Bukefalos 28 år!

Tillskott i familjen! *bilder*

Nikkis

Trådstartare
Ja,som rubriken lyder så har vi fått ytterligare en ny bebis hem hit!

Som några av er kanske redan vet så dog Armani-mitt ena marsvin ganska så plötsligt i en Väldigt ung ålder (dog dagen före sin 5 månaders dag) för ca. 2 veckor sedan..:cry:
Han var då den finaste av dom båda,och den enda som var helt renrasig-skulle såsmåningom ställas ut.

Hur som helst så var jag ju tvungen att skaffa en till kompis till det kvarvarande marsvinet Hugo,Tur i oturen så fanns det ett marsvin kvar hos min uppfödare som jag tidigare blev tillfrågad om jag ville ha (Innan Armanis död alltså..),men nej jag ville inte ha fler djur...Men nu var vi tvugna att fixa en kompis till Hugo så det var tur att denna lilla plutt fanns kvar OCH leveransklar!

Så redan dagen efter Armanis död så kom lille Ville in i familjen,Hugo accepterade Ville dirrekt och alla var nöjda och glada:bump:

Tills,TILLS jag bara var TVUNGEN att gå in till djuren på djuraffären när jag bara skulle köpa mat!:cool:

Där,Dääär satt han,sååå söt och fin och Helt oskyldig!

Det var kärlek vid första ögonkastet ni vet-sällan sådant händer:p

Ringde min uppfödare (som även är ägare till hästen jag är medryttare på) och berättade om min nya kärlek för henne.

Efter hennes jobb möttes vi på zoot för att hon skulle ta sig en titt på den vita lilla hårbollen för att se att han är frisk och sådant.
(hon har ju ett bra öga för såntt:D )

Inga löss,inga tandfel eller något annat-bara lite smal men inget märkvärdigt..Sagt och gjort,det blev ett Köp!:love:

Och hem bar det av,killarna här hemma tog det hela med lugn och bästisar blev dom alla!:bow:

Jag,Jag som INTE skulle ha fler djur,och isynnerlighet INGA fler marsvin går och köper ETT till-från en Djuraffär tillomed!:eek:

Men vad kan man göra?? blir man kär så Blir man det.

Måste slänga in lite bilder på min nya kärlek...

Så tillåt mig få pressentera..
..lilla Milton:love:

Visst är han bedårande!?
P1010057.jpg


forts. i nästa inlägg....
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Lilla Ville ska även få vara med...:p
P1010063-1.jpg

...och likaså Hugo:love:
P1010064.jpg


The family:love:
P1010074.jpg


Och sist men inte minst...
Armani:love: :cry:
R.I.P

P1010234.jpg


Så vad tycks om min lilla familj nu då?:)
Komentera gärna.
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Välkommen i gänget! :D

Var liknande för mig. Skulle skaffa ETT marsvin till eftersom mina damer börjar bli gammla och om ledarhonan skulle dö först så skulle den andra garanterat sörja ihjäl sig. Köpte en rexhona och var nöjd. Sedan i djuraffären, ser jag världens sötatste marsvinstjej sitta i buren tillsammans med kaninerna, och bara stirrar på mig. 5 minuter senare var hon min:love:

Riktigt söta läckerbitar du har förresten:love:
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Gud så söt :)! Liknar mitt förra marsvin, fast min var släthårig :p! :D
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Välkommen i gänget! :D
Ohh Tackar tackar-vad spännande att Joina gänget:D

Var liknande för mig. Skulle skaffa ETT marsvin till eftersom mina damer börjar bli gammla och om ledarhonan skulle dö först så skulle den andra garanterat sörja ihjäl sig. Köpte en rexhona och var nöjd. Sedan i djuraffären, ser jag världens sötatste marsvinstjej sitta i buren tillsammans med kaninerna, och bara stirrar på mig. 5 minuter senare var hon min:love:
Ja alltså vad ska man göra liksom? man blir ju så kär,och tanken på att någon annan skulle köpa honom istället för Mig kunde jag inte stå ut med-han ska li Min,och nu är han det:love:


Riktigt söta läckerbitar du har förresten:love:
TACK! :bow:
dom är faktiskt väldigt "snygga" måste jag säga,dom är liksom så...speciella..
sen är jag väldigt svag för "ruffsiga" marsvin och gärna med specialla färger liksom..inga korthår/enfärgade här nej:angel: ;)
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Gud så söt :)! Liknar mitt förra marsvin, fast min var släthårig :p! :D

Ja visst är han:love: :love:
men var din långhårig också??

Elvis som jag hade (snyggast av dom alla btw) han var också långhårig men han hade slätpäls-SÅ snygg!
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Håller med dig. Mamma och pappa har noig aldrig fått hem mig den gången ;)
Jag gillar inte heller enfärgade grisar, de ska helst ha två färger eller fler:D gärna lite längre hår också:p
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Himla söta alla tre!!

Var ju själv tvungen att ta bort ena damen i somras, akut - så då blev det att köpa ett till marsvin till damen som var kvar (hon hade aldrig varit ensam). Och då det är så stor ålderskillnad mellan dem (4 år) så var jag ju tvungen att köpa ytterligare en unge :D .

Fast jag föredrar släthåriga marsvin (eller teddy), men inga virvlar eller lång päls...
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Alltså lilla milton var ju bara FÖR söt! :love: :love: :love:

åhh jag vill köpa mina må marsisar nuuuuuu!
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Alltså lilla milton var ju bara FÖR söt! :love: :love: :love:

åhh jag vill köpa mina må marsisar nuuuuuu!

Jaa jag är helt kär i Milton!!:love:
han är bokstavligen en vandrande hårboll:o :p

Så du bestämde dig för marsvin trotts allt?
när kommer dom??berätta allt!:)
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Himla söta alla tre!!

Var ju själv tvungen att ta bort ena damen i somras, akut - så då blev det att köpa ett till marsvin till damen som var kvar (hon hade aldrig varit ensam). Och då det är så stor ålderskillnad mellan dem (4 år) så var jag ju tvungen att köpa ytterligare en unge :D .

Fast jag föredrar släthåriga marsvin (eller teddy), men inga virvlar eller lång päls...

Ja det är så tråkigt när dom dör..Min Armani bara dog-helt utan förvarning!:eek:
Han som skulle ställas ut och grejer:cry:

så jäkla trist alltså!!jag som hade ju valt ut han helt själv och varit med "sen födseln"....
nåväl-sådant som händer..:(

men,jag har ju lilla Milton nu (och Hugo och Ville såklart).
Nu är inte mina så gamla ens,Hugo är ju knappa 5 månader gammal bara,Ville är nu 6-7 veckor och Milton är 5-6 veckor gammal,så jag hoppas att dom kommer att leva läääänge lääänge nu! :D

Fast jag föredrar släthåriga marsvin (eller teddy), men inga virvlar eller lång päls...
smaken är som baken:p
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Håller med dig. Mamma och pappa har noig aldrig fått hem mig den gången ;)
Jag gillar inte heller enfärgade grisar, de ska helst ha två färger eller fler:D gärna lite längre hår också:p

Haha ja jag hade inte heller kunnat gå hem utan Milton...jag var helt fast.:angel:

ja jag tycker att marsvin blir mer personliga om dom har fler färger och lägre/anorlunda päls mm...ingen blir ju den andra lik-Någonsin:)
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

är det abessinier du har?

för jag har funderat en massa o tänkte väl mest köpa "första bästa" som behövde nytt hem på blocket... men så blev jag såg hemskt kär i dina (bland annat) och kikade runt o kom fram till att det är såna som är sötast.. så då tänkte jag att man kanske ska vara lite kräsen ändå o köpa just såna. :p

har hittat två (varav den ena iofs nog inte var abessiner, men hemskt söt ändå) till salu i närheten, så då är det ju bur osv som behövs.. vilket jag tänkte köpa begagnat... (och där hade det ju också varit käckt att köpa från någon vars barn tröttnat/blivit allergiska mm för då kan man ju ofta få med buren..).

nåja. det blir marsvin, så snart jag hittar några passande! :bump:
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Ja alltså min uppfödare föder upp abessinier,Armani (som dog) var ju helt renrasig,Hugo är 50% abessinier (minns inte den andra halvan),men han har samma pappa som Armani-men han ser ut som en renrasig abessinier..
sen lilla Ville är ju skinnybärare = blandras men ändå renras *svårt att förklara haha*

och sist men inte minst Milton,han vet jag inte alls vad han är för något-han är ju från zoot:smirk:

Jag tycker att det är bäst att skaffa ett marsvin (djur övh) som är "valp"...Det är ju ändå DU som ska älska,ta hand och leva med djuret i några år framöver-då är det "bäst" att djuret Du skaffar har det Du vill ha...Visst är det bra att det finns folk som vill ha "omplaceringar",men när det är frågan om ett så pass litet djur så är det ändå roligast att ha den sen bebis tiden:D

Jag menar,jag valde och var med sen födseln på Båda mina första marsvin ,var först som fick veta att dom föddes (och fick även 100 tals med MMS från uppfödaren halv sex på morgonen haha:love: )
sedan vara där och välja,titta när dom är några dagar gamla,få bra kontakt med uppfödaren som hjälper till med Allt man undrar över och helt enkelt se hur dom utvecklas tills man får hem dom...det är liksom SÅ kul och då blir man mer insatt i det hela,än att man tar ett oönskat marsvin som är typ 7 år gammal:cool:

Mkt roligare att vara med Från början;)
Sen så abessinier,rasen i sig...SÅ underbara!! :love:
Tycker defenetivt att du ska satsa på renras faktiskt,för det är sen lite extra kul att kunna ställa ut om man sen vill det:)

men har du hittat uppfödare då?
sen ang. buren-javisst kan man köpa en beg! va fan man tjänar ju mkt mer på det! :idea:
visserligen så köpte jag en helt ny bur då jag aldirg fann en sådan som jag ville ha och till slut blev det så ont om tid att jag köpte en egen.

Men OHH så spännande att du ska skaffa bebisar!!:bump:
har du föresten tänkt på om det ska vara honor eller hanar?


*oj blev lite långt här visst :angel: *
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Jag ska helst ha hanar, har alltid gillat handjur mer än hondjur- vad det än varit för djur så. :p

Och så har jag hittat två som jag nog ska köpa, måste bara lösa buren! Det är abessinier, den ena en lite äldre bäbis (dvs inte bäbis egentligen men ändå liten) och huuuuur söt som helst, och så en som är knappa året som också är hur söt som helst. :D

dom har ett bra pris, ser ut precis som jag vill ha dom och bor nära! :bump:


så då är det bara att hitta en bur.. den jag hittat var redan såld.. attans...
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Ja mina är också hanar (NÄHE :angel: :smirk: )...
men vad spännande att du funnit 2 st "bäbisar"!! du måste visa bild på dem sen när du fått hem dom:banana:

Ja bur måste du ju lösa på ngt sätt..i värsta fall får du göra som jag-köpa en helt ny..
 
Sv: Tillskott i familjen! *bilder*

Fast nu ångrade vi oss angående den ena, så den är ett år ungefär. :D

men den andra är en äldre liten en. :love:
o dom är sååååå söta! :love:

bur löser jag nu i helgen, o som sagt- i värsta fall blir det en ny! :D

bilder kommer garanterat!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 382
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
5 049
Senast: pepp
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 572
Senast: Hoppsin
·
Däggdjur För drygt ett halvår sedan tog jag över 2 marsvin från en familj där det visat sig finnas allergi. För att göra en lång historia kort...
2
Svar
38
· Visningar
2 679
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp