Bukefalos 28 år!

Tips på jackor!

mysboll

Trådstartare
Jjag beställde precis en uhip-jacka. Men när den kom så satt den jättetight i midjan och runt höfterna men var jättestor runt armarna. :(

Så nu går jakten vidare och jag hittar verkligen ingen jag vill ha! :arghh:

Mina krav:
- Halvtjockt foder
- Så tunn och smidig som möjligt
- Gärna tåla iaf lite regn
- Kort till halvlång men absolut ingen kappa
- Luva
- Gärna snygg så man iaf slipper skämmas :laugh:

Budgeten är så billig som möjligt. :angel:

Hjälp mig! :bump:
 
Helst inte en varseljacka typ. :D

Gärna diskret färg marinblå, svart, grå osv. :)

Som alltid: Didrikson. Den - enligt mig - ultimata jackan. Jag har tre själv.

27870-1.jpg
 
Den där är alldeles för lång! Kappor har jag alldeles för många redan. :nailbiting:

Men den kanske även finns i kortare modell. Tror att den blir alldeles för varm dock. :(

På mig är den inte lång, en bit nedanför rumpan. Men det är klart att du vet hur du vill ha den! Finns kortare, men inte midjekorta s a s.
 
Inte billigaste alternativet, dock... :D
Jag tror också den är ungefär i storlek med Uhip, Barbour? möjligen smalare i ärmarna. Så prova först (för jag har Uhip och de sitter bra på mig och en Barbour och den är möjligen lite tight över axlarna men i övrigt i typ samma storlek inbillar jag mig.)
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det äntligen börjar kännas som att våren är på väg plockade jag fram min tunna ridjacka bara för att konstatera att det...
Svar
15
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver en ny jacka till hösten. Någon mjuk och smidig med "tröjkänsla" eller iaf inte stel och otymplig. Kanske softshell? Inget...
2
Svar
26
· Visningar
4 523
Senast: Ia*
·
Utrustning Jag har letat lite smått efter en bra och praktisk jacka att använda både på hästryggen och på marken i och runt stallet. Min gamla har...
2
Svar
21
· Visningar
4 104
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag har en Air-o-wear, klass III. Jag har egentligen inga synpunkter på den men den är så förbaskat VARM. Vintertid är det ju ett plus...
Svar
8
· Visningar
2 012
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp