Bukefalos 28 år!

Terminskostnad på ridskolor

Hoppiloppan

Trådstartare
Ni som rider på ridskolor, hur mycket kostar en termin för er (Alltså om man rider en gång i veckan) Är lite fundersam över detta och nyfiken hur kostnaderna skiljer sig utöver landet. :bump:
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Går på en ridskola strax utanför sthlm och de har nyss höjt till 4200 (kostade 3200 innan tror jag). Då är det 21 ggr/termin.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Man räknar ofta pris per gång. 265/gång har det varit för mig. Bor i sthlm. Vet inte vad terminspriset är, vi har betalperioder per kvartal.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

jag rider på två ridskolor, har inte koll på exakta antaler ggr men kollar alltid bara på lektionskostnaden..

135 kr per lektion för b-tränare i dressyr, rider då "motionsgrupp", dressyr, dressyr, markarb, hopp.

199 kr per lektion för a-tränare i hopp, rider då hoppinriktad grupp med markarbete och hoppövningar varje gång.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Rider på ridskola i sthlm innerstad som tar otroliga 280kr/gång (under 18år 250kr/gång för 60min) :crazy: Blir mellan fem och sex tusen per termi.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

När jag red på ridskola betalade jag 205 kr/gång och lektionen var 1 h på ponny.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

kostar 260nånting tror jag, men nu när jag har egen häst med blir det hela(:smirk:) 25% rabatt:p


Det är verkligen sjukt dyrt.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Men herrregud var dyrt det är för alla! :eek:

Jag har ridit på två ridskolor. På den ena tog de 110 kr/lektion och den andra 115 kr / lektion.. ;)

Bor i kalmar varav den ena låg på öland och den andra en liten bit utanför kalmar..
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Nu under höstterminen har en lektion på 45 minuter kostat 105 kr. Men jag har med egen häst i lektionsgruppen och då får man 15 kr rabatt på priset.
De brukar öka ungefär 5 kr på termin så nu till våren kommer det nog kosta lite mer. Och jag har fyllt 18 år nu och räknas inte som junior längre, utan hädanefter kommer jag få betala mer.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Shiet vad dyrt alla har det!
När jag red min sista lektion på ridskola kostade det 105 kr per gång, 30 min teori, 45 min ridning. Det var dock tre år sen, men då hade de också precis höjt från 95 kr..
Landade totalt runt ca 2000 kr per termin (runt 20 ridtillfällen)

Kollade på ridskolans hemsida, och hittade detta

"Lektionspriset är för närvarande 110 kr/lektion dvs 1650 kr för hösten och 2090 kr för våren. Betalning sker terminsvis före första lektionen."

Denna ridskola ligger i Lund, inte långt ifrån tätorten, med ok kommunikationer
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Man räknar ofta pris per gång. 265/gång har det varit för mig. Bor i sthlm. Vet inte vad terminspriset är, vi har betalperioder per kvartal.

Kan säga också att min nuvarande ridskola tar 90 kr/gång. :cool: Bara som jämförelse...
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

mellan 1500-1700/termin tror jag, kommer inte ihåg (pappa som betalar räkningen:D). beror på vad man rider i för grupp. och om man betalar hel termin får man 2 gratis lektioner att ta igen i en annan grupp :)
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Nu har jag inte räkningen framför mig men tror vårterminen kommer att gå på kring 2200kr, helt ok! :)
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Ni som rider på ridskolor, hur mycket kostar en termin för er (Alltså om man rider en gång i veckan) Är lite fundersam över detta och nyfiken hur kostnaderna skiljer sig utöver landet. :bump:

Usch, det vill man ju inte ens tänka på.:o Betalar 10400 för vårterminen, då är det iofs två gånger i veckan, men ändå. Lite tufft att lägga ut den summan i januari, måste jag säga.

Rider i Stockholms län.

Ni som rider på billiga ridskolor, hur får era klubbar ekonomin att gå runt??

Min ridskola betalar avtalsenliga löner, inte mer än det, så det borde ju vara detsamma i hela landet. Finns inga stora dyra lån som ska betalas av, inga arrenden för marken eller liknande. Och ändå går ridskolan ganska precis runt, skulle vi halvera priserna skulle vi konka direkt. Vad är det som gör att ridskolor ute i landet kan hålla så låga priser?
 
Senast ändrad:
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Ca 5500:- (Stockholm såklart).

Har slutat nu, men det var något sånt. Skitdyrt och 14 pers i gruppen. Men vad gör man inte för att få träffa hästar varje vecka?
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

jag rider i specialgrupper, 9 st 60 min och det kostar 257:- per gång, 5654:- blir det för dressyrspecialen och 5911:- för hoppspecialen som är en lektion mindre.

en vanlig 60 minuterslektion kostar 179:- för juniorer och 217:- för seniorer.

stockholmsområdet.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

på min ridskola, där jag inte rider längre men jobbar, kostar det runt 170-180 kr per gång för storhäst.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Beror på antalet ekipage i gruppen och hur stor manege man rider i.

Seniorer, stor häst, per 50 minuterslektion, om abonnemang.

40 m manege, 10 ryttare/grupp 155 kr

65 m manege, 11 ryttare/grupp 166 kr

Häst, 65 m manege, 10 ryttare/grupp 180 kr

Hoppgrupp häst 10 ryttare /grupp. Förutsätter att man även rider ett ordinarie abonnemang 166 kr

Extraridning lördagar, ca 6 ekupage, 280 kr
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Just den ridskolan jag skrev om har ett särskilt system, där man hyr ut stallplatser till ponnier, vilka får stå där mot att de går i ridskoleverksamheten 2 eller 3 dagar per vecka (olika "abonnemang"). Jag är inte 100% insatt, men då betalar man en viss stallhyra plus anläggningsavgift (tre ridhus, två stora ute"hopp"banor, en utedressyrbana 60*20, galoppspår och fälttävlanshinder). Foder och strö ingår, dock får man betala extra för spån. Dessutom ingår det en dressyrlektion i veckan för ponnyn och dess ryttare/ägare. Så "min" ridskola får det väl att gå runt genom mycket idellt arbete av inhyrningarna och deras familj (som ansvarar för vardagskvällsfodring samt allt på helgerna), samt att man besparas inköp av ponnier och många löpande kostnader, mycket av fodret är egenproducerat, halmen hjälps man åt att bärga o.s.v.
Personalen, förutom den som jobbar vardagarna, är endast anställd för några timmar max tre dagar i veckan, så där slipper man säkert också lite billigare än vanligt undan.
 
Sv: Terminskostnad på ridskolor

Min ridskola är en SUPERanläggning centralt i staden. Där kostar 50 min normal-lektion 140 kr för vuxen, 130 för studenter.

Dvs 3220:-
 

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 965
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Hästnyheter Evas ridskola har tappat 200 elever. Ökade kostnader för el, foder och drivmedel, i kombination med svagare hushållsekonomi, har lett...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 587
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 123
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp