Bukefalos 28 år!

Tips och goda råd..

Sv: Tips och goda råd..

Nja människor, och hästarna här hemma.
Fast är ledig från det nu tills jag växt upp och självsäker nog att kunna ta emot alla sorters patienter:o ;) (tycker det är jobbigt med sura kärringar och gubbar)

Satsar på att bygga båtar tills vidare!;)
Så det kan du få köpa en om du vill!
 
Sv: Tips och goda råd..

Bygger båtar?! stora riktiga!?
Det är ju världens jobb. Vi har båt. Min Gube gillar att fiska men han åker gärna till Norge där dom stora fina fiskarna han fick en Hälleflundra som vägde 30kg en gång, Va rätt trött på fisk efter de.
Tillbaka till hästarna.
Vad gör ni nu för tiden?
Ha en bra söndag ska nog till ridhuset idag jag o dottern.:idea:
 
Sv: Tips och goda råd..

Idag ska jag ut å pilla hästarna hos min mamma, hon är själv och ska sätta igång "unghästarna" efter vintervila idag.. Så det e bara å ta mitt pick och pack och åka ut.. men d e bra för då kan jag få lite åsikter om mina nysydda chaps ^^ (fejkmocka visserligen för d var vad jag hade att tillgå, men dom blev fina för att vara första paret jag gör ^^) Sen ska jag rida tanten, vi hade pleasureträning igår och d gick finfint, så nu ska vi se om vi kan plocka fram liiiiite till ^^
 
Sv: Tips och goda råd..

vad roligt jag har själv en 2 åring som jag håller på med. De är lite tråkigt att vara själv bara. Men det går bra ändå.
Vad roligt med nya chaps. Är det fransar på dom.
Jag köpte nya mockachaps på Milsta i somras. Jätte snygga. Bruna ljusa. :love:
 
Sv: Tips och goda råd..

*S* Jupp det e fransar ^^ och små gulmetall conchos.. dom bidde blåa med ljusgrå detaljer.. ska se om jag lyckas fota dom under vecka (kanske tom lyckas fota min häst då.. *harkel*)

Haha, våra "unghästar" är eg. 5 år, den ena är tävlad och den andra pga. sjukdom inriden i somras.. Fina små lurisar, men stoet (den som är tävlad) har lite humör och tjafsar alltid när man börjar sätta igång henne.. jätteroliga jämfota skutt alá "Jag KAN faktiskt bocka!" hela två dm över marken... :rofl: och killen (sjukisen) kan vara lite överpigg så det är alltid mkt tömkörning på honom när han vilat en stund..
 
Sv: Tips och goda råd..

nu fattar inte jag riktigt. vad är det som har hänt nu? du fick tag på honom, men han vet inte vart hon är? frågade du vart de andra hästarna var? tror du att du genom pappsen kan få tag på idioten?
Ska jag slå han, ska jag, ska jag *bröstar upp mig och ser farlig ut* ;)
 
Sv: Tips och goda råd..

nu fattar inte jag riktigt. vad är det som har hänt nu? du fick tag på honom, men han vet inte vart hon är? frågade du vart de andra hästarna var? tror du att du genom pappsen kan få tag på idioten?
Ska jag slå han, ska jag, ska jag *bröstar upp mig och ser farlig ut* ;)

Situationen är som sådan, jag har fått tag i Hugo (Pappsen) som säger hon är såld.. och pga. lite personliga problem med Hubert väntar jag in i det sista med att höra av mig till honom, men jag har hans nummer nu. Så jag avvaktar lite i väntan på AQHA's svar..

Det är kallt så att jag är duktigt rädd för Hubert. >.< Av en del olika anledningar, men jag håller på att brösta upp mig så hör jag inget från AQHA i dag eller i morron så tänkte jag ringa alt. maila..

En del av avelsstona är kvar i frankrike, men inte Blondie. Tävlingshästarna och tydligen en del saluhästar står i Belgien.. vilket klingar lite lurigt eftersom jag bara hittar annonser på ett par av tävlingshästarna och inga "ofärdiga" prospekt..
 
Sv: Tips och goda råd..

mm det låter lite...
o frågan är om hon är "såld" (till trappalanda) eller såld.
Vi får väll hålla tummarna att hon är såld för då måste hon mått någosånär bra iaf!
 
Sv: Tips och goda råd..

Exakta citat från samtalet med Hugo.

H: Oh, That filly.. no she's gone.

F: She's gone like in dead or she's gone like in sold?

H: No, no, no, no, she's not dead, i'm sure she's sold.. But it's better if you talk with Hubert about it, do you want me to tell him to call you?

F: No, i'll either call him or send him an email. Thanks.

Typisch... Han var väldigt bestämd på att hon inte var död i alla fall..

och jag är väldigt duktig på att formulera mig lite väl rättfram ibland.. *ASG* Tror inte "stackars" Hugo är van vid frågor som "Är hon död?" bara sådär...
 
Sv: Tips och goda råd..

hehe varför vara blyg och försiktig när man kan vara rak på sak.
men om hon e såld, så kanske det är svårare att få hem henne?
vem köper en häst som man vill sälja?
 
Sv: Tips och goda råd..

Usäkta men ja har inte följt hela tråden så jag har lite dålig koll...
Men är det inte en QH?
I sånt fall, har någon kollat i AQHAs register? Där står ju vanligen om hästen är Död och ägaruppgifter går ju oxå att få.

Har någon hjälpt dig kolla detta?

Om inte så kan jag gå in åt dig. Men jag måste ha ett fullständigt namn på hästen. Vilket får tas via pm antar jag.

mvh Eva
 
Sv: Tips och goda råd..

Ha ha stora och stora, inte direkt stena line, men relativt stora segelbåtar;)

Hästarna går det hyfsat med, lill damen har alldeles för mycket energi bara...:crazy:
 
Sv: Tips och goda råd..

Här är mailsvaret från AQHA... ingen omskrivning, ingen översättning.. förutom att jag tog bort efternamnet, vill inte tulla för mkt på PUL.

Thank you for your recent e-mail. AQHA records have been reviewed. It does not appear HUBERT *****, HUGO *****, or CROWN QUARTER HORSES are listed with AQHA. For further research, please provide the registered name of a horse owned by this party. In return, we can provide you a mailing address for contact.



If you have any questions please feel free to contact the Customer Service Department at (806) 376-4811, Monday-Friday from 8-5 CST.



Thank you for your interest and support of AQHA!



Jessica Hanke

Customer Service Department

(806) 376-4811 Ext. 4312

www.aqha.com

American Quarter Horse Association is the largest Equine Breed Registry in the world.




Eva, jo jag kontaktade AQHA men har inte fullständigt namn på blondie... Tror ärligt talat att hon aldrig blev reggad, hon var ju 2,5-3 år när jag var där och DÅ började han fota och skicka in beskrivning och grejs på henne... misstänker att det aldrig blev fullföljt.. och nu säger AQHA att dom inte står som ägare på någon häst reggad i AQHA. Vilket är J*vligt lurigt eftersom Hubert uppenbarligen säljer en del av hingstarna nu.
 
Sv: Tips och goda råd..

Okej,
Men vet du hingstens namn? eller stoet?

Det går att söka på avkommor oxå. Det kan jag hjälpa dig med.

mvh Eva
 
Sv: Tips och goda råd..

Har han annonser nånstanns så kan man ringa på hästarn och låtsas vara intresserad.?
 
Sv: Tips och goda råd..

Okej,
Men vet du hingstens namn? eller stoet?

Det går att söka på avkommor oxå. Det kan jag hjälpa dig med.

mvh Eva

Hingsten heter Shining Fox, han är efter Shining Star undan Fox Anne..

Det KAN kanske vara så att Hubert använt namnet Hubertus i registeringspapprena.. för det är tydligen hans dopnamn har jag fått reda på, men jag har aldirg hört/sett honom använda något annat än Hubert..
 
Senast ändrad:
Sv: Tips och goda råd..

Har han annonser nånstanns så kan man ringa på hästarn och låtsas vara intresserad.?

Jo, han har ett par ute på en hemsida, ska se om jag kan hitta adressen senare i kväll...

Har en fundering på att be en polare här ringa när jag kan leda samtalet..
 
Sv: Tips och goda råd..

Oj! Här har det hänt grejer! Men va fasen är den där hubert för myglare egentligen! :mad:

men om hon inte är reggad, kan man söka på henne som avkomma till Shining Fox ändå? ååh! Hoppas verkligen att eva hittar något!

Hur länge har du tänkt vänta innan du ringer till hubert? För jag är så nyfiken att jag smäller av snart.. Undrar vad han har kokat ihop egentligen....
 
Sv: Tips och goda råd..

Nu har du ett litet pm med alla föl efter den hingsten i din låda. Det verkar orimligt att tro att det inte är inlämnat en komplett språngrulla på hingsten och att "fölet" är oreg.

Klura på vilket föl det kan vara så kollar vi vidare.

mvh Eva
 
Sv: Tips och goda råd..

Eva, jag kan på rak arm säga nu när jag läst ditt pm att det där INTE är alla föl efter Fox. Det stod minst tio bebisar i hagen som var efter honom för ett år sedan. Eller iaf så sa hubert att de var efter honom. Men blondie och "tjejerna" blev ju inte reggade förrän jag kom dit ju, så det kanske är hans sätt att vänta tills dom antingen ska tävlas eller säljas innan han reggar dom?

Nethril, han är en omogen, bortskämd, oseriös wannabe reiner. Men, men.. han har säkert någon bra sida någonstans, hoppas jag. Konstigt nog men jag sitter här och hoppas på att allt jag hört (och en del jag sett) bara har varit en del av en mardröm och att jag kommer vakna snart och förstå att ingen människa kan vara så j*vlig.. Men jag tror inte jag kommer få vakna.. Tyvärr.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Var vill jag bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp