The law of attraction!

Sv: The law of attraction!

Man kan ju inte flytta om man inte har en inkomst, man får ju inget boende då.
Jag löser ju ingenting om jag deppar ihop, då har jag ju ingen chans att ta mig ut av detta. Det känns ju inte heller som någon framtids utsikt att satsa på soc. fast det hade känts tryggt att veta att man fick hjälp när det hela skiter sig. Men nu är det inte fallet, så nu provar jag att inte störa mig på något jag ändå inte kan göra något åt.
 
Sv: The law of attraction!

Överklaga kommunens beslut!!! Det där låter fullständigt galet. Även om det finns en gräns för vad din kommun anser att boendet får kosta så ska du ha upp till maxgränsen för vad deras normer tillåter, om hyran ligger över den. De kan absolut inte kräva att du ska säga upp ditt boende och bli hemlös. Sen har du rätt till den normala normen plus att du bl.a. kan söka för mediciner inom högkostnadsskyddet m.m. Har du arbetsresor och är beroende av bil så kan du få hjälp med vissa bilkostnader då också. Läser man socialtjänstlagen (och en annan lag de ska följa, minns ej vilken) så kan man hitta värdefull info. Nu var det ett tag sen jag hade med soc att göra så jag minns inte allt man har rätt till och hur olika kommuner gör varierar visst en aning. Min visst tusan finns det hopp om att få hjälp den vägen. Man får vara påläst och stå på sig.

Ps. Såg att du hann svara innan jag hann skicka det här. Det är inte så att att soc ska vara din framtid. Det är din flytväst, men det är inte meningen att du ska simma i skiten för evigt. Låt det bara vara en språngbräda till något bättre.
 
Senast ändrad:
Sv: The law of attraction!

Har inte läst tråden och hinner inte nu heller, fiskgratängen väntar på att blir tillagad.

Gå in på swefilmer.com och sök på "the secret". Kolla den, handlar om det du pratar om.
 
Sv: The law of attraction!

Nu har jag sett filmen!
Det passar ju bra med att all min ångest för fattigdom och ensamhet gör att jag fastnar i precis det.
Jag borde då med att ändra mitt sätt att tänka, kunde ändra min situation.
Jag hoppas verkligen det fungerar. Det kan ju inte skada att testa.:)
 
Sv: The law of attraction!

Framgång föder framgång ...det är ingen klyscha och det är det state of mind man ska försöka få fram även när t om ankaret flyter :) ...för mig har det iallafall funkat
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp