Bukefalos 28 år!

Tips och råd för igångsättning

Adolfine

Trådstartare
I mitten av januari skadade jag mitt knä och har därför inte kunnat rida ordentligt eller överhuvudtaget sedan dess men nu är jag nästintill helt återställd så ska börja rida mitt d-ponny sto (20årigt) igen
Har ridit henne kravlöst från och till sen mitten av februari i alla gångarter men vill nu ha lite tips för att komma vidare utan att gå för fort fram för henne
Hon var i full kondition när jag skadade mig och hon har ju inte varit skadad men inte blivit vidare riden senaste 2,5 månaden varav 1 månaden reds hon inte alls utan fick vintervila
Hon har tappat lite grann men ändå fräsch för att inte ha blivit riden så mycket under 2 månader

Hur skulle ni lagt upp träningen??
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: valy
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 636
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 741
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp