Bukefalos 28 år!

Teststickor UVI

Angelina

Trådstartare
Min hund har ju återkommande UVI i samband med löp. Hon är utredd och får nu förebyggande medicin. Fick tips av vet att det skulle gå att köpa teststickor då hunden är svår att se på om hon har det eller inte. Det blir flera onödiga vetbesök varje löp.

Hittar dock inte var man kan köpa dessa stickor! Nån som vet?
 
Sv: Teststickor UVI

det finns stickor som man kan köpa till människor på apoteket. de jag har heter något i stil med "nitor-test". men de fungerar tydligen bara på en viss sorts bakterier, och jag har då aldrig lyckats få just den bakterien. dvs testet har visat negativt men bakterieodling visar positivt + att jag ju såklart känner igen symptomen. kanske är det annorlunda med hundar?

en annan tanke är att kan du inte kastrera hunden om problemen hela tiden uppkommer i samband med löp? har du diskuterat detta med vet? kanske ska du prata med ditt försäkringsbolag också, kastrerar du av medicinsk orsak så går de kanske in och betalar.
 
Sv: Teststickor UVI

Jag kör regelbundet multisticks på UVI hundar o kan inte påminna mig att jag någonsin på positivt utslag på nitrat!
PL
 
Sv: Teststickor UVI

Det fick jag förra veckan! Allt annat ua, men pos på nitrit och riklig förekomst av e-koli. På en hund alltså. Jag har klarat mig..!
 
Sv: Teststickor UVI

Jo, vi har diskuterat det men först vill vi testa medicinen. Funkar inte det ska vi testa p-spruta. Funkar inte det ska hon kastreras. That´s the plan!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
190
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 259
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 724
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp