratis? Och hur får man utbildad personal som vill jobba några timmar i veckan bara? Hur försörjer de sig?
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

terminskostnaden har jag ingen koll på. men jag tror det ligger på 130kr för 45 minuter. betalar två gånger per termin och jag har inte koll på hur mkt det blev per betalning, runt 2500-3000.-/termin kanske?

bra ridlärare, hästar i olika utbildningsklasser så man får känna på olika hästar. fräscht stall och ridhus. ligger i södra dalarna.

Hur får ni ekonomin att gå runt?

Hur många hästar och hur många heltidstjänster?
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Jag betalar typ 3700 tror jag. Sen får man ju tänka på att det är vårtermin också. Rider utanför sthlm
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

hos oss kostar min lektion (junior,hopp spec 60 min högst 8 st):110 kronor. för senior 140 kronor.

vanlig lektion kostar 90 kronor för jun och 110 kronor för sen, minus 10 kronor om man har egen häst.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Det är ett krav för att öht få ha ponnyn uppstallad där, att man hjälper till vid ex. halmintag, att man tar fodringar (iom att det handlar om ca 25 ponnier blir det inte så ofta dock), är funktionär vid tävlingar o.s.v.
Jag TROR (är inte medlem i klubben och slutade på ridskolan för länge sen) att stallchefen har någon slags heltids/deltidsanställning, för jag tror att det är hon som sköter morgonfodring, utsläpp, intag vid lunch och lunchfodring. också mockning ingår, men detta får man hjälp med, tror det är ordnat med kommunen, det är några handikappade som hjälper till med detta på vardagsförmiddagar.

Kan låta som tuffa förhållandena för att ha ponnyn uppstallad, men det är ett bra alternativ då det alltid finns kunnig hjälp gällande det mesta rörande ponnyn, bra anläggning, tränare i närheten, många stallkompisar i samma ålder för barnen o.s.v.

Har ingen aning om hur de gör med ridskolelärarana, vilka avtal de har m.m. men min tränare jobbar på denna ridskola två kvällar i veckan, och då enbart med undervisningen, inget stallarbete eller "kontorsjobb".
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Men hur kan din tränare försörja sig på två kvällar i veckan? Är hon utbildad, eller har hon detta som extraknäck vid sidan av sitt vanliga jobb?

Det låter annars som en ganska smart lösning, en blandning av kollektivstall och ridskola. En sak jag funderar på är hur man gör med hästmaterialet - det är ju inte alla hästar som passar som ridskolehästar, hur gör man med dem? Det känns lite som att ridskolan får ta de hästar som bjuds, jag gissar att de inte kan välja och vraka bland hästarna precis?
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Rider på ridskola i eskilstuna per termin ca 2650kr.:p
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Jag var ju bara elev där några år, så jag vet ju inte exakt, men jag upplevde iaf. aldrig någon hästbrist. Alla boxar var mer eller mindre alltid upptagna, och ponnierna tycker jag var bra mycket bättre än ridskoleponnier överlag. Innan inflyttning tilläts skulle ponnyn godkännas av ridskolechefen, då hon själv provrider hästen (vet inte hur de gör med mindre ponnyer, men har sett en provridning av ny D-ponny ex. Gissar att någon annan rider de mindre, alt. att de ser hur den beter sig med ett barn på ryggen)

Jag är ärligt talat inte så insatt i min tränares försörjning heller :p Jag vet att hon jobbar på en annan ridskola också, samt på Flyinge. Hon är ganska ung. och därmed ganska ny inom tränar/ridskoleläraryrket, så hon tar väl de jobb hon får för att kunna utveckla sig och "göra sig ett namn". På flyinge är jag dock ganska säker på att hon bara jobbar som hästskötare.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Ja, det låter ju rimligt.

Alla ni andra som rider på billiga ridskolor då, hur får era klubbar ekonomin att gå ihop?
 

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 965
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Hästnyheter Evas ridskola har tappat 200 elever. Ökade kostnader för el, foder och drivmedel, i kombination med svagare hushållsekonomi, har lett...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 587
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 123
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp