Bukefalos 28 år!

Thule eller Boj?

Sv: Thule eller Boj?

Tallyhoo

Antar att du haft och kört ditt släp nu ett tag, är du nöjd med det? Jag är också lite sugen på ett Thule Royal den dagen det är dags för en transport. Verkar prisvärda och bra utrustade. Skulle vara kul att höra dina åsikter om släpet!
 
Sv: Thule eller Boj?

Och även jag försöker sparka liv i denna gamla tråd då jag snart ska införskaffa mig en ny transport.

Har transporten varit bra?
 
Sv: Thule eller Boj?

THULE Royal är ett underbart släp att dra efter bilen, vi har haft ett under snart ett års tid, vi har provat både VV, BOJ, CHRIST mfl.
 
Sv: Thule eller Boj?

Thule tycker jag men det är bara för att jag har så nära till återförsäljare så man kan få bra service. men boj funkar nog jätte bra det med :)
 
Sv: Thule eller Boj?

KL

Har Thule, dock en XR3000. Den är helt suverän.

Har dragit (2 tons) Boj också, men tycker den känns mycket tyngre och otympligare.
 
Sv: Thule eller Boj?

Boj vet jag har urusel service och kundkontakt, har själv erfarenhet av deras tröga organisation och löfte som inte hålls. Thule tror jag är smidigare. Sen är ju bojvagnarna slarvigt byggda och det borgar för en del samtal till boj om deras byggnation-vilket sen inte åtgärdas!
 
Sv: Thule eller Boj?

Intressant, jag har snarare upplevt det motsatta. God och snabb service, trevligt bemötande och kunnig service. När vi däremot anlitade en annan verkstad förstörde de en god del av släpet (som sedan Klippan fick rätta till)
 
Sv: Thule eller Boj?

nu tror jag att det är så att det finns måmndagsexemplar på verkstäder med.
Men framförallt så skall man anlita en verkstad som vet vad dom gör och inte tror sig veta vad de gör. Några som är experter på släp och då främst hästtransporter.

Men framförallt tror jag det beror på hur man bemöts från verkstadens/ÅF:s sida, beror nog till stor del på hur man är i sätt och mer vid sin första kontakt vid en reklamation.

Jag skall inte klanka ner på vissa verkstäder utan det finns bra och dåliga verkstäder, om möjligt ta referenser på tidigare jobb de gjort. Förvissa sig om att de kan sin sak.

Vad gäller THULE eller BOJ som släp, så tror jag mycket att det är en smaksak på vilket man tycker om, precis som att vissa tycker VOLVO eller SAAB.
 
Senast ändrad:
Sv: Thule eller Boj?

Instämmer med Garden state Ås! Att problem uppstår är inte det värsta...utan hur man blir bemött vid en reklamation. Har själv precis varit med om ett h-vete med en reklamation på en sprillans ny vagn, som togs in på verkstad efter ett par månader för åtgärdande. Och såg tio gånger värre ut när det kom tillbaks en vecka senare...DÅ blev jag skitförbannad på riktigt! Till slut gav ÅF upp och tog tillbaks skräpet....men gissa om ens någon jag känner det minsta kommer köpa vagn därifrån?. Efter en runda runt bland diverse andra ÅF kom jag slutligen i kontakt med Boj-ÅF. Supertrevliga och tillmötesgående. Så efter en del klämmande och kännande blev det en Boj som idag kom hem till mig. Jag tycker kvaliten är betydligt bättre än de vagnar jag haft förut, och säkerhetslösningarna framför allt.
 
Sv: Thule eller Boj?

KL!

Ni som har Boj Bravo släp, hur ser dom ut i plyfan? Har en kompis vars släp tar in vatten, samt sprickor i ytlagret men det borde ju leta sig in till träet oxå? har hon ett måndags exemplar eller förekommer detta på flera släp?
 
Sv: Thule eller Boj?

Att det tar in vatten kan vara så enkelt att det behöver tätas i skarvar med silicone, då detta tappar sin tätande förmoga efter ett antal år.

Att ytskiktet spricker beror lite på vilken årsmodell det är på släpet, BOJ och de flesta andra hade en plasthinna modell lite grövre på skivorna ett tag börjar den spricka vilket den gör med tiden så är det inget man kan göra årt det, ser jättefult ut. Man får byta ut skivorna till de nya som finns idag.
 
Sv: Thule eller Boj?

ok så då ska de lite nyare transporterna vara bättre i ytskicktet då,det låter ju bra, då behöver jag inte ha så stor ångest över att välja en plyfa vagn i stället för glasfiber som jag är väldigt inne på
 
Sv: Thule eller Boj?

Jag personligen skulle inte välja en glasfibervagn med plyfa skivor i väggarna och glasfiberlaminat utanpå, har sett många exempel på hur det runnit vatten ut väggarna på dessa släp, har även varit med om att borra upp små hål i glasfibern för att vattnet skall rinna ut.
 
Sv: Thule eller Boj?

Jag personligen skulle inte välja en glasfibervagn med plyfa skivor i väggarna och glasfiberlaminat utanpå, har sett många exempel på hur det runnit vatten ut väggarna på dessa släp, har även varit med om att borra upp små hål i glasfibern för att vattnet skall rinna ut.

Nä så va ju Henran, plyfa mellan glasfibern, o det gick ju åt pipsvängen, men jag har "pratat" med jätte många här inne som har en sådan Henra och ingen annan har haft den oturen att de fått in vatten (jo en hade oxå bubblor/ränder i väggarna) men annars i stora hela verkar det ju funka. Jag frågade faktiskt han som sålde Henran om det inte fanns en viss risk för att få vatten in mellan glasfibern, men enligt honom så hade han aldrig varit med om det?!
 

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 594
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har idag ett Thule horseliner släp. Måste köpa nytt inom en två års period iaf och läser allt jag kan men hittar inget jag vill...
2
Svar
24
· Visningar
2 514
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 147
Senast: _Taggis_
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 728
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp