Bukefalos 28 år!

Tips och goda råd..

Sv: Tips och goda råd..

Vad bra! :)

det låter bra. Annars är det nog lätt att allt blir väldigt rörigt när man väl ska prata med dem.

Nej det låter otroligt att de skulle ha slaktat alla! De får väl mer för dem till liv än till slakt dessutom? :crazy:
fast de slipper ju en hel del "problem" om de skickar alla...

Säg till när du fått veta någonting mer nu! Och hur går det med tullaren och interpol/tullen i belgien?
 
Sv: Tips och goda råd..

Har precis läst den här tråden!! Och jag är säker på att du kan räkna med att alla här skickar några kronor för att hjälpa dig få hem Blondie! Inte tror jag att dom är så korkade att dom slår ihjäl en häst som dom kan tjäna pengar på! Man får vara rädd om varorna.

Håller tummarna!

P&K
Camilla
 
Sv: Tips och goda råd..

Så fort jag vet något så kommer det upp här! Det lovar jag!

Väntar fortfarande på besked från tullnissen :love: och AQHA, i överigt så sitter jag och väntar på att klockan ska bli sex så jag kan ringa runt till en attans massa telefonnummer :D

Ska göra lite andra samtal med nu under dagen, ta lite puls och sådär till en idé jag har... *S* Värsta med mig är att blir jag tillräckligt arg så blir jag superkall, överlogisk och allmänt jävlig och vill se Resultat.. om jag så ska behöva köra upp något hårt i någons näsa.. ;)

Woi, jakten går vidare....
 
Sv: Tips och goda råd..

Det är bra! käpma vidare...;)

Det värsta måste ju vara ovissheten att inte veta vad som igentligen har hänt och var hästen finns nu, om hon lever...:(
 
Sv: Tips och goda råd..

Det är bra! käpma vidare...;)

Det värsta måste ju vara ovissheten att inte veta vad som igentligen har hänt och var hästen finns nu, om hon lever...:(

Jo.. det e det som e värst...

Fick tag i Hugo - som TRODDE att hon var såld 0.o Nu får jag inget alls att gå ihop. Alla tävlingshästarna står i Belgien, men ett par av avelsstona är kvar i frankrike.. :confused: nu blev allt väääääldigt konstigt. Jag är dock inte helt säker på att Hugo fattade vilken häst jag pratade om...

Svarar inte AQHA så är jag tvugen att ringa till Hubert.. *kräkasmily*
 
Sv: Tips och goda råd..

Såld!, då måste hon vara någorlunda hel iaf!:confused:
Hoppas att aqha kan ge dig ett svar på vem köparen kan vara om inte annat!
Deta blir ju bara skummare och skummare, varför flyttade dom överhuvudtaget till belgien...:crazy:
 
Sv: Tips och goda råd..

jadu, det visade sig att Hugo finns i frankrike fortfarande o.0 trotts att frankrike säger att han inte finns...... :confused:

Vad hubert gör i Belgien fick jag inget svar på av Hugo - som däremot blev alldeles till sig över att jag ringde och undrade hur jag mådde, vad jag gjorde osvosvosv.... :cool: Jag är skeeeeptisk som bara den.
 
Sv: Tips och goda råd..

Vad har dom för sig därnere igentligen!?:crazy: Låter som rena maffia infernot.. Finns det nå fransk maffia??;)
 
Sv: Tips och goda råd..

den här historien börjar låta smutsigare än jag trodde var möjligt...den skriker skumrask... :cool:
Vad bra att du fick tag på någon iallafall! kanske får kontakta honom igen och se om han kan komma ihåg bättre en annan gång?
Men Hubert måste ju veta precis vad som hänt med vilken häst iallafall?

Fast man måste väl hålla sig lugn om man ska få någon vettig info från honom antar jag.. Och vad jag förstår så kan det bli svårt nu!
Men om hon är såld så har hon det antagligen (förhoppningsvis) bättre där än hos honom. Det kan ju vara ett ljus i mörkret sålänge iallafall!
 
Sv: Tips och goda råd..

Hmm... Låter som ingen ritigt vet läget. Om jag hade ett privat plan hade vi dragit direkt. Har önskat detta många ggr. Vad pratar du för språk med dessa folk där neere.
Ja Maffian finns överallt! Tro mig de kan vara nån du känner som är med.
Men jag tycker det låter som riktiga hästhandlare med Maffia metoder. Akta så du inte blr för indragen. Min förredetta är Italiano Men bor i USA och han har berätta vad maffiosos håller på med. Men han är dock inte nån av dom utan gourmekock i CA. Super mat.
Jaja. Åter till dessa Fucked Up People.
Hur kommer de sig att du kom i kontakt med dom från början?
Om jag får fråga, Nyfiken?;)
 
Sv: Tips och goda råd..

Jag kom ner till Hubert pga att han behövde en erfaren groom/inridare och han tyckte jag passade som handen i handsken... första "provvändan" ner var HELT annorlunda från hur det blev sen... och tyvärr är jag en sån människa som sätter hästarnas väl och ve framför mitt eget så jag bet ihop och jobbade på helt enkelt.. fick dock nog när jag utvecklade carpadtunnelsyndrom och Hubert sa/gjorde alldeles för mkt dum på alldeles för kort tid.. jag TROR att jag är en av få "stalltjejer" som någonsin höjt rösten till Hubert. Han är en riktigt rikemans son, har inte tagit ett ärligt handtag i hela sitt liv och har inte tjänat några egna pengar utan bara levt på pappsen. Van vid att få vem/vad han vill när/hur han vill. Typ. :cool:

Jag pratar mest engelska, min franska är väldigt dålig.. lite tyska ibland, lite polska med om det behövs.. Än så länge funkar engelskan hjälptligt, man får krydda det med mycket auktoritet och ett par småord på franska så går det in :D

Mjo, det finns mkt lurigt här i världen. Och "maffiametoder" inom westernvärlden med... Jag är försiktig som få, d e därför jag smyger lite som kissen runt gröten för Hubert.. Fast å andra sidan - pga lite luriga indicier så är Hubert lite nervös för mig.. *fniss* Jag gjorde inget faktiskt, men det faktum att tre av tysklands mest välkända tränare (rening/cutting ^^) ringde för att höra hur jag mådde under tiden där, och att två av ryttarna ur svenska reininglandslaget hörde av sig med jämna mellanrum gjorde honom oxå lite lurig.. Han trodde väl inte riktigt på att jag "bara var en bajsmockare" till slut.. Och bättre blev det inte av att han samma natt som vi rök ihop så :devil: ulskt blev ordentligt magsjuk och kräktes som en liten gris.. Men jag fick honom ta mig katten till att köra mig till Lyon - och betala min biljett hem... :angel: Sen finns det en annan rolig liten grej, dom hade precis köpt en ny skrytbil för sisådär 2 mille, dom körde den tre dagar innan jag åkte och när dom skulle starta den efter att jag rest så exploderade motorn.. Fick höra om det i efterhand samt att Hubert är övertygad om att jag på något sätt hade mixtrat med den - jag som inte kan ett dugg om motorer... Och att dom hade en teori om att jag skulle ha förgiftat Huberts mat.. o.0 Snacka om att dömma andra efter sig själva!

Jag skulle ALDRIG göra något som kunnat skada någon annan (mja, en rak höger möjligtvis.. men det är iaf lite ärligt..) men det kanske är till min fördel nu att han tror jag är någon form av psykopat i stil med honom själv...
 
Sv: Tips och goda råd..

Hmmm det är inte så att du är inblandad i maffian?;)
Nä skämt å sido, låter skumt alltihopa...
Hoppas det blir nån uppklarning snart!
 
Sv: Tips och goda råd..

Hahahahahahahah:rofl:
Jag tror jag kissar på mig av skratt:rofl:
Lilla du!!!:rofl:
Jag folk är inte lite lustiga.
SYNDEN STRAFFAR SIG SJÄLV brukar man säga.:devil: :rofl:
Där fick han!:devil:
 
Sv: Tips och goda råd..

Hörrödu Golden tinka kan inte du komma ner och massera mig och mina hästar. Guva skönt de skulle va.
Är de hästar el människor.?:d
 
Sv: Tips och goda råd..

Hahahahahahahah:rofl:
Jag tror jag kissar på mig av skratt:rofl:
Lilla du!!!:rofl:
Jag folk är inte lite lustiga.
SYNDEN STRAFFAR SIG SJÄLV brukar man säga.:devil: :rofl:
Där fick han!:devil:

Jo, jag brukar säga "what comes around goes around" Det tror jag på :D Förr eller senare får man vad man förtjänar..

ang hästarna så har jag inget nytt.. Än.

Förutom att jag idag gav ett dyrt och heligt löfte på att sluta gnälla på min häst.. *ASG* Jag har inte filmat på ett tag nu, och är ju något av en perfektionist... Hon går ju som en klocka - jag måste sluta haka upp mig på småsaker... :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp