The law of attraction!

Sv: The law of attraction!

Enligt LOA borde du bli helt av med din panikångest om du klarar att övertyga dig själv om att den är och blir borta. Som om den aldrig har existerat och det är ett problem du inte har alls. Då borde det inte ta så lång tid att träna allting. ;)
Det låter enkelt eller hur?

Resonemanget ovan förutsätter ett av följande saker:
1. Magi
2. Att man hittar en (mirakel)metod som förändrar allt i ett trollslag. Man kan helt enkelt inte acceptera att något kan ta flera år att uppnå.

Jag tränar inte aktivt. Det händer bit för bit av sig själv med de kunskaper (genom böcker), erfarenheter och stabilitet (genom yoga) jag fått. Jag har haft ett flertal bakslag tidigare i livet, men är i en mycket bättre sits idag och tror helt enkelt att jag klarar mig från att bli paralyserad av ångesten igen.

Tillägg: Trots över 10 års sjukskrivning hittade jag ett jobb också. Det började med en tanke, jag hittade ett sätt att nå dit och lyckades, trots att sannolikheten att få ett jobb med min bakgrund var rätt minimal.

Varje problem har sin lösning och olika personer har olika lösningar på likartade problem. Det gäller bara att hitta sin metod.
 
Senast ändrad:
Sv: The law of attraction!

Det låter inte som att du är rik, det låter som att du är impulsiv och har en snäll pappa?

Impulsiv... Jo det stämmer nog det med ;)

Snäll men alkoholiserad pappa som inte tycker det är kul att bo själv för då dricker han ännu mer...
 
Sv: The law of attraction!

Om man VÄLJER att se även motgångar som något som kommer att vara ett led i en lärdom, blir mönstret tydligare.

Men det är ju en sak man väljer. "Det är inte hur man har det, utan hur man tar det".
 
Sv: The law of attraction!

Snarare att man skapar sin egen lycka.

Det kan ta tid och kräver hårt jobb. Men vill man så går det.
 
Sv: The law of attraction!

Jag är imponerat över dina framsteg! Anledningen till att det lyckas är kanske just att du tror på att du kan!
Jag tror inte heller man kan ändra sitt tankesätt helt över en natt. Men jag tror att tankens kraft är en stor drivkraft om man använder den rätt. Men det kan vara en lika stor nackdel om man använder den fel.
Så frågan är hur man lär sig att tänka positivt när alla dessa negative tankar knackar på.
 
Sv: The law of attraction!

att man rakar hamna pa ratt stalle vid ratt tidpunkt.

Det, i kombination med att våga prova, har gjort att jag lever mycket lyxigare och roligare liv än jag kunnat drömma om. Jag jobbar med mitt största intresse och har massor av tid att ägna mig åt att bli riktigt riktigt bra på det.

Men om någon hade frågat för fem-tio år sedan så hade jag inte haft en aning om att det var detta jag ville. Inte heller har jag jobbat speciellt målinriktat eller ens förstått att det var ett mål. Så i mitt fall stämmer Gladwells teorier om antal timmar, men i övrigt är min lycka en ren slump:D
 
Sv: The law of attraction!

Så frågan är hur man lär sig att tänka positivt när alla dessa negative tankar knackar på.

Vad tror du? Hur föreställer du dig att det skulle gå till? Vi är några i tråden som har sagt vår synvinkel / tips / hur man gått till väga, så vad tror DU att du skulle behöva göra?
 
Sv: The law of attraction!

Tack :) Framförallt så VILL jag kunna och jag ger mig inte i första taget även om jag ibland kan tappa sugen och allt känns skit. Men det är okej att det blir så ibland.

Att ändra sitt tänkande kan kräva både tid och övning. Så småningom blir de nya tankarna en vana. Min nästa plan är att skaffa en liten bok att skriva i för att ändra på en del andra tankar jag har som inte gynnar mig. Då kommer jag hela tiden att mata in bättre tankar i huvudet. Och sen borde jag nog yoga mer. Tror att det blir bra i slutändan :)
 
Sv: The law of attraction!

Vad tror du? Hur föreställer du dig att det skulle gå till? Vi är några i tråden som har sagt vår synvinkel / tips / hur man gått till väga, så vad tror DU att du skulle behöva göra?
Jag skulle ju väldigt gärna ändra alla negative tanker till positiva.
Men alla dessa negative tanker envisas att stanna kvar i mitt medvete.
Det borde vara enkelt att bara sluta tänka så, men jag tycker inte det är så enkelt.
 
Sv: The law of attraction!

Ja, det är det resultatet du vill ha, det förstår jag. Det går inte över en natt att gå från önskan till att "alla" negativa tankar är vända. ofta börjar man med att göra en förändring, sedan en till ich en till. Jag provar förtydliga min frågeställning:

Vad tror du att du behöver göra rent praktiskt? Hur föreställer du dig att du tar det första steget till förändring? Vi är några i tråden som har sagt vår synvinkel / tips / hur man gått till väga, så nämn tre saker du skulle kunna förändra i ditt beteende som för dig in på rätt väg?

Jämför det igen med hästen: en häst som är megastel i höger sida blir inte bättre av att man i en dag rider i bara höger varv. Du måste börja med en förändring i arbetet, sedan en till, och en till osv. Det tar tid att bygga upp.

Så, vilken handling blir din första för förändring i ditt liv? Det kan vara hur stort eller litet som helst!
 
Senast ändrad:
Sv: The law of attraction!

Det är inte enkelt och även om jag är i grunden en positiv människa och lever efter the secret oftast i vardagen så ramlar jag också ner i negativitet ibland...och det tycker jag att jag kan få göra men bara ett tag, och inte hamna i bitterheten...jag VET att jag alltid kommer på fötter och när jag vet det så är allt mycket enklare och jag vet inte om det är för att jag alltid utgår från det det blir så ...förmodligen är det så.

För varje gång du får en negativ tanke o kommer ihåg att vända den så kommer du närmare hela tiden ..

1237092_10201839357975409_778655211_n.jpg
 
Sv: The law of attraction!

Det blir inte enklare av att du skriver exakt samma en gång till.
Om en häst är stel till vänster ska den så klart tränas på vänster. Då är det ju inte så att man slutar helt med att träna höger. Den ska ju tränas i båda varv. Det är inget problem att börja göra det man bör göra!
Problemet är att sluta göra det man inte ska göra.:meh:
 
Sv: The law of attraction!

Jag skrev inte exakt samma. Jag ställde några väldigt specifika frågor du valt (?) att varken fundera över eller svara på, och jag kan tyvärr inte vara tydligare än jag just var.

Här är en av frågorna jag skrev andra gången:

nämn tre saker du skulle kunna förändra i ditt beteende som för dig in på rätt väg?

Läste du ens eller antog du bara att jag kopierade mitt första inlägg och lade in det igen?
 
Senast ändrad:
Sv: The law of attraction!

Ja jag har en väldig markant grej!
Jag är igen utan jobb. Jag har bara pengar till att betala min hyra en till månad. Jag har en för alltid sjukskrivning från läkaren. Jag har frågat på försäkringskassan och kommunen, om de vill hjälpa, men det kan de inte.
Så om inte jag börjar få in lite pengar på något sätt blir jag snart uteliggare utan pengar alls. :(
Jag vet att om jag tänker på att jag hellre dör, än att prova att överleva en svensk vinter som uteliggare, kommer jag ju att dö!
Jag måste ju vara glad för att jag har pengar till hyran denna månad och se till att komma på en brilliant idé.
Det är tyvärr inte så enkelt att få bort denna ångest. :crazy:
Den sätter sig som en spärr för kreativ tänkande.
Jag gör och har alltid gjort vad jag kan för att hjälpa andra. Men det räcker inte riktig till. Jag behöver verkligen att fokusera på att lösa problemet, men jag har svårt för att hålla fokus och komma på en lösning.
 
Sv: The law of attraction!

Här gäller det ju att jobba på rätt lösning. Du är sjukskriven, men får inga pengar från FK? Med vilken motivering? Hur långt är beslutet överklagat?

I sista hand är det ju Soc som går in och täcker upp för svenska medborgare som riskerar att stå utan tak över huvudet. Har du tagit en inledande kontakt för hjälp därifrån? Det är ju kanske lättare att hjälpa innan katastrofen är ett faktum (bena ut olika alternativ) än när det ite går att förändra läget.

Du är "igen" utan jobb skriver du. Innebär det att du jobbat trots att du är sjukskriven?
 
Sv: The law of attraction!

Jag blev sjukskriven efter.
Anledningen till att jag inte kan få hjälp är för att jag inte har tjänat tillräckligt senaste året.
När jag blev av med jobbet hade jag pengar så jag provade att starta eget det gick inte så bra, delvis på grund av sjukdom. Efter utredning från läkaren hade det gått så lång tid utan inkomst så det finns inget grundlag att räkna ut ersättning efter. Jag kan ju bara få 80% av den inkomst jag hade innan.
Jag hade ingenting, så då blir det ingenting. Kommunen kan inte hjälpa så länge jag bor kvar för att min hyra är 500kr över vad den får vara. Om jag ska ha hjälp därifrån måste jag säga upp mitt boende. Då kan jag få hjälp till mat, men inte till boende. Eftersom att det inte finns tillräckligt billiga boende i kommunen. De säger det är 6 års väntetid på ett sådant. :crazy:
Så jag får tänka i hur jag själv kan få upp en inkomst istället. Jag kommer ju ingenstans via FK och kommunen.
Så jag måste ju hitta på något jag kan göra trotts min dåliga hälsa, som ju inte heller blir bättre av att deppa ihop.
Jag måste bli bättre på att focusera framåt, istället för att focusera på allt som går dåligt. Det är det som är svårt ibland.
 
Sv: The law of attraction!

Flytta till en annan ort med bättre tillgång på bostäder? Det känns lite absurt att du inte skulle kunna få tänka på något negativt, du sitter ju i en hemsk sits och vore rätt världsfrånvänd ifall du bara tänkte på hur fint allting är, för det är ju inte det. Försök absolut att vara pragmatisk, absolut, men magiskt tänkande är nog inte boten. Hellre galghumor i så fall, för att stå ut.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp