Bukefalos 28 år!

Testa att vara ett par?

Han har det inte knapert med sin ekonomi, ...

...men i dagsläget tror jag han prioriterar sitt jobb och pengarna det ger då han har lite skulder/lån att betala tillbaka i och för sig har han ju även sagt att han tycker vi borde flytta ihop så båda kan spara pengar ...

Det är lite svårt att diskutera när förutsättningarna hela tiden ändras för var tredje inlägg du skriver.

Har du ens själv en klar uppfattning om läger och vad du tycker och känner?
 
"Fuck yes" som jag hänvisat till betyder inte "Ha sex ja" utan snarare JA för fan, nu kör vi!

"The point is: both you and the other person need to be fuck yes about something, otherwise you’re just wasting your time."

Vad känner du och den här killen er gemensamt riktigt bombsäkra på? Om svaret är "ingenting" så är det inget att satsa på. Är man genuint nyfiken på någon så finns det väl ett driv? Jag tycker att han låter osympatisk och riskerar att såra dig. Du och alla andra förtjänar att behandlas bättre än de här mannen gör, det är inte ok att leka med andras känslor på det vis man får intryck av att han gör med dig.
 
Han har det inte knapert med sin ekonomi, han har dubbla jobb (ett heltidsjobb och ett helgjobb med bra betalt och lite utgifter), sparar pengar och tjänar mycket mer än vad jag gör. Däremot är det jag som har det knapert (har bara ett heltidsjobb och en hel del utgifter), men det är inte därför jag vill ha någon boendes hos mig och helt ärligt kommer det inte ske, kanske på sin höjd någon övernattning om ens det.
Jag har tänkt att skriva i tråden flera gånger men inte vetat hur jag ska formulera mig. Jag håller med de flesta här, han låter inte trevlig och du låter förvirrad och osäker.

Visst alla fungerar olika men hela ingången till tråden verkar märklig. Oavsett om det är vänskap, mer än vänskap (?) eller kärlek så blir jag lite orolig om man känner att man behöver fråga Buke om råd huruvida man ska tillbringa en vecka ihop eller inte.
För mig är det något som bör komma naturligt, där ingången snarare är att man inte kan låta bli att vilja träffas så mycket.
Speciellt om det är kärlek. Är man inte villig att offra tid och bekvämlighet tillräckligt mycket för träffas flera dagar och då bo hos varandra (eller inte) utan någon på förhand uppgjord överenskommelse om att "provbo för att testa om vi fungerar som par" så tycker JAG inte att man verkar vara speciellt intresserad.

Din tråd borde snarare ha varit "Shit jag har snittat på 4 timmar sömn per natt i vecka nu eftersom vi jobbar om lott och ändå vill hinna ses, jag har inte hunnit varit hemma på en vecka och fått köpa nya underkläder eftersom jag egentligen bara hade tänkt sova över tre dar.. Har ni några tips på hur man får schemat att gå ihop med tre jobb+djur och min dåliga lön och höga pendlingskostnader"
Eller "Vi umgås, har sex och är jättenöjda så, det är lite jobbigt när folk tror att vi är ett par, några tips på hur vi hanterar omgivningen"

Det vill säga att utgången är att du är glad över grundförutsättning om hur ni känner för varandra och vad du vill.

Det du beskriver i tråden låter mer som du nöjer dig med något för att passa in i en tvåsamhetsmall.
 
Att normen för många tycks vara att man ska leva i en relation, tvåsamhet. Det är för många mallen för hur livet ska levas. Och därmed börjar också jakten på någon tänkbar att vara två med.
 
Det jag känner är ju att ni ska inte prova att bo ihop. Om ni ska kvar båda lägenheterna så är det väl bara att ni är tillsammans en vecka? Och varför bestämma tiden? Är man kära så brukar det ju ge sig? Man är här och där som det passar och som en har lust med. Och att vara ett par eller inte har enligt mig inget med att göra hur man bor. Jag har då varit gift särbo och även haft nån kk tillfälligt boende hos mig som jag verkligen inte var ihop med.
Min nuvarande man och jag lovade varandra att aldrig någonsin vara sambo igen. Inte med varandra och inte med någon annan. Det är drygt två år sedan och ännu har inte åkt hem till sig.
Känner du så här skulle jag skippa det.
 
Det jag känner är ju att ni ska inte prova att bo ihop. Om ni ska kvar båda lägenheterna så är det väl bara att ni är tillsammans en vecka? Och varför bestämma tiden? Är man kära så brukar det ju ge sig? Man är här och där som det passar och som en har lust med. Och att vara ett par eller inte har enligt mig inget med att göra hur man bor. Jag har då varit gift särbo och även haft nån kk tillfälligt boende hos mig som jag verkligen inte var ihop med.
Min nuvarande man och jag lovade varandra att aldrig någonsin vara sambo igen. Inte med varandra och inte med någon annan. Det är drygt två år sedan och ännu har inte åkt hem till sig.
Känner du så här skulle jag skippa det.
Jamen precis. Speciellt om man är kär så borde man ju vilja umgås för umgängets skull. Inte för att "prova" om man tycker om att umgås?

Till och med om man är vänner så framstår arrangemanget som rätt oengagerat.
Vill man umgås så ska det till rätt mycket speciella omständigheter för att man inte ska ha tid att göra det.

Jag var till exempel och hälsade på @CillaW för ett tag sedan. Jag stannade några dagar eftersom det är långt att åka (flera timmar en väg) eftersom jag VILLE umgås och vi inte har tid att träffas så ofta så får det bli lite längre. Jag åkte inte dit för att PROVA om vi trivs ihop.

Alltså visst händer det att jag träffar folk och provar om vi funkar ihop, men ni verkar ju ha känt varandra över ett år utan att vara säkra på var ni står? Det verkar vara galet att en pratar om barn och gård samtidigt som man uppenbarligen har svårt att vilja prioritera att träffas utan ett bestämt mål "prova leva som par"?

Ju mer ts skriver ju mindre begriper jag.
Ts - gör personen dig glad och trygg? Har ni bra sex och skulle han köra till dig mitt i natten om det händer dig något? Är det honom du pratar med om jobbiga saker och blir ditt liv bättre och roligare för att han är just han?

Är ni båda intresserade av varandra för dom personer ni är eller råkar ni bara vara "tillgängliga" och egentligen utbytbara objekt?

(Den sista varianten har jag testat som kk och det var praktiskt men det gäller ju att båda är på det klara med arrangemanget)
 
Det blir inget alls. Det blir bara pannkaka av allt ändå.
Ni kanske har fått upp ögonen på mig jag vet inte, jag tror den här mannen bara är ute efter sex. Han har tidigare sagt att jag är så tråkig att ha sex med för jag bara ligger där, en gång när vi höll på fråga jag honom vad jag skulle göra och då sa han ligg bara där. Jag fattar inte vill man verkligen ha sex med någon som man definierar tråkig eller är det bara för att det inte finns några andra att tillgå?
Jag blir så less, sex är det jag är minst intresserad av. Det jag helst skulle vilja ha är gemenskap och en relation och det är inget som han någonsin skulle kunna ge mig då han är alldeles för egocentrerad och kör över mina känslor, vänder ett nej till att jag vill, han är expert på att vända ord så det passar honom.
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna säga det till honom så det går fram utan att han vänder på orden, har funderat på att sluta prata med honom också men vi träffas via våra yrken. Så det går inte att undvika honom helt, kanske kan minska ner det till en hälsning och inget mer?
Det känns inget bra och jag ångrar att jag ens gick in på den här vägen, men det går inte att ångra på det man redan gjort.. skulle lyssnar på dom råd jag fick att "han är elak" och inte struntat i dom, ju mer jag tänker på det desto sannare är det faktiskt tyvärr.
 
Senast ändrad:
Låter helt rätt på alla fronter att klippa med den här mannen, du verkar inte få ut så mycket bra ur er relation. Du har inga förpliktelser alls gentemot honom.

Om han frågar om du skall komma över, eller tar upp "provbo diskussionen" så säg bara nej tack jag har ingen lust och jag känner inte längre att jag får ut det jag vill ha ur vår relation så jag tycker att det är dags att gå åt varsitt håll... eller något sådant. Om han försöker manipulera dig eller håna dig så säg bara tack, men såhär känner jag, hej då.

Säkert jobbigt, men det går över, bättre med en kort stunds lidande än ett långt och utdraget velande.
Han har ingen rätt att tjata till sig umgänge med dig, och du har ingen skyldighet att ses, eller något alls, tänk på det.

Lycka till!
 
@ekra Har du något bra tips hur jag ska/kan göra när han vänder det jag säger till något som passar honom, t ex att jag inte vill till att jag vill? Har även hänt att vi diskuterat något som jag vet det rätta svaret men då vänder han på det att jag har fel och jag sa inte alls det jag sa och till slut var det han som sa det. Vad gör man, ignorera?

Som det känns i dagsläget kan jag tänka mig att ha kvar honom som en vän (så länge) men inget mer än det och känna lite hur det känns om han fortfarande är jobbig så får jag bryta det helt.
 
@ekra Har du något bra tips hur jag ska/kan göra när han vänder det jag säger till något som passar honom, t ex att jag inte vill till att jag vill? Har även hänt att vi diskuterat något som jag vet det rätta svaret men då vänder han på det att jag har fel och jag sa inte alls det jag sa och till slut var det han som sa det. Vad gör man, ignorera?

Som det känns i dagsläget kan jag tänka mig att ha kvar honom som en vän (så länge) men inget mer än det och känna lite hur det känns om han fortfarande är jobbig så får jag bryta det helt.
Varför vill du ha kvar honom som kompis?
 
Varför vill du ha kvar honom som kompis?
Jag gissar att det är för att de träffas i jobbet och det kan bli svårt att jobba ihop om han blir förbannad på TS?
Själv håller jag mig långt borta från att strula med kollegor då det är lätt hänt att det blir trassel när det tar slut.

@Mazz Försök att avsluta så smidigt som möjligt, låt det rinna ut i sanden och var upptagen de gånger han vill ses?
 
Jag gissar att det är för att de träffas i jobbet och det kan bli svårt att jobba ihop om han blir förbannad på TS?
Själv håller jag mig långt borta från att strula med kollegor då det är lätt hänt att det blir trassel när det tar slut.

@Mazz Försök att avsluta så smidigt som möjligt, låt det rinna ut i sanden och var upptagen de gånger han vill ses?
Något åt det hållet är det, man lär sig på sina misstag sägs det. Om jag hade vetat redan från början att det skulle vara ett misstag att ge honom en oskyldig kram och att det i sin tur skulle få honom att bli "kär" i mig och sen att jag inte hade någon erfarenhet och följde med på resan som nu mynnat ut där den är nu.

Jag känner mig svag och osäker, totalvägrade idag att ge honom en kram fast han bad om det upprepade gånger. Försöker sända tydliga signaler att jag inte vill, men vet inte om det går hem, han känns lite trög ibland. Har haft den känslan att vi ligger på olika IQ nivåer och tänker olika pga det.
På ett sätt hoppas jag att han hittar en annan tjej som han kan lägga tiden på istället för att va på mig. Jag vill bara vrida tillbaka tiden och göra mitt misstag ogjort, men det går inte så nu försöker jag ta det som det är, vilket inte känns som det går som jag tänkt mig..
 
Jag vet inte, han verkar uppenbarligen manipulativ, är det verkligen trevligt att vara vän med en person som beter sig som han verkar göra?
Om man ser honom som en vän så är han ganska rolig, har inte så många vänner där jag kan va mig själv, få skratta och få hjälp med saker inom jobbet. Just nu försöker jag bara se det som "en vän på jobbet", kanske borde säga det till honom också så han förhoppningsvis förstår att jag inte längre är intresserad.
 
Om man ser honom som en vän så är han ganska rolig, har inte så många vänner där jag kan va mig själv, få skratta och få hjälp med saker inom jobbet. Just nu försöker jag bara se det som "en vän på jobbet", kanske borde säga det till honom också så han förhoppningsvis förstår att jag inte längre är intresserad.
Absolut ska du göra klart för honom hur det är, han är inte tankeläsare så de i dina ögon tydliga signalerna kan ju gå honom helt förbi.
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 819
Senast: Shaggy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 975
Senast: tott
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
652
Senast: Ray
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 905
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp