tider, kmtid

S

sarre_hall

Jag undrar hur man räknar ut vilket tempo som man kör i. Om vi säger att vi kör på rakbanan, e 1 km, o lite till. O ngn säger att hästen går i 30 tempo. Hur räknar man ut detta?
Jag har jobbat för en travtränare, men han lärde mig aldrig just detta. Jag körde ju bara med dom nadra, o tog aldrig intiativet till att leda gruppen eller ha klocka med mig..

Snälla hjälp..

Mvh sarre
 
Sv: tider, kmtid

Jag undrar hur man räknar ut vilket tempo som man kör i. Om vi säger att vi kör på rakbanan, e 1 km, o lite till. O ngn säger att hästen går i 30 tempo. Hur räknar man ut detta?
Jag har jobbat för en travtränare, men han lärde mig aldrig just detta. Jag körde ju bara med dom nadra, o tog aldrig intiativet till att leda gruppen eller ha klocka med mig..

Snälla hjälp..

Mvh sarre

Enkla vägen: http://www.stallbredbyn.com/index.php?option=com_content&task=view&id=153&Itemid=132

Annars räknar man ut enligt följande formel:
(tiden i sekunder/sträckan i km)-60
För att få svaret på din fråga.
Exempel
Du kör 700m på 1 minut och 3 sekunder.
63 sekunder delat med 0,7 km=90-60=30-tempo...
 
Sv: tider, kmtid

Jag fattar inte att man kan lära sig att räkna ut det sär i farten genom att kolla på en klocka.

Nu ska jag inte köra några lopp själv, men jag kommer lätt att montera en hastighetsmätare på min träningssulky till banan sen!
 
Sv: tider, kmtid

Jag fattar inte att man kan lära sig att räkna ut det sär i farten genom att kolla på en klocka.

Nu ska jag inte köra några lopp själv, men jag kommer lätt att montera en hastighetsmätare på min träningssulky till banan sen!
Det finns klockor som räknar ut tiden automatiskt. Tycker jag är bra, men man kanske inte får skriva vad de heter?
Hastighetsmätare är ju också ett bra hjälpmedel!
 
Sv: tider, kmtid

Du kan pm:a mig om en sån klocka. Min gamla är sönder och har inte hittat någon sån igen.
 
Sv: tider, kmtid

varför skulle man inte få skriva det..

Det är när en speedprofessor ni pratar om.
 
Sv: tider, kmtid

varför skulle man inte få skriva det..

Det är när en speedprofessor ni pratar om.
Det kan anses som reklam, typ. Jag ser inget problem med att man borde få skriva varumärken och butiker, men vet inte exakt hur reglerna är.
 
Sv: tider, kmtid

Japp, gillar min hastighetsmätare. FÅr man ha det på en tävlingssulky i lopp?


Ni får gärna pm:a mig oxå ang klockan.
 
Sv: tider, kmtid

Busenkelt!

Trettiotempo = det tar 1 minut och 30 sek att ta sig 1000 m. Vanligen är det stolpar var hundrade meter. 1 min + 30 sek = 90 sek, alltså ska det ta 9 sek för varje 100 m.

Tjugotempo = det tar 1 min och 20 sek för 1000 m, alltså 80 sek, således 8 sek för vart hundrade meter.

7 sek/100 m ger km-tid 1.10, 7.5 sek/100 m ger km-tid 1.15, 8 sek alltså 1.20, 8.5 sek/100 m således 1.25 och så vidare...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 624
Senast: Lhas
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 996
Senast: Ullmerkott
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 953
Senast: TantAgda
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 440
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp