Bukefalos 28 år!

Tiden efter kastreringen

T

TheRocker

Jag har 2 stycken hanhundar (den ena blanding på 6 år och den andra en renrasig på 1.5 år). När den yngsta blev könsmogen började han rida på den äldre, vilken han inte tålde till slut och sa ifrån, och dom rök ihop. Vi fick isär dom rätt så snabbt.
Sen fortsatte det att de rök ihop i tid och otid. Pratade med flertalet veterinärer om detta och de sa att kastrering skulle hjälpa. Talade även med ett par tränare som sa att vi skulle testa kastera. Tränare sa att det är mer vanligt än ovanligt att hanhundar börjar bråka med varandra.
Vi försökte göra Allt för att dom Inte skulle ryka ihop, men de började bråka även när vi inte var hemma. Så då började vi känna att antingen var vi tvungna att omplacera den yngsta eller kastrera. Vi valde självklart kastrera.

Detta var i juni/juli i år och dom har inte rykt ihop en enda gång sedan dess! :) Dom kan t.om. leka med varandra utan att ens morra åt varandra!

MEN efter denna kastering har han börjar smyga på andra hundar? Varför gör han så? Tycker mig även att han har blivit aggresiv mot andra hundar, tikar som hanar.
Smyga på andra hundar, katter, fåglar o.s.v har han Aldrig gjort innan kastreringen.

Är detta ett beteende som kommer sitta kvar eller försvinner det så småningom?
 
Sv: Tiden efter kastreringen

Ingen som själv har varit med om detta fenomen?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 281
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 753
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 381
Senast: ako
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp