Bukefalos 28 år!

Tips och inspiration: jaktspaniel

Raia86

Trådstartare
Jag är full av jaktspanielfrågor, kanske finns någon här med kunskaper och erfarenheter?

Jag och sambon håller på att göra oss hemmastadda på vårt lilla ställe (litet gamalt hus med liten jaktmark och stor gräsmatta som vi flyttade in i i somras. Han med ett brinnande jaktintresse och jag med ett mer normalt sådant. Däremot är jag väldigt hundintresserad och nu börjar livet passa för en hund igen. Har varit hundlös sedan maj 2013 då jämthundstiken fick somna in.

Jag har fastnat för jakt springelspaniel, speciellt att de verkar vara lätta att träna och jaktegenskaperna verkar passa våra ganska små marker. Men är nybörjare inom den jakten och de hundarna (har mest jagat älg).

Så nu söker jag efter folk som kan mer än mig:-) Vad är era erfarenheter av jaktspanieln? Hur funger de som familjehundar, hur lätt har de för eftersök, hur mycket motion kräver de för att sova gott om natten? Vad är det för skillnad mellan de olika hundklubbarna som finns, kloka råd när det gäller att någon gång i framtiden hitta en bra valp och allt annat ni kan komma på:-) (Även negativa saker..)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 880
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Har sökt på buke men hittade inte så mycket om rasen/raserna så jag startar en ny tråd. Nu är det så att skogstrollets sambo blivit...
2
Svar
31
· Visningar
4 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp