The law of attraction!

karindk60

Trådstartare
Detta handlar om att förverkliga sina drömma. Om att definiera sina mål och ta sig dit. Det verkar ju självklart att om man inte har mål i livet kommer man ju ingenstans. Har man tydligt definierade mål, strävar man kanske lite mera i rätt riktning.
Men hur gör man? Jag är 53 år och fortfarande singel. Skulle jag kunna hitta kärleken med "The law of attraction" (LOA), hur ska jag övertyga mig själv om att det går att göra?
Jag skulle också gärna ha lite pengar som trillar in, men hur övertyger jag mig själv om att jag ska kunna lyckas med det?
Jag är ju medveten om att om inte jag tror på det, kommer det i alla fall inte att lyckas.
Mastemind grupp skulle ju vara ett bra verktyg, till brainstorm och peppa varandra. Finns det någon som har erfarenhet av det?.
 
Sv: The law of attraction!

Jag laser just nu en bok av Malcolm Gladwell, Outliers: The Story of Success. Han visar gang efter gang att success handlar egentligen inte om talang eller hogre intelligence. Allt fran artister till affarsman (Beatles till Bill Gates for att ta de mest kanda) Allt det ar, ar egentligen hart jobb och att man rakar hamna pa ratt stalle vid ratt tidpunkt.
Han visar, gang pa gang att det tar 10,000 timmars traning att bli expert ... Violin sectionen pa Juilliard (tror jag det var) delade han och lararna upp i tre grupper ... de som kunde bli musik larare, de som kunde bli bra consert spelare och de som var bra nog att bli solister. Nar han senare interviewade alla visade det sig att de som kunde bli larare hade i runt 6000 timmars traning bakom sig, de som kunde spela i "koren" runt 8000 timmar och de som var bra nog att bli solister hade alla runt 10,000 timmars training.

SA ... det ar bara att bestamma sig for vad man vill och satta igang att jobba for det:p
 
Sv: The law of attraction!

Det kräver mycket motivation att träna så mycket att man är expert på något.
Man måste ha roligt på vägen för att det blir bra.
Hur tränar man sig upp till att hitta en partner?:meh:
Hur ska man göra för att tjäna pengar? Om jag måste träna 8000 timmar för att få en inkomst kommer jag att svälta ihjäl innan.
Finns det ett sätt att komma dit utan att vara expert på något?
Hur?
 
Sv: The law of attraction!

Mitt motto har alltid varit "Där det finns en vilja, finns det en väg". När man går från att önska sig något till att verkligen vilja ha något, så går man så långt som det krävs för att få det.

Vägen till målet är sällan spikrak och blir ofta inte som man tänkt sig. Det finns väl knappast någon manual heller för hur man ska kunna nå ett specifikt mål. Man får vara kreativ, söka svaren, hitta möjligheterna och agera. Det har varit mitt recept och det har funkat. :) När jag tittar tillbaka på det jag själv gjort så häpnar jag en aning. Det fanns folk som trodde att jag inte skulle klara det jag faktiskt har klarat.
 
Sv: The law of attraction!

vad är ditt utgångsläge ang law of attraction? var/vad har du hört om den och hur det funkar?
 
Sv: The law of attraction!

Ja, det är ju så det borde fungera! När man är tillräcklig focuserat borde lösningar komma till en när bara man strävar!
Men ibland gör de ju inte det!
Jag har haft perioder i livet med riktigt bra flyt, men andra gånger känns det som att allt liksom låser sig oavsett hur man än gör.
Hur tar man sig fram då?
 
Sv: The law of attraction!

Pausa. Ibland ser allt bara helkört ut. Been there, done that. Men på något sätt kommer saker och ting att börja röra på sig tillslut ändå. Det kan handla om att du behöver ta en omväg för att komma dit du ska. Som jag sa så är vägen sällan spikrak :) Du kanske inte heller får exakt vad du vill ha, det kan bli något bättre eller något annat lika bra.
 
Sv: The law of attraction!

Jag har studerat det lite, med att kolla på olika videos.
Det finns allt från att meditera på sina mål och allt vill då dumpa ned från universum. Typ om du önskar pengar råkar det komma pengar, som en arv från en onkel man inte viste existerade eller liknande. :meh:
Till att om man mediterar på vad man verkligen vill blir man fokuserad. Så att LOA leder till "The law of action" Så att man nästan automatisk börjar att göra det som leder till sina mål. Sen finns det många varianter där emellan.
Gemensamt för alla är att man måste verkligen tro på att man klarar att ta sig till sina mål. Annars är det enbart dagdrömmeri.
Det är det man säger till sig själv inuti i som är det som händer i verkligheten.
Som tillexempel om jag ständigt säger till mig själv inuti :" varför skulle någon gilla mig, det finns ju ingen anledning, det finns ju inget som är bra med mig" Då kommer ingen att gilla mig. Men om jag kunde ändra detta till att känna mig attraktiv och tro på att jag är en som män gillar, skulle det inte vara ett problem att hitta någon. Likadan är det med allt annat.
Men det är ju inte så enkelt att tro på att man är attraktiv om man inte har den erfarenhet.
Därför behöver jag tipps från folk som har testat att ändra sitt tänkande till något mera positiv och set resultatet av det.
 
Sv: The law of attraction!

det som har hjälpt mig har bl a varit att se på hjärnan som vilken muskel som helst med ett invant sätt att "röra" sig, knutar, styrkor och svagheter.

om din häst har en låsning eller svaghet så byter du träningssätt och tränar, tränar, tränar, tills hästen mjukt kan göra den rörelse eller dylikt man velat.
samma om du har en svaghet i din kropp, om du vill stärka den, så jobbar du på den, regelbundet, jobba jobba jobba, stärka, variera, stretcha, utmana.

samma med hjärnan.

du måste liksom lägga ner arbetet själv. det finns extremt många självhjälpsinriktningar man kan önska ska lösa alla ens problem, men på samma sätt som med dieter så missar många att lyssna på sin egen kropp. det är bra med självhjälp/dieter för att få en liten spark i baken och inse att man kan tänka eller göra på ett annat sätt än sitt invanda, men inget av detta kommer lösa ens problem utan att man lyssnar på sig själv och gör jobbet som behövs.

så mitt råd till dig - "varför skulle någon gilla mig, det finns ju ingen anledning, det finns ju inget som är bra med mig" är en dålig vana, en otränad muskel. time to start working out ;)

förvänta dig inte svar och reaktioner från andra som belöning, jobba för svar och reaktioner från dig själv. Alltid.
 
Sv: The law of attraction!

Jag kan ju ge ett exempel från mitt eget liv, där en ändring av tänket ändrat mitt liv. Jag kan ju börja med att säga att det är inte enkelt att ändra sitt tänk, men det går absolut. Man får öva på det.

Jag har haft panikångest sedan jag var 13 år gammal, men i vissa perioder har jag kunnat fungera "till synes normalt". Snart blir jag 40. Panikångest är verkligen något som sker inne i huvudet. Man skapar sin ångest och förväntar sig att få ångest. Då får man det. Vården har betraktat mig som ett hopplöst terapiresistent fall och ville pensionera av mig.

Men jag har aldrig gett upp om att kunna fungera normalt eller nästan normalt. Jag har tagit myrsteg framåt. Jag har så småningom upptäckt att jag klarat små saker utanför komfortzonen. Dessa små saker har blivit större och större. I dagsläget kan jag konstatera att jag för det mesta funkar normalt, har ett heltidsjobb och en intressant fritid. Jag har fortfarande en snävare komfortzon än de som saknar mitt problem men jag är övertygad om att jag kommer att fortsätta göra framsteg. Det är bara en tidsfråga.

Jag har fler områden i livet som jag har kvar att jobba med och ser fram emot att sitta med facit i handen om några år att det gick det med. :)
 
Sv: The law of attraction!

Du ska inte tänka att du letar efter nån utan du HAR redan den personen , än sålänge i ditt huvud....när man redan har en partner slappnar många av och är sig själva...utstrålar självsäkerhet och är lycklig.....sånt attraherar människor ( de flesta i allafall )

Jag lever mycket efter the secret , som man tänker så blir det och jag måste säga att om inte det funkar så är jag inne i ett ruggigt flyt bara sådär i flera år :D
 
Sv: The law of attraction!

Jag är medveten om att man ska ändra sitt sätt att tänka. Man kan byta ut en negativ tanke med en positiv, men det är inte så enkelt att ändra det som undermedvetet tänker. Dessa övertygelser som har fastnat i undermedvetet.
Går det att träna bort det?
 
Sv: The law of attraction!

Enligt LOA borde du bli helt av med din panikångest om du klarar att övertyga dig själv om att den är och blir borta. Som om den aldrig har existerat och det är ett problem du inte har alls. Då borde det inte ta så lång tid att träna allting. ;)
Det låter enkelt eller hur?
 
Sv: The law of attraction!

Ja det är så det skulle funka!
Om man intalar sig själv att man är rik och attraktiv då blir man det. :D
Om man intalar sig själv att man har en partner, då får man det.
Men det kanske funkar dåligt på nätdejting. :meh:
 
Sv: The law of attraction!

Jag kan ju ge ett exempel från mitt eget liv, där en ändring av tänket ändrat mitt liv. Jag kan ju börja med att säga att det är inte enkelt att ändra sitt tänk, men det går absolut. Man får öva på det.

Jag har haft panikångest sedan jag var 13 år gammal, men i vissa perioder har jag kunnat fungera "till synes normalt". Snart blir jag 40. Panikångest är verkligen något som sker inne i huvudet. Man skapar sin ångest och förväntar sig att få ångest. Då får man det. Vården har betraktat mig som ett hopplöst terapiresistent fall och ville pensionera av mig.

Men jag har aldrig gett upp om att kunna fungera normalt eller nästan normalt. Jag har tagit myrsteg framåt. Jag har så småningom upptäckt att jag klarat små saker utanför komfortzonen. Dessa små saker har blivit större och större. I dagsläget kan jag konstatera att jag för det mesta funkar normalt, har ett heltidsjobb och en intressant fritid. Jag har fortfarande en snävare komfortzon än de som saknar mitt problem men jag är övertygad om att jag kommer att fortsätta göra framsteg. Det är bara en tidsfråga.

Jag har fler områden i livet som jag har kvar att jobba med och ser fram emot att sitta med facit i handen om några år att det gick det med. :)
Lite OT här men vilken solskenshistoria!!! Tack för att du delade med dig!
 
Sv: The law of attraction!

Fokusera på det du vill och inte på det du inte vill. Tex vill du bli smal. Tänk inte vad skönt att slippa vara fet utan fokusera på hur det är att vara smal. I grova drag alltså.

Olika vägar. Man får testa sig fram.

Jag tror man får börja i en ände och inte försöka ändra allt på en gång. Välja ett område man vill förändra och lägga fokuset där. Sen ha tålamod. Ta rätt beslut.
 
Sv: The law of attraction!

Otroligt intressant att höra! Jag är själv övertygad om att just detta tänkande med komfortzon och att med små steg ta sig utanför den, är ett av de bästa sätten att komma ur sitt självvävda fängelse av ångest.

Därmed inte sagt att alla kan bli helt hjälpta alltid, men tankesättet är verkligen det jag tror måste till för att själv förändra sin situation.

Just detta att se sig som ett offer (på med offerkoftan), inte helt sällan uppbackat av vården som ger fel signaler (du är obotlig, du ska acceptera din sits etc) gör ju att självbilden är cementerad i fast betong om man inte själv vågar ta myrsteg i en annan riktning.

Tack för att du berättade, jag tror det kan ge många en skjuts att hjälpa sig själva.
 
Sv: The law of attraction!

Jag tror ju på "karma" ;) Goda saker händer goda människor...
(och onda saker händer elaka människor ;) )

Jag är inte rik. Inte uppfödd av rika föräldrar... Men vi har ett "driv" i vår familj.

Började rida som 7åring trots 0 hästintresse i familjen. Fick egen häst när jag va 14, tog körkort direkt när jag va 18, egen bil direkt för att kunna ta mej till stallet. När jag va 20 köpte familjen gård, helt plötsligt hade vi (efter några år) 9 hästar osv. Sen skiljdes föräldrarna.. Allt såldes, behöll en häst, lyckades efter nåt år hitta ett hus med stall på tomten, fick pappa att köpa det med mej, helt plötsligt (igen ;) ) hade jag 3 hästar, blev osams med chefen på jobbet, hittade London ;) Skulle flytta dit, sålde allt (igen) utom en häst, reste till Usa och reste runt i 7 veckor, kom hem helt slut, levde upp pengarna jag skulle haft som startkapital i London, bla genom att köpa en häst till ;) Fick turligt ett nytt jobb, sålde en häst fick då till handpenning efter att ha bott hos pappa köpte en egen lägenhet, renoverade efter eget tycke och smak, hittade en gård som va billig, sålde lägenheterna (min och pappas) och är nu i färd med att renovera ett stall som är 20x35 meter (invändigt), bara 2 tillfälliga lägenheter på loftet att bo i så länge, men hus planeras och kommer köpas så fort vi fått igång stallet (32 box) så vi får in pengar...

Så jo nog anses jag "rik" av många... Men de flesta i min omgivning vet att jag sliter hårt för att förverkliga mej själv och mitt liv... "inga bananskal" här.. Det är förvisso MKT tur men då är vi tillbaka på att jag tror på Karma ;)

Kärlekslivet dock är en annan femma men "elakt" så har jag hellre pengar och mår bra än är fattig och har pojkvän. Lite lever jag efter "cash is king". Skulle inte klara att leva med orosmoln över ekonomidelen, då har jag mkt hellre "kärleksbekymmer" eller avsaknaden av kärleksbekymmer.
Skulle verkligen vilja ha en famn att krypa upp i, men även ensam är stark...
 
Sv: The law of attraction!

Det låter inte som att du är rik, det låter som att du är impulsiv och har en snäll pappa?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp